понеделник, 2 юни 2008 г.

800 млн. евро от тв права и 280 млн. от спонсорите ще се излеят в УЕФА за Европейското


800 млн. евро от тв права и 280 млн. от спонсорите ще се излеят в УЕФА за Европейското


дата : 2 юни 2008 г. 12:58 ч.
автор : Герхард Хофер, Ди Пресе



Всъщност Мартин Кален винаги искал да бъде актьор. Но вместо това се занимава с режисурата на едно от най-доходоносните състезания в света.
Като директор на Евро 2008 СА, 100 процента дъщерна фирма на УЕФА, той дърпа конците на игра за 1,3 млрд. евро.
Прави го от швейцарския град Нион. Толкова ще бъдат приходите на неговата фирма от европейското първенство. Печалбата се очаква да доближи 250 млн. евро.
Феновете всъщност малко интересуват Мартин. Продажбите на билети носят само 7% от общите приходи. Защото най-много се печели от телевизионните права.
Станциите от целия свят плащат 800 млн. евро, за да предават мачовете. Повече от 8 млрд. зрители ще гледат от дивана вкъщи. И искат или не, ще трябва да вперят поглед не само в краката на играчите и топката между тях, а и в рекламите, които ще се излъчват по същото време.
Концерни като "Кока-Кола", "Макдоналдс" и "Карлсберг" плащат милиони на УЕФА, за да рекламират покрай първенството.
За точните суми се мълчи. "Не ни е разрешено да конкретизираме", обяснява Филип Бодзента от "Кока-Кола", Австрия.
"Цифри няма да чуете нито от нас, нито от останалите рекламодатели", категорично отказва и говорителят на немския производител на гуми "Континентал" Александър Люрс.
И двамата обаче споделят, че споменатите в медиите суми не се различават много от истинските. За световното преди 2 години рекламодателите превеждаха между 25 и 40 млн. евро, за да се наредят сред главните спонсори.
Смята се, че сега УЕФА получава около 280 млн. евро от ексклузивно спонсорство. Думата "ексклузивно" не е изпразнена от съдържание. "Кока-Кола", "Континентал" и останалите главни спонсори могат да гонят всичките си конкуренти от стадионите и фензоните.
"За нас няма съмнение, че парите си струват. Нашата целева група седи на стадионите - казва Люрс. - Убедени сме, че спонсорството ни носи полза. След световното установихме, че марката ни е станала между 5 и 8% по-познаваема."
Който не плаща, може да е сигурен, че логото му ще бъде махнато от игрищата. Приходите на Австрия ще бъдат около 640 млн. евро, но трябва да се отбележи, че само строежът на стадионите струваше 111 млн.
Най-печеливш е туризмът. Собствениците на кръчми и хотели ще получат 472 млн. евро. Базата на Италия например се намира в Баден близо до Виена. Престоят на адзурите там струва 300 000 евро.
Накрая 90% от приходите отиват в Швейцария, в тихия град Нион. Седалището на УЕФА.

Няма коментари: