събота, 29 март 2008 г.

Часът на Земята започна най-напред в Нова Зеландия и Фиджи

Часът на Земята започна най-напред в Нова Зеландия и Фиджи

дата : 29 март 2008 г. 13:13 ч.
Целта на природозащитната акция е да привлече вниманието на световната общност към промените на климата. Снимка: sxc.hu







Нова Зеландия и остров Фиджи станаха днес първите държави, където започна световният Час на Земята.

Целта на природозащитната акция е да привлече вниманието на световната общност към промените на климата, предаде Асошиейтед прес.

В новозеландския град Крайстчърч много жилищни и служебни сгради останаха на тъмно за един час.

На полуостров Оукланд пък ресторантите преминаха от електрическо осветление на свещи.

Акцията продължава през Австралия, където ще бъде изключено електричеството в знаменитата сграда на Операта в Сидни и на Харбър бридж.

Броят на сайтовете превиши 160 милиона

Броят на сайтовете превиши 160 милиона

дата : 28 март 2008 г. 11:56 ч.
Блог услугите и социалните мрежи движат ръста. Снимка: sxc.hu



С 4,5 милиона е нараснал броят на сайтовете през февруари, сочат данните от регулярния доклад на компанията за изследване на интернет Netcraft.

В глобалната мрежа е имало точно 162 662 053 сайта към края на месеца, пише technews.bg

Услугите за блогове и социалните мрежи са основните фактори за бързото увеличение на броя на сайтовете в последните години.

Ръстът при традиционните сайтове, които имат собствени домейн имена от второ ниво, е минимален, отчита Netcraft.

Най-висок прираст при блог услугите бележи системата на Google, където броят на потребителите се е увеличил с 842 000.

Следва социалната мрежа MySpace, която прибавя над 200 000 потребители със собствени уеб страници.

Netcraft обръща специално внимание на новата услуга iWeb на Apple, която позволява създаване на персонални страници на основата на готови шаблони.

Системата работи под управлението на последната версия на софтуера iLife за операционна система Mac OS X.

Особеност на услугата е, че множество сайтове се асоциират с един IP адрес.

Уеб сървърът AppleDotMacServer e обслужвал над 24 000 страници с един адрес, но това въобще не е оказало влияние на достъпността на сайтовете, отчита Netcraft.

Най-популярният уеб сървър през февруари продължава да бъде Apache, който стои зад половината сайтове в интернет.

Втори е сървърът Microsoft IIS с около 35% от сайтовете.

Българският Playboy отбелязва своята 6-та годишнина

Българският Playboy отбелязва своята 6-та годишнина

дата : 28 март 2008 г. 12:11 ч.
На корицата на изданието е сексапилната тв водеща Петя Велкова
123








С новия си 73-и брой българският Playboy отбелязва своята 6-а годишнина у нас.

На корицата на изданието е сексапилната тв водеща Петя Велкова, позната от предаването "Жълтини" по Канал 3. Пред обектива на Дилян Марков тя влиза в ролята на Cat Woman - Жената котка.

Фотосесията Diamonds Forever е посветена на годишнината на списанието и включва кадри на 10 от най-сексапилните дами, украсявали корицата през последните шест години. От Словения пък гостува чаровната брюнетка Саня.

Голямото Playboy интервю е с Димитър Ковачев - Фънки, най-скандалният член на журито на Music Idol. В рубриката "20 въпроса" ще се срещнете с любимия тв герой на хиляди български семейства - гениалния заядливец д-р Хаус (актьорът Хю Лори) от едноименния сериал.

Материалът Welcome to Space разказва за проекта за "космическа маршрутка" на милиардера Ричард Брансън. Проектът е във финална фаза и срещу 200 000 долара всеки желаещ ще може да полети в космоса.

Популярният тв коментатор на Формула 1 и наш редовен автор Иван Тенчев прави обзор на шансовете на сочения за фаворит за купата тази година тим на Ферари. Любопитен материал, посветен на лукса, разкрива кои са най-скъпите вещи (серийно производство) в света в момента.

Новост в броя са Калина и Силвия - настоящи водещи на шоуто "Градски момичета" по GTV и предишни звезди от кориците на Playboy. Те сменят Маги Вълчанова и занапред ще отговарят на всякакви читателски въпроси.

В рубриката Sex&Fun ще намерите съвети за храни, подтикващи към секс, както и подробно напътствие как се организира оргия. Юбилейният брой на Playboy върви в комплект с подарък - специален вибриращ пръстен, който със сигурност ще освежи сексуалните преживявания на хиляди българи.

Хит на броя е материалът Top 10 BG Playboys. В него по традиция списанието подрежда най-големите разбивачи на дамски сърца в страната.

Рекламната кампания на новата бутилка "Загорка" започва с "усещане за живот"

Рекламната кампания на новата бутилка "Загорка" започва с "усещане за живот"

дата : 28 март 2008 г. 13:38 ч.
Сцените от клипа са заснети на четири различни места в София



"Съдържанието откри съвършената форма" е слогънът, върху който се гради продуктовата кампания на "Загорка", рекламираща новата й бутилка. Със стилната си модерна визия бутилката създава усещания за живот, страст, стил и превъзходство. Новата реклама на "Загорка" показва тези усещания, преплетени в четири ситуации.

Усещането за превъзходството е кулминацията в сюжетната линия на тв спота и е комплимент за любителите на най-добрата българска бира.

Музикални интерпретации на хаус ремикса "The World is Mine" от френския топ DJ Дейвид Гета изпълват с усещания отделните кадри, като започват от техно/денс - усещане за живот, кулминирайки последната сцена в усещането за превъзходство.

В клипа на "Загорка" участва джазменът Живко Петров с неговата музикална формация JP3. Джаз музиката, която създава усещането за стил, в тв рекламата е композирана специално за целта от Живко Петров и JP3.

Сцената с фламенко танцьорите четирикратният шампион на България по салса - Кики (от школата на известния латино танцьор Памбос) и европейската шампионка по салса Моника Стоянова пресъздават усещането за страст.

Сцените от клипа са заснети на четири различни места в София - на едно от местата в столицата с най-автентична и специфична атмосфера - Централна баня, бар "Toba&Co", пиано бар "Класик" и в лоби бара и на терасата на х-л "Festa Barcello".

Рекламната кампания на новата бутилка на "Загорка" е разработена от рекламна агенция Publicis. Клипът е заснет от продуцентска къща SIA с режисьор Димитър Митовски.

Рекламният клип ще се завърти в телевизионния ефир от 30 март, а седмица по-рано стартира и част от външната реклама.

Тв каналите у нас са се увеличили четири пъти

Тв каналите у нас са се увеличили четири пъти
в. Класа

50 български тв канала са осъществявали дейност по кабел и сателит преди 10 години, сега на територията на страната има 210 оператора. Те разпространяват програмата си ефирно, чрез кабел, сателит, мобилно или чрез интернет. Това отчете Гриша Камбуров, изпълнителен директор на АБРО. Най-голямата неправителствена медийна организаиия у нас (представлява 167 оператора) стартира поредица от дискусии за адаптирането на Директивата за аудиовизуални медийни услуги към българското законодателство. Стартът на дебатите в гилдията беше даден на еднодневен семинар в грандхотел "София".
Националните ефирни телевизии са 4, а местните и регионалните, които се приемат ефирно, са 24, допълни картината на тв пазара у нас Камбуров. По кабел се гледат над 180 тв канала, повече от 40% от операторите, предлагат цифрови пакети. Чрез сателит се разпространяват над 60 тв програми и около 400 некодирани, които гледат около 12-13% от населението. Не е известно какъв брой потребители ползват платформата на БТК-София, която има 5 канала. Средната цена на кабелната телевизия е между 15 и 25 лева, а тази на сателитната - 12-22 лева. Мобилната пък е 9,90 лв.
За десет години медийният пазар у нас се е развил повече от драстично, разби се монополът на държавните медии, а телевизията стана трансгранично явление, коментираха експерти. Според тях се е увеличило многообразието на съдържанието, цените са достъпни за потребителите, отчетливо е изразена конкуренцията. Около 4000 тв канала има в момента на Стария континент, разясни пък Рос Бигъм, директор на Асоциацията на търговските телевизии в Европа.
Потребителите се интересуват от съдържанието и цената, а не от начина, по който се стига до тях, допълни в презентацията си Гриша Камбуров. През последните години зрителите сами определят какво да гледат, използвайки pay per view, различни абонаментни планове и пакети, персонални записващи устройства. Заради промените на пазара и потребностите на аудиторията през декември миналата година Европейският парламент прие Директивата за аудиовизуални медийни услуги.
Единичните реклами - само в спортните предавания Българският парламент трябва да транспонира директивата до декември 2009 година. Затова пред гилдията на дневен ред за широко дебатиране са текстовете, заложени в евродокумента, и как те ще се впишат в медийната реалност у нас.
Сред нововъведенията е либерализацията на правилата за телевизионна реклама. Те целят да се стимулира конкуренцията, да се разшири изборът на потребителя и да се повиши икономическият растеж. Новите правила предвиждат тв рекламата и тв пазаруването да са лесно разпознаваеми и да се различават от редакционното съдържание. Единичните рекламни спотове освен при излъчването на спортни събития следва да са изключение.
Рекламата на цигари и други тютюневи изделия, както и на алкохол отново ще бъде забранена. Същото важи и за лекарствени продукти или медицинско лечение, които се предоставят само по лекарско предписание в държавата членка, под чиято юрисдикция попада доставчикът на медийни услуги.
Слотовете -по преценка на оператора
Делът на телевизионните рекламни спотове и спотовете за телевизионно пазаруване не трябва да надхвърлят 20% на час. Това правило не се прилага за съобщения, направени от оператора във връзка с неговите собствени предавания. Отпада и изискването рекламните блокове да са през 20 минути, филмите и новинарските предавания могат да бъдат прекъсвани за реклама или тв пазаруване по веднъж във всеки период от най-малко 30 минути. Детските предавания могат да се прекъсват за реклами по веднъж на 30 минути, но при условие че продължителността на предаването е по-голяма от половин час. Директивата запазва и 12-минутното ограничение за реклама на час. Според юристката на bTV Жанет Захариева рекламите ще станат повече, но няма да се концентрират по едно и също време в различните канали, защото прекъсванията ще бъдат тогава, когато операторите решат, и съобразени със съдържанието на програмата. Според Захариева при транспонирането на Директивата за аудиовизуални медийни услуги законодателят трябва да се придържа максимално близко до оригиналния текст.
***
Гилдията се обедини около нов медиен закон
Да се направи изцяло нов медиен закон, и то до края на мандата на това Народно събрание. Зад тази идея застана председателят на медийната комисия в парламента Иво Атанасов по време на дискусията, организирана от АБРО. Маргарита Пешева от СЕМ също застъпи тезата за създаване на нов закон за аудиовизията. Според медийната надзорничка обаче подобни срокове са нереалистични. Изработването на такъв закон би отнело повече от година, защото изисква много прецизна работа, допълни Пешева. Да се упражняваме върху тълкувателното решение на Европейската комисия от 2004 година как новите рекламни форми могат да се прилагат при съществуващите нормативни уредби, предложи юристката на bTV Жанет Захариева. Тя уточни, че това е елегантна стъпка към гъвкавата регулация.
***
По-малко регулация за радиата
Директивата за аудиовизуални медийни услуги изключва категорично радиото и то няма да бъде регулирано по отношение на рекламирането и съдържанието. Радиостанциите обаче ще отговарят на малък набор от правила, свързани с предпазването на малолетните и непълнолетните, човешкото достойнство и т.н. Според експертите радиобизнесът у нас е установен и е достигнал своята зрелост. Спорен за българските медийни специалисти е въпросът за пресечните точки на тълкуванията скрита реклама и позиционирането на продукт (product placement). Последното понятие е ново и е залегнало в Директивата на Европарламента. Документът допуска позициониране на продукт, когато зрителят има необходи-
мата информация за това. Той също трябва да се заплаща от рекламодателите. Законодателят трябва да уточни дали новият термин и скритата реклама, която набляга на качеството на продуктите, ще влияе на програмата. Освен това трябва да се изясни колко пъти може да се допуска излъчването на позиционирането на продукт.
Според експерти по-добре е той да се разреши, отколкото скритата реклама. Ако в пряко предаване от площада на някой град в кадър се види как деца пият "Кока-кола" и носят тениски на "Найк", това ще търпи ли санкции, или ще влезе в категорията product placement, попита Константин Тилев, вицепрезидент на първото частно радио "FM+".
стр. 11

Яна Иванова пое комуникациите с медиите на ICYGEN

Яна Иванова пое комуникациите с медиите на ICYGEN
в. Капитал – Кариери

Яна Иванова пое комуникациите с медиите на ICYGEN. Завършила е PR и журналистика в Нов български университет. Има и магистърска степен по бизнес администрация със специализация в маркетинга. Преди ICYGEN Иванова е работила в PR отдела на "Орбител". Международна интерактивна агенция ICYGEN има офиси във Франция, Белгия, САЩ и България.
стр. 5

Е ли Google новият Microsoft

Е ли Google новият Microsoft
в. Капитал

Доскоро Google се славеше като компания, която поставя своите принципи пред естествения корпоративен стремеж за постигане на максимални приходи по най-бързия начин и независимо на каква цена. Това, с което онлайн гигантът спечели на своя страна милиони потребители по цял свят и буквално отвя конкуренцията, беше едно простичко нещо - не манипулираше резултатите от интернет търсенето и не продаваше фиксирани позиции в него на свои рекламодатели. Дразнещите и агресивни банери бяха заменени от дискретни и ненатрапващи се спонсорирани линкове, съобразени с контекста на търсените от потребителите думи. Честният, почти наивен подход на онлайн корпорацията обаче беше оценен по достойнство от нейните потребители и скоро тя стана номер едно в своя бранш. Еманация на неформалния и "некорпоративен" стил на Google при правенето на бизнес е придобилият почти легендарен статус слоган на компанията - Do no evil ("Не прави зло").
Дали обаче това може да продължава вечно? Дали Google ще се изкуши да притиска потребителите си от своята доминираща позиция? Дали корпорацията ще приложи един по-гъвкав поход, когато формулира "що е то правене на зло", и се превърне в нещо като интернет версия на това, което е Microsoft при операционните системи? Опасенията в тази насока все повече се засилват. Доскорошната интернет търсачка започва да обръща поглед към нови дейности и пазари, от една страна, и става все по-агресивна в методите си, от друга.
Изминалата седмица даде пресен пример, който поражда мисли за бъдещото развитие на Google. Става дума за пускането на нов уебинструмент, който придоби известност под името "търсене в търсенето". Благодарение на него Google позволява прецизиране на резултатите и сондиране на сайтовете в дълбочина, използвайки алгоритъм на интернет гиганта. Специфичният момент е, че въпросният уебинструмент заменя рекламите на сайтовете със спонсорирани линкове на Google. Или казано по-просто, пренасочва рекламните приходи от въпросните страници към себе си...
По подобен начин, от позицията на силата, Microsoft смачка уеббраузъра Netscape Communicator в средата на 90-те години на миналия век, вграждайки своя конкурентен Internet Explorer в Windows. Дали и Google няма да се изкуши да тръгне по аналогичен път, обръщайки гръб на философията Do no evil?
стр. 57

Вселената на Google

Вселената на Google
в. Капитал

Онлайн-гигантът представи поредните си планове да завладее света
Едва ли много хора ще се учудят, ако скоро земното кълбо се превърне просто в част от логото на Google. Тежкоатлетът на уебикономиката все по-агресивно увеличава своето портфолио и заявява амбиции за разширение в други бизнеси. Тази експанзия обаче все по-често среща яростна съпротива и последният пример е от тази седмица.
Поредната инициатива на Google, която разбуни духовете, е пускането на нов уебинструмент - търсене, вградено в самите резултати от търсенето. По този начин можете да добавите нови критерии за прецизиране на резултатите, и то докато още се намирате в Google. Засега услугата e ограничена до малък брой сайтове с голям трафик като Wikipedia и онлайн изданието на New York Times. Oт нея се възползват и търговски вериги на дребно като Amazon и Best Buy. Така например като изпишете best buy в Google под първия резултат с официалния сайт на компанията ще се покаже кутия, от която може да продължите да търсите вътре в страницата на веригата Best Buy. Това могат да бъдат по-конкретни термини като компютри, монитори и т.н.
Възможността за т.нар. вторично търсене не е "преоткриване на гравитацията" и всъщност присъства от доста време като команда. Например въвеждането на computers site:bestbuy.com ще накара Google да претърси за компютърни продукти само дадената уебстраница. Новото при детайлното търсене на Google обаче е, че върху страницата с подробните резултати се появява и таргетирана реклама от самия Google. А много често тя идва от конкурентни компании на Best Buy като Ebay и дори български компании като aukro.bg. Така на практика Google печели, като продава реклами, насочени срещу търсената марка. Този ефект разгневи много търговци на дребно, които смятат, че така ще загубят трафик към своите уебсайтове. От New York Times предполагат, че дори гигант като Amazon вече се е отказал от спорната функция. От Google коментират пред вестника, че засега имат малко жалби от сайтове, но в бъдеще може и да променят услугата.
Google се готви също така и за мощен десант в телекомуникационния сектор. Миналата седмица завърши специален търг на Федералната комисия по комуникациите (FCC) на САЩ, който имаше за цел да разпредели свободните честоти в безжичния спектър от 700 MHz. В момента на тези вълни се излъчва телевизионен сигнал, но след задължителното преминаване към цифровизация от февруари 2009 г. тази част от спектъра в САЩ ще остане "празна".
От Wired коментират, че изтъргуваните честоти обхващат големи участъци от спектъра и са особено подходящи за високоскоростен пренос на данни. Затова те предизвикват силните апетити на компании, работещи с безжични стандарти като WiMAX и неговия конкурент LTE (Long Term Evolution). Няколко месеца преди да се състои търгът, от Google заявиха, че ще участват със сума от 4.6 млрд. долара само ако бъдат приети четири условия на компанията. Според тях победителят трябва да отвори своята мрежа и да даде на неговите клиенти няколко невиждани до момента права. За потребителите това означаваше, че могат да изтеглят и инсталират на телефоните си всякакви софтуерни приложения, да избират произволен безжичен оператор, съвсем свободно да ползват мобилни услуги от трети лица в рамките на мрежата и да сърфират чрез избран от тях интернет доставчик, свързан към въпросните честоти.
Регулаторът FCC прие две от тези правила - независим избор на софтуер и безжичен оператор. Дори и това е революционна стъпка за телекомите на американския пазар, които изостават значително от конкурентите си из цял свят по критерия "отвореност". Така например iPhone се продава в САЩ с обвързващ договор с AT&T, докато в Германия същото устройство е налично свободно, без контракт.
След края на търга регулаторът FCC се отчете с продадени 1091 лиценза и приходи от $19.5 млрд. Най-голям победител се оказа телекомът Verizon с честота с национален обхват, покриваща 298 млн. души. Конкурентът AT&T пък се сдоби със стотици регионални лицензи, с които ще попълни пропуските в своята мрежа.
Интересното е, че Google не е спечелил никаква част от спектъра, но въпреки това постигна по-важното - успя да прокара правилата за отвореност, с които Verizon и AT&T ще трябва да се съобразява, когато честотите влязат в тяхно владение. Ранд Гетлин от The Prometheus Institute коментира за "Капитал", че ако не беше включването на Google, безжичните оператори щяха най-вероятно да продължат с ограничаването на своите клиенти и да държат ексклузивни права над своята мрежа. Според него промяната ще стимулира най-вече достъпа до интернет от мобилните телефони. Мобилната перспектива за Google включва все повече софтуерни приложения за безжични устройства и разпространение на тяхната платформа с отворен код Android. Последната е базирана на Linux и ще се появи на първите телефони в края на тази година.
Засега много от условията, при които AT&T и Verizon ще предоставят достъп до своите клиенти, остават в мъгла. Докато суетнята около търга все още отшумява, Google отново се намеси в деликатната тема, но този път по повод други честоти. Онлайн търсачката е отправила искане до FCC да превърне т.нар. бели петна между тв каналите от ефирния спектър в мрежа за високоскоростен достъп до интернет с национален обхват. Един вид Wi-Fi 2.0 - нелицензирани радиовълни, които да се ползват напълно свободно и да достигат много по-големи разстояния. Най-амбициозното в проекта на Google е срокът, в който да се изгради тази мрежа - до края на 2009 г. Безжичната идея привлича и други технологични гиганти като Microsoft, Dell, Intel, Hewlett-Packard и северноамериканското поделение на Philips Electronics. Агенция Ройтерс съобщава, че в момента FCC тества оборудване на тези честоти, за да види дали могат да се ползват, без да пречат на излъчвания тв сигнал. Несъмнено най-интересното по тази тема тепърва предстои.
стр. 66

Д-р Глен Бруум, съавтор на "Ефективен PR": Не правете нещо, което не можете да поправите

Д-р Глен Бруум, съавтор на "Ефективен PR": Не правете нещо, което не можете да поправите
в. Капитал

Д-р Глен Бруум е почетен професор в училището по комуникации към университета в Сан Диего. Получава бакалавърска и магистърска степен от университета на Илинойс. Започва кариерата си като редактор. Работил е и като радиоконсултант на Американската агенция за международно развитие (USAID) в Аман, Йордания. Д-р Бруум е съавтор на сочената за PR библия книга "Ефективен ПР" в изданията й от 1985 г. досега.
В деветото издание сте променили значителна част от главата, посветена на етиката и професионализма. Това следствие на нарастващата роля на етиката в PR професията ли е?
Занимавах се професионално с PR в продължение на 10 години, преди да защитя докторската си степен и да се захвана с академична работа. През тези години понякога виждах това, което наричам "поведение, подлежащо на съмнение" и наблюдавах последиците от непрофесионалните постъпки върху кариерата и живота на хората. Когато подготвях седмото издание, добавих нова глава за етиката и професионализма. В десетото издание, върху което работя в момента, обръщам последователността на думите в заглавието и то става "Професионализъм и етика", тъй като етиката в действителност е в основата на професионализма в служба на обществения интерес.
Мислите ли, че онлайн комуникациите ще променят PR практиката?
Интернет промени комуникациите в целия свят. Ето за пример ние с вас сме на огромно разстояние един от друг и провеждаме интервюто онлайн. Хората си разменят електронни писма със скорост, почти равна на междуличностната комуникация. Всеки от нас има достъп до многообразна информация мигновено. Публиките днес търсят информация, когато поискат, и вече не трябва да чакат източникът да реши дали и кога да направи една информация публична. Но много е важно да си дадем сметка, че въпреки интернет тайните продължават да съществуват. Това, което се случва в живота на губернатора на Ню Йорк, се научава от хората по целия свят за секунди. Това, което се случва в Тибет, се излъчва по телевизията благодарение на туристите, които предоставиха кадрите на CNN. Както пише на корицата на книгата "Голата корпорация: Как епохата на прозрачността ще революционализира бизнеса" - "Ако трябва да си гол, трябва да имаш хубава кожа".
Какво мислите за новите социални медии? Ще променят ли принципите на PR професията?
Социалните медии няма да променят нито принципите, нито теорията зад PR практиката. Ще стане, както се случваше с появата на всяка нова технология за комуникации. Новите социални медии ще променят начина, по който се реализират PR програмите. Те дават на практиците още една група инструменти, за да постигнат задачите и целите си.
В увода към деветото издание казвате, че професионалната подготовка излиза от рамките на една-единствена книга или курс. Вие отблизо познавате PR науката в САЩ. Кои са силните страни на образованието днес?
Основната промяна е огромното признание, което то завоюва, и тези, които го притежават, имат конкурентно предимство на пазара. Повечето хора, които навлизат в професията днес в САЩ, имат магистърска степен по PR. Университетското образование се превърна в изискване за кариера в индустрията.
В резултат на това университетите привличат все по-добре квалифицирани хора за академична кариера, които да обучават студентите. Много от младите преподаватели освен опит като преподаватели притежават и практически, и изследователски опит, което е основа за разширяването на теоретичната база, въз основа на която се практикува PR.
От друга страна, напливът на огромен брой желаещи да учат PR ни позволява в университетите да влизат най-добрите и мотивирани млади хора. И тъй като ресурсите за обучение са ограничени, изискванията към обучаващите се покачват, за да могат да отговорят на търсенето на пазара. И така ние преподаваме на все по-добри студенти, които имат по-голям шанс за успех и за развитие на професията.
Какви са тенденциите според вас, които ще определят бъдещето на PR?
Едно от притесненията ми е продължаващата тенденция PR да се бърка с маркетинга. Понякога той е подчинен на маркетинговата функция, което го превръща в елементарни тактики в подкрепа на маркетинга. Организациите, в които това се случва, поемат риска да станат жертва на ограничената си визия, фокусирана основно върху клиентите, а всички останали групи публики биват пренебрегвани или получават недостатъчно внимание.
Другото ми опасение е свързано с въвеждането на практиката "плащане за публикуване" и провеждането на конкурси, при които печели агенцията, предложила най-нисък бюджет. Второто е опасно освен за практиката, и за начина, по който PR се възприема от мениджърите. Тези подходи го свеждат до нивото на стока, която си купуваш на кило, на бройка или в друга разфасовка. И така се изпуска и най-малката вероятност PR да заеме ролята си на съветник на мениджмънта.
От друга страна, съм силно обнадежден от професионализацията на PR, която се случва навсякъде по света. Доказателство за това е растящият брой професионални асоциации и академични програми в университетите.
Като преподавател кой е най-важният съвет, който давате на студентите си?
"Не правете нещо, което не можете да поправите." С други думи, етичното и професионално поведение е в основата на репутацията и ефективността. Ако постъпите неетично, дори и ако така е наредил шефът ви, вие ставате неетични. Вие сте го сторили и другите знаят, че сте вие. Не можете да го поправите, нито да го заличите.
стр. 47

De-fense, de-fense*

De-fense, de-fense*
в. Капитал

"Винпром Пещера" светкавично се зае да защитава името си
"Възмутени сме от атаките и нападките срещу една коректна и отговорна фирма..." "Ръководителите и специалистите във фирмата са на високо професионално ниво, постоянно се информират за новостите в областта на радиокомуникационната техника..." "Винпром Пещера" АД неведнъж е доказвала своите добри намерения и благоразположение към нашата фирма, предоставяйки ни безвъзмездно ползване на лозовите си масиви за най-различни презентации и демонстрации на селскостопанска техника, както и постоянно техническо съдействие..."
Това са само част от стотиците имейли, които частни компании, Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки в България, дори и кметът на Пещера, изпращат в защита на "Винпром Пещера" през изминалата седмица. Само за един уикенд компанията, чието име бе забъркано в поредния грандиозен скандал в МВР, успя да организира своята защита.
Още след като името й бе забъркано в скандала с арестувания зам.-директор на ГДБОП Иван Иванов, "Винпром Пещера" изключително активно се зае със своята защита. Изпълнителният директор Иван Папазов започна да дава изявления пред медиите. Във всички големи вестници в течение на два дни бяха публикувани две различни реклами на цяла страница. Първата съдържаше открито писмо, подписано от Папазов, в което се излагаше позицията на компанията по скандала и несъгласието й да бъде въвличана в него "чрез непроверена и анонимна информация подхвърлена в медийното пространство...". Втората бе имиджово каре, в което се акцентираше на добрите страни на компанията - нейната големина, благотворителността, която развива, и т.н. Още преди това вълната от имейли, заляла редакциите на телевизии и вестници, вече бе започнала. Дори във форумите онлайн се включиха активни защитници на компанията, но те за съжаление предпочетоха да останат анонимни (поне във форума на capital.bg).
Некампания
Въпреки че по стандартите на PR практиката всички тези активности могат да се определят като кризисна кампания за справяне с конкретен проблем, маркетинг директорът на "Винпром Пещера" Светослав Илиев смята "думата кампания за неуместна. Ние просто искаме да кажем кои сме и да дадем нашето мнение по създалата се ситуация. Няма кампания или сложни стратегии". Илиев каза, че тяхната активност по-скоро е плод на усилията на самата компания и не са ползвали услугите на PR агенция или консултант по кризисни комуникации. "Никога не сме предполагали, че ще бъдем въвлечени в нещо подобно и нямаме агенция, която да ни помага в такива ситуации", каза Илиев. По неговите думи с платените публикации в пресата те са обявили публично своята позиция и важните факти, свързани с компанията. За имейлите (които съдържаха подозрително еднакви получатели, но е недоказуемо дали те са предварително получени от някого) Илиев смята, че "най-вероятно това е самоинициатива на колегите, защото ние също бяхме залети с подобни писма. Много наши колеги се свързаха с нас и ни подкрепиха, понеже утре същото може да се случи и на тях". Той каза, че засега не предвиждат да правят нещо повече по случая. "Искахме да покажем коя е компанията. Оттук нататък не виждам причина да правим нещо повече", смята Илиев.
Кампания
Кампания или импровизирана реакция, активността е факт. Практиците, които потърсихме за коментар, обаче се оказаха на двата полюса. Деница Сачева, управител на PR агенцията IntelDay Solutions, смята, че активността се разминава с основния проблем пред компанията. "Никой не атакува "Пещера" като работодател, като качество на производството, като мащаб на бизнеса или пък като дарител на пари за социални каузи. Атаката е за икономически престъпления и корупция на висши служители на службите", казва тя. Според нея основен пропуск е липсата на ясно становище за ролята на акционера в компанията Атанас Петров, чието име присъства в разработката срещу Иван Иванов.
"В чисто тактически план, не прави добро впечатление това, че интернет страницата на компанията стои необновена от години и вместо информация за позицията по скандала единствено в рубрика "Кариери" се появи обява, че си търсят охрана. Същевременно факт е, че в интернет форумите е организирана сериозна агитка, която срещу всяко негативно мнение пише поне 10 позитивни", продължава анализа си Сачева.
На противоположното мнение е Аня Дайнова, управител на CNR Communications. "Винпром "Пещера" създаде и спази стегната стратегия, реализирана в наситен и точно премерен по дати график. От първите изявления до имиджовите носители всичко е подчинено на запазване на престижа на компанията. Реализацията на антикризисната програма досега показва професионален подход", смята Дайнова. Според нея разпространените писма в подкрепа на "Пещера" "демонстрират възможността за акумулиране на широка бизнес и обществена подкрепа".
Каквото и да се случи оттук нататък, репутацията на "Пещера" едва ли ще възвърне предишния си вид. Хубавото в случая е, че поне частните компании оценяват въздействието на медиите и правилно оценяват рисковете за бизнеса си. За разлика от политиците, които разчитат основно на късата памет на аудиторията...
* Защита, защита - Популярно скандиране по време на мачовете по хокей и баскетбол в САЩ, когато единият отбор има пропуски в отбранителната си игра
стр. 45

Кейбълтел и ТВ7 поставят началото на най-амбициозния спортен телевизионен проект в България

Кейбълтел и ТВ7 поставят началото на най-амбициозния спортен телевизионен проект в България
express.bg

На 22 март 2008 г. започна тестовото излъчване на новия телевизионен канал Кейбъл Спорт 7. Каналът е плод на партньорството между най-големия национален кабелен оператор Кейбълтел и една от водещите телевизии у нас – ТВ7. Каналът е само първата стъпка в реализирането на най-мащабния спортен телевизионен проект в историята на модерната телевизия в България, а именно – създаването на многоканална спортна платформа, която да се разпространява екслузивно по Кейбълтел и по-нататък по сателитни оператори. Каналът започва с излъчването на цялото испанско и италианско футболно първенство, към които ще се прибавят и срещите от НБА, и т.н. Амбицията на платформата Кейбъл Спорт 7 е да бъде партньор на най-големите спортни събития от страната и света. Основен приоритет ще бъде развитието на българския професионален и аматьорски футбол като атрактивен телевизионен продукт в тясно взаимодействие с БФС и Професионалната лига на България. Амбицията на продуцентите на платформата Кейбъл Спорт 7 е да дадат възможност на феновете дори от най-малките градове на страната да наблюдават изявите на своите местни отбори. С това ще бъдат привлечени и допълнителни средства от спонсори и рекламодатели за развитието на местния футбол от всичките нива – от детско-юношиските школи до елитните отбори от А групата. Кейбъл Спорт 7 ще се стреми към развиването на подобни партньорски отношения и с други спортни федерации в страната, както и с БОК и държавните институции, с цел да се превърне в истински форум за популяризирането и подпомагането на родния спорт. В неделя от 21:50 ТВ7 ще излъчи на живо футболната среща от Примера Дивисион между Реал (Мадрид) и Севиля. От 21:30 ще започне работа коментарното студио. От него зрителите ще разберат повече подробности за новия спортен канал.
28.03.2008

Петте най-влиятелни блога в света

Петте най-влиятелни блога в света
e-vestnik.bg
Какво няма никога да напишат те
в. "Гардиън"

Блогърите никога досега не са имали по-голямо влияние. Те отразяват всичко – от поведението на принц Хари в Афганистан и теориите на Том Круз за сциентологията, до размириците в Бирма. Блогърите избират президенти и уволняват главни прокурори, като междувременно описват и всекидневните ни занимания. Британският вестник „Гардиън“ предлага класация на най-добрите блогове в света :
1. “Хафингтън пост”
Спокойно може да се каже, че историята на политическите блогове се дели на преди и след Хафингтън. Преди да се намеси милионерката Ариана Хафингтън – дама от висшето общество, блогърите работеха предимно в духа на солидарността на аутсайдерите. Те мразеха мейнстрийм медиите – и чувствата бяха взаимни.
Блогърите се възприемаха като неизбежните досадници, които се подиграват на арогантността на утвърдените елити, пишейки от домашния си компютър – обикновено по пижама и късно през нощта. При това положение беше нормално, че когато през 2005 г. Хафингтън реши да мобилизира богатството и медийните си връзки, за да пише блог, общността мощно я осмя. За каква се мисли тази, говореха масово блогърите.
Но писачите в пижами бързо бяха смутени. Парите на Ариана започнаха да говорят толкова силно онлайн, колкото и офлайн, а “Хафингтън пост” бързо се превърна в един от най-популярните и влиятелни журнали в Интернет. Бяха наети професионални колумнисти и известни блогъри. Трафикът започна да се трупа лавинообразно. Появяването му вече се смята за важен момент от еволюцията на мрежата, който показа, че много от старите правила са приложими и към новата медия: опитът в маркетинга и тлъстите портфейли винаги помагат.
Успехът на Хафингтън направи първото поколение блогъри да изглеждат като млади златотърсачи, които стоят със ситото на малко поточе в Аляска преди големите компании да дойдат и да изкопаят всичко. Преди ерата Хафингтън големите медии или игнорираха Интернет, или се страхуваха от конкуренциятата там. След Хафингтън те вече започнаха да възприемат мрежата просто като още едно място за правене на бизнес, което е отворено за експлоатация. В резултат на това днес Рупърт Мърдок притежава MySpace, а блогърите аматьори събират трохите от трафика, останали на масата на големите издатели.
“Хафингтън пост” никога няма да напише: „За повече информация прочетете в “Ню Йорк Таймс“.
2. “Боинг Боинг”
Лего реконструкциите на музикални клипове и или тортите във форма на iPod не отговарят точно на идеята за сериозен политически дебат. Но дори най-сериозните блогъри от време на време се стараят да отделят от безценното си време и да пуснат нещо поне малко забавно. Но никой не се е справил по-добре от редакторите на Боинг Боинг в публикуването на безсмислени и в същото време чудновато готини, губещи времето неща в Интернет. Подзаглавието на блога е „Директория за прекрасни неща“. Той стартира през януари 2000 г. и оттогава насам има огромно влияние върху цялостния стил и идея на блогването. Трябва и да се отбележи, че сред задвижваните от пара CD плейъри и кърпите за лице с Дарт Вейдър преминава стоманена нишка от ултралиберална политическа платформа, която вижда мрежата като глобална медия, не подлежаща на държавен или корпоративен контрол.
Затова “Боинг Боинг” винаги отразява случаите, в които деспотични режими отнемат правото на глас или директно вкарват в затвора блогъри. “Боинг Боинг” канализира гнева на блогърите срещу Yahoo и Google, които преклониха гръб през китайските цензори в името на новите възможности за инвестиции. Сайтът имаше основна роля и в разкриването на постоянната ерозия на гражданските права в САЩ след 11 септември. “Боинг Боинг” редовно осмива опитите на музикалните и филмови компании да преследват хората, които споделят файлове или пиратстват на дребно, вместо да оправят собствените си уеб стратегии. Всичко това блогът прави с изящен, непочтителен чар, който само понякога се замества от незаслужени цинизми.
Успехът в пресичането на технология и политика превръща екипа зад “Боинг Боинг” в своеобразна уеб аристокрация.
“Боинг Боинг” никога няма да напише: „Това копие легално ли е?“
3. Techcrunch
Techcrunch стартира през 2005 г. като блог за новите Интернет проекти в Силиконовата долина, но бързо се превърна в един от най-влиятелните сайтове за технологични новини. Основателят Майкъл Арингтън започва кариерата си като адвокат и предприемач преди да реши да пише в Интернет. Днес търсачката Technorati определя Techcruch като третия най-популярен блог в света, който освен това има своя мини-империя от уебсайтове и проекти. Списание “Бизнес уик” определи Арингтън като един от 25-те най-влиятелни хора в мрежата, а за блога му даваха интервюта личности като Барак Обама и Джон Маккейн.
На пазара има много гладни аматьори и големи инвеститори, но Techcrunch успява да е лидер сред многото сайтове, който пишат за технологии – като GigaOm, PaidContent и Mashable – главно заради агресивното отношение на Арингтън към традиционните медии. Самият той обаче има конфликт на интереси като инвеститор и основател на блог.
Techcrunch никога няма да напише: „YouTube? Не го посещавам.“
4. Kottke
Един от пионерите в блогването, уеб дизайнерът Джейсън Котке, започва да си води онлайн дневник още от 1998 г. Той избягва да пише за политка и има собствен изтънчен стил. Снимка: picasaweb.google.com
Един от пионерите в блогването, уеб дизайнерът Джейсън Котке, започва да си води онлайн дневник още от 1998 г. Блогът му бързо набира сили с помощта и на близките връзки с популярната блог платформа Blogger (по-късно Котке се жени за една от основателките). С развитието на феномена блогване Kottke се превръща в образец, където повечето сърфиращи намират нещо интересно за четене.
Котке си остава един от традиционалистите в тази сфера – той се придържа към кратките постове с линкове към други страници, вместо към дългите лични мнения. Любимите му теми са кино, наука, графичен дизайн и спорт. Много често напипва горещи тенденции и събития много преди всички да започнат да говорят за тях. Котке нарочно предпочита да избягва политиката и това е част от чара му. Самият той казва, че „не е фен“ на политиката и предпочита да пише в литературен, леко мрачен и двусмислен стил, който е доста различен от жълтото дърдорене, което се среща доста често онлайн.
Няколко ключови моменти допринесоха за славата на Котке: Сони искаше да го съди, че изнесе информация за предстоящо ТВ шоу, а самият той напусна работата си като уеб дизайнер, за да започне да работи сам. Тогава много „патрони“ и читатели му пращаха пари като дарение, но днес той едва ли има нужда от нещо подобно – вероятно печели доста добре от рекламата на сайта. Затова и няма намерение да спира сайта, който през 2008 навършва десет години.
Kottke никога няма да напише: „Скивайте това супер яко клипче на куче върху скейтборд.“
5. Dooce
Хедър Армстронг, една от най-известните блогърки, пише онлайн от 2001 г. Блогът и е по-скоро като дневник, отколкото място за
Хедър Армстронг, една от най-известните блогърки, пише онлайн от 2001 г. Блогът и е като личен дневник, където тя споделя най-откровени детайли от живота си. Снимка: dooce.com
репортажи или сапунени сериали. Подобни сайтове има отпреди тя да започне да пише, но определени елементи направиха така, че Dooce да се превърне в един от най-четените лични дневници изобщо в историята. Армстронг беше първият голям случай на човек – уволнен, защото е писал за работата си. След като описа някои подробности от работното си място, Армстронг беше уволнена, защото шефът й реши, че се изнася информация, която ще се отрази зле на бизнеса. Инцидентът предизвика ожесточен дебат, а Dooce стана нарицателно за човек, който е уволнен от работа заради блога си.
Днес зад дейността на Dooce стои цяла армия блогъри, които може би не са директно повлияни от работата й, но вървят по същия път – споделяйки детайли от личния си живот с множеството непознати в Интернет.
Честността на Армстронг добавя към популярността й – тя пише с еднаква откровеност за работата си, за семейния си живот, за депресията след като е родила, за майчинството, за домашните си любимци и за мормонското си възпитание. Читателите усещат, че са поканени в нечий живот и се отблагодаряват с лоялност. По тази причина, от 2005 г. насам Армстронг печели достатъчно от рекламата на блога си, за да издържа семейството си.
Dooce никога няма да напише: „Обичам бебета, но не мога да изям цяло.“
(със съкращения)
28.03.2008

Европарламентът дава журналистически награди

Европарламентът дава журналистически награди
в. Класа

Първите призове за журналистика на Европейския парламент (ЕП) ще бъдат връчени през октомври тази година. Това съобщиха от Информационното бюро на ЕП в София. Отличието ще бъде присъдено на журналисти, които са работили по важни въпроси на европейско ниво или са допринесли за по-доброто разбиране на институциите в Европейския съюз. Наградите ще се присъждат в четири категории -печатни медии, радио, телевизия и интернет. Срокът за кандидатстване е до 15 май, а победителят от всеки раздел ще получи премия от 5000 евро.
стр. 11

Маргарита Пешева, член на СЕМ: Това е търговски проблем, не медиен

Маргарита Пешева, член на СЕМ: Това е търговски проблем, не медиен
в. Класа

Съветът за електронни медии не може да се намеси в спора между президентите на българските клубове и частните телевизии по въпроса дали могат да бъдат предавани мачове от чужди първенства, докато се играят тези от българското. Това заяви вчера членът на СЕМ Маргарита Пешева. Тя уточни, че няма такъв текст в Закона за радиото и телевизията. Според Пешева това е търговски проблем, на конкуренцията между спортните събития в национален и европейски мащаб, а не медиен.
Родните футболни началници, които се събраха ден по-рано да решават как да си увеличат приходите от телевизионните права, се позоваха на един документ от УЕФА. Но те не са разбрали съвсем точно, коментират експерти. Въпросният документ е просто една препоръка, целяща да уведоми телевизиите и футболните съюзи, че е по-добре за местните отбори, докато играят да не бъдат предавани срещи от чуждестранни първенства и турнири. Той обаче няма задължителен характер, тъй като никъде няма подобни закони.
стр. 31

Джейкъб Андерсън поема "Диема вижън"

Джейкъб Андерсън поема "Диема вижън"
в. Капитал – Кариери

Джейкъб Андерсън поема "Диема вижън". От 1 април т.г. шведът Джейкъб Андерсън става изпълнителен директор в "Диема вижън" и заменя на този пост Джонас Константинов. Досега Андерсън беше главен оперативен мениджър на компанията. Той поема управлението на четири телевизионни канала ("Диема", "Диема фемили", "Диема 2" и ММ), както и на интернет портала OnTheWeb. Досегашният опит на Джейкъб Андерсън е свързан с развитието на различни медийни проекти на шведската MTG - един от собствениците на "Диема вижън". През последните три години е работил последователно в централата на MTG в Лондон и в TV Prima - Чехия. Андерсън има бакалавърска степен по международен бизнес и магистратура по икономика и финанси от Copenhagen business school.
стр. 5

Кокошката или яйцето

Кокошката или яйцето
в. Капитал

Или за ролята на PR агенциите в спонсорските проекти
"Консултирането на спонсорската политика е неразделна част от управлението на публичния образ на компанията", смята Александър Дурчев, директор на PR агенция All Channels Communications.
Все по-често българските фирми се допитват и до своите обслужващи комуникационни агенции за планираните спонсорски проекти. А самите агенции включват тези консултации в обичайните си задължения и комисиони. Калина Петрова, директор на New Moment PR Agency, обръща внимание, че работата им може да варира от чисто посредничество до разработване на цялостна спонсорска програма.
PR мениджърът "Корпоративни клиенти" в агенция PR Media Анна Кошничарова обяснява, че вътрешнокорпоративното съгласуване на спонсорствата изключва възможността за "поглед отвън". "Ролята на агенцията като външен консултант е да разгледа един проект, казус или ситуация от всички възможни страни и да предостави обективна оценка на позитивите и негативите", коментира тя.
Теодора Коларова, PR директор на V+O Communication, разказва също, че в тяхната практика се случва най-често да предлагат на клиента проекти, разработени специално за него - програми за корпоративна социална отговорност, които подкрепят и развиват ценностите на компанията и нейните марки. Тя смята, че "именно тези кампании, които се градят на същинската комуникационна платформа на компанията/марката, се запомнят".
Кокошката или яйцето
Повечето специалисти в сферата на PR комуникациите (разбираемо) смятат, че консултациите или организацията на спонсорски проекти са предмет от дейността именно на PR агенцията. Анна Кошничарова от PR Media е убедена, че "специалистите по връзки с обществеността имат необходимите познания и опит да оценят проекта и факторите, които биха имали влияние върху имиджа или дейността на компанията".
Според Десислава Бошнакова, управител на ROI Communication, този спор прилича на онзи за кокошката и яйцето. Според нея зависи от целта на самото спонсорство. Ако е чисто рекламно или маркетингово, е приоритет на рекламата, ако е имиджово, то тогава е по-скоро PR акция, смята Бошнакова. Калина Петрова от New Moment PR Agency, пък е на мнение, че спонсорството е функция на цялостната комуникация. "На рекламата, защото клиентът очаква корпоративно позициониране - лого знак или друг вид корпоративна идентичност, и на PR-a ,защото [се] очаква покачване на имиджа чрез присъствие и в медиите", обосновава се тя.
А сега накъде
Специалистите в PR бранша са по-скоро скептични, че може да съществува агенция, която да се занимава само с посредничество за спонсорства. Александър Дурчев от All Channels Communications вижда основната пречка за този бизнес в политиката на държавата, за която този тип инициативи са "опит на бизнеса да рекламира дейността си с манипулативни техники". Други считат, че пазарът в България е прекалено малък и специалистите в тази агенция не биха се различавали по опит и знания от останалите в сферата на комуникациите.
Калина Петрова от New Moment PR Agency вярва, че с течението на времето този бизнес също като PR-а - ще се оформи като специфична дейност и ще се появяват и отделни специализирани агенции. Десислава Бошнакова от ROI Communication е сигурна в посоката на развитие: "Като алтернатива на традиционните начини на комуникация смисленото спонсорство ще се засилва."
стр. 46

петък, 28 март 2008 г.

Водещи компании в София се включват в инициативата "Часът на Земята"


Водещи компании в София се включват в инициативата "Часът на Земята"


дата : 27 март 2008 г. 13:58 ч.


Водещи офисни комплекси и компании в София се включват в глобалната инициатива на международната природозащитна организация WWF "Часът на Земята" на 29 март 2008 г.
В рамките на един час - от 20.00 до 21.00 ч. - Business Park Sofia, Bulgaria Center, BalREc, BalPex, Expo 2000, Landmark Center, Porsche Center, "Икономедиа", Нова телевизия, Евромаркет Груп и Colliers International Bulgaria ще изключат осветлението си като послание за необходимостта от незабавни мерки срещу глобалното затопляне.
В София международната консултантска компания Colliers International спомогна за разгласяването на инициативата сред своите партньори и колеги. Офисните комплекси, които ще се включат в световната инициатива, представляват около 30% от офисните площи от клас А в София.
Кампанията получи подкрепата на организаторите на международната конференция BalREc и изложението за недвижими имоти BalPex. Своята подкрепа дадоха Нова телевизия като водеща медия, която активно се ангажира с общественозначими кампании и "Икономедиа" - най-голямата група за бизнес медии в България.
Осветлението, което ще бъде загасено в офисните комплекси, обхваща външно осветление на сградите, осветлението на общи части, надписи и табели.
Инициативата на WWF "Часът на Земята" се проведе за първи път на 31 март миналата година в Сидни, Австралия, когато повече от два милиона души и 2 100 компании изключиха светлините си за час. Много от символите на града като Harbour Bridge и Операта станаха част от инициативата.
Това доведе до едночасово понижаване на електрическата консумация в града с 10.2%, което се равнява на спиране от движение за една година на 48 000 автомобила. Тази година акцията ще "затъмни" 24 града, сред които Чикаго, Монреал, Копенхаген, Тел Авив и Банкок, а над 100 града от цял свят подкрепят събитието.
Кампанията избра изключването на осветлението като една от най-безобидните и лесни стъпки към съхраняването на планетата и част от мерките срещу глобалното затопляне. "Часът на Земята" цели да покаже, че всеки човек може да допринесе за промяна към добро, а когато тези прояви са масови, резултатът е осезателен.
През 2007 г. събитието предизвика огромен интерес, а тази година се превръща в глобална кампания.

National Geographic Kids влиза на българския пазар


National Geographic Kids влиза на българския пазар


дата : 27 март 2008 г. 14:54 ч.

На 9 май излиза първият брой на популярното месечно детско списание на National Geographic - NG Kids. Пилотен безплатен брой от 8 страници ще излезе с априлския брой на сп. National Geographic България.
NG Kids България предлага интересни материали от света на науката, технологиите, чудесата на света, дивата природа, екстремните спортове и приключенията за деца на възраст от 6 до 12 години.
10 книжки годишно излизат на английски, унгарски, арабски, сръбски, турски, нидерландски, хърватски, испански, немски, руски, румънски, словенски, а от месец май и на български език. Всеки брой на списанието достига над 2 милиона малки откриватели в САЩ, Латинска Америка, Европа и Африка.
Освен богато илюстрирани любопитни факти и увлекателни материали, NG Kids България поднася на малките читатели и забавни уроци по английски език.
Във всеки брой на изданието ще бъде поместена секция English for Kids, която ще съдържа речник с думи, бърза граматика с основите на правилното структуриране на речта, а с частта Small Talks децата ще имат възможност да прилагат научените думи и изрази в нови изречения.

Eтаргет показва по 8 млн. онлайн реклами на ден в България

Eтаргет показва по 8 млн. онлайн реклами на ден в България

дата : 27 март 2008 г. 17:33 ч.


Броят на показваните от "Етаргет България" рекламни линка в интернет достигна 8 млн. на ден и продължава да расте, съобщиха от българския офис на базирана в Чехия онлайн рекламна медийна фирма.
Между 3000 и 6000 са рекламите на клиентите на компанията, появяващи се в българското интернет пространство всяка минута.
"Етаргет", която стартира дейността си на българския пазар през септември 2007 г., предоставя услуги на широк спектър от компании с рекламни бюджети, вариращи от сто до десетки хиляди лева, и се използва както от малки фирми, така и от големи корпоративни рекламодатели от цялата страна.
Рекламните линкове на клиентите на компанията се появяват в над 50 български уебсайта, сред които и Actualno.com, Еxpert.bg и Club.bg.
"Етаргет" препраща посетителите на популярни уеб сайтове към официалните бизнес страници на своите клиенти. С оглед на факта, че този вид реклама е силно подчинен на определена аудитория, "Етаргет" привлича само посетителите със значителен интерес към търговското предложение на рекламодателя без да взима такса за показването на рекламния линк.
"Контекстната PPC (pay-per-click) реклама, предлагана от "Етаргет", намира сериозно приложение в цял свят. В някои западноевропейски държави, разходите за контекстна реклама вече надвишиха бюджетите за радио реклама. Щастливи сме, че тази тенденция се наблюдава и в България", каза Аттила Урбан, мениджър на фирмата за България.
Според него, таргетираната интернет реклама предоставя висока стойност не само на сърфиращите в мрежата, но и на компаниите, търсещи правилната аудитория за продуктите си.
В интернет рекламата PPC e ценови модел, използван от повечето мрежи за реклама, насочена към конкретни целеви групи. Рекламодателят не заплаща за показването на рекламата, а само когато евентуален клиент кликне върху нея и посети сайта на съответната компания.
Всяка реклама, изобразявана на даден уеб сайт, е насочена директно към индивидуалния потребител на този сайт. Системата за контекстна реклама работи с помощта на "паяк" или "робот", който сканира текстовата част на уебсайта, определя неговата тематична насоченост и поставя правилната реклама в близост до текста.

***

***
в. Класа

Ogilvy поема PR обслужването на "Загорка" АД Новата обслужваща PR агенция на "Загорка" АД е Ogilvy Public Relations. Тя спечели конкурс за комуникационната си платформа, разработена за новата бутилка на марката "Загорка". Ogilvy Public Relations ще се грижи за PR-стратегиите и комуникацията както на компанията "Загорка" АД, така и на марката "Загорка" за 2008 г. стр. 11

Рязък спад на рекламите в големите US медии

Рязък спад на рекламите в големите US медии
в. Класа

Коментаторите вече дори не си правят труда да спорят дали в САЩ ще настъпи реална рецесия. Въпросът сега е колко унищожителна ще бъде тя. Ако настоящите тенденции се запазят, положението за големите вестници, списания и кабелни оператори никак няма да е розово. Разходите за реклама - основният двигател за медийни-те конгломерати и развлекателната индустрия - са обречени да се свият драстично. Причината е много проста - и корпорациите, и потребителите започват да спестяват поради паниката покрай икономическата криза. Съкращения на харчовете се очаква по отношение на всичко в бранша - от увеселителните паркове на "Дисни" през списанията на "Таим Уорнър" go вестниците на "Нюз корп". По-сериозното забавяне на инвестициите в реклама започна през последната четвърт на 2007 г. Тогава капиталовложенията бяха на най-ниските си нива от 5 г. насам. Данните са на "Бърнстийн рисърч". Ето и един свеж момент: президентската надпревара в САЩ трябва да генерира 3 млрд. долара за политическа реклама. 3 млрд. долара за президентските кампании Пикът на тези финансови потоци ще бъде между юни и ноември. Рецесията обаче ще се отрази зле на всички големи медийни компании. Това ще е тежък удар на фона на и без това ожесточената им борба с конкуренцията в интернет - Гугъл", "Майкрософт", "Фейсбук", "Яху". За 2007 г. онлайн рекламата отбеляза •възход с 27% и достигна 25,5 млрд. долара печалба. Данните са на изследователската фирма "Интер-нешънъл дейта корп". Размерите на тези средства едва ли ще се стопят. Тъкмо обратното -фокусът на рекламата все по-настойчиво се обръща към виртуалната мрежа. Там може да се измерва в реално време и по съвсем емпиричен път ефективността на рекламата. Анди Лиу, интернет анализатор към "Стандарт енд пуър", заяви на медийния семинар на компанията си, че очаква през 2008-а приходите от онлайн реклама да нараснат с 20 на сто независимо дали има рецесия или не. Анализаторът от Толдман Сакс" Ингрид Чънг също е на мнение, че през последните 3 месеца, през които според много експерти САЩ вече трайно са навлезли в състояние на рецесия, инвестициите в медийна реклама са започнали да се топят. Правейки паралел с положението около рецесията през 2001 г., Чънг отбелязва, че тогава също се е наблюдавал известен спад в инвестициите за медийна реклама И тогава пагубните резултати от икономическия крах започнаха да се усешат през втората половина на фискалната година. В писмо до инвеститорите Чънг изказа разбирането си, че сценарият ще се повтори през идните месеци. Нейните прогнози накараха 'Толдман Сакс" да преоцени стратегията си към големите медии и да я адаптира за 6 месеца, а не за цяла година. "Нюз корп" омпенсира с международна дейност Пазарът е твърде несигурен, за да се правят дългосрочни залози. Ето защо и досегашните инвестиционни планове на "Толдман Сакс" по отношение на "Си Би Ес", "Дисни", "Тай Уорнър" и "Вайаком" бяха редуцирани с по 10%, като са планирани едва до юни. Корпоративният анализатор Дъг Кройц има още по-песимистично становище за ефекта на рецесията върху медиите. Той очаква влиянието й да бъде по-пагубно в сравнение с предишните кризи от 1990 и 2001 г. Въпреки това счита, че някои компании дори ще извлекат дивиденти открън-ча. За пример Кройц дава "Вайаком". Кабелните мрежи ще разчитат основно на потребителските си такси, за да компенсират спада в приходите от реклама. Що се отнася до "Нюз корп", тя също няма да бъде сериозно ранена от кризата. Причината за това са глобалните операции на корпорацията, от които тя ще компенсира за сметка на буксуването в САЩ Според Кройц международните пазари сега са по-благодатни за капиталовложения в рекламата, отколкото щатските. И накрая -поуката: за да оцелеете в условията на рецесия, инвестирайте онлайн, и то отвъд Щатите. стр. 11

Уважавайте клиента

Уважавайте клиента
в. Кеш
Любомира БОНЧЕВА, рекламен консултант

Не подценявайте сувенирната реклама - И с какво се занимавате? - Имам рекламна агенция. - А, точно вие ми трябвате! Ще ми направите ли едно рекламно каре (клипче, билборд...)? Така 6 България обикновено се разбира дейността на една рекламна агенция - правим всичко, от всичко разбираме, задоволяваме рекламни щения всякакви. Факт е, че немалко от колегите стриктно "се придържат" към този принцип. А не бива! Защото всеядността не е добра препоръка, особено в бизнеса. По-добре да питаме: тези, които знаят, които могат и които са доказали, че знаят и могат. По официална статистика у нас има регистрирани над 10 000 рекламни агенции. Зад това внушително число се крият няколко (неприятни) истини: 1. Големите агенции са максимум 100. в общия случай те са филиали на световноизвестни такива. При тях са "големите пари" - те се занимават с медия планиране, изработка или просто пренос на рекламни клипове (аудио- и телевизионни). Обикновено на база на тяхната дейност излизат статистически данни за големината на българския рекламен пазар. 2. Специализираните агенции са около 1000. Те са профилирани най-често в печатната (офсетната) реклама, в дизайна. От тях максимум 50 агенции са тясно специализирани във внос на рекламни и промоционални сувенири. 3. Останалите (до 10 000) се занимават с всичко. Което не е чак толкова лошо, стига да се върши професионално. И тъй като човек не може да разбира от всичко еднакво добре, за препоръчване е за частта, в която колегите не се чувстват достатъчно уверени, да се обръщат към специалисти. Знаете ли, че няма фолклор по света, в който да съществува поговорката "Акъл не искам, пари ми дай!". Само в България тази поговорка се е превърнала едва ли не в символверую на нашата изконна интелигентност. И тъй като въпросът с интелигентността ни е малко спорен, затова по-добре да питаме: тези, които знаят, които могат и които са доказали, че знаят и могат. Повярвайте ми -няма нищо срамно! С тази рубрика поставяме началото на нещо недостатъчно познато по нашите географски ширини - какво представлява сувенирната реклама, как най-добре да се възползваме от нея, къде, как и кой може да ви препъне в нея (което пък да рефлектира върху имиджа на вашата компания). И още много... Потребителите са като меркантилните любовници - отиват там, където изгодата е по-голяма. За съжаление никой до момента не може да даде що-годе точна информация колко пари годишно се харчат за промоционални и рекламни сувенири в България. У нас съществува порочната кампанийност повечето от фирмите да поръчват химикали, запалки, бележници и календари (това е стандартният пакет) за Коледа. Като правило се поръчват в последния момент, и пак като правило - не се получават навреме. Сувенирната реклама е издигната в култ в много страни. Емблематичен пример в това отношение са САЩ. Там промоционални артикули се правят по повод и без повод, за красиви и недотам красиви случки. Спомнете си как в рамките на 72 часа след разрушаването на "близнаците" в Ню Йорк се появиха рекламни тениски, чаши, значки, шапки и пр. Бързам да опровергая притежаващите черно чувство за хумор - американците облякоха тениски с бранд на двата горящи небостъргача не защото се радваха. А защото така изразяваха своята съпричастност към загиналите и техните близки, към това, което сполетя тяхната нация. Пък и те не споделят философията на шопа "Аз не сакам на мене да ми е добре, а на вуте да му е зле!"... Класически примери на плоскостта сувенирна реклама са и англичаните, германците, италианците, японците и още много други. Защото основната цел на рекламните артикули е да покаже твоята принадлежност към нещо (продукт, компания, кауза) и/ или твоята съпричастност към това. Този вид сувенири се подаряват, за да се ползват! Уважаеми рекламодатели, собственици на малки и големи фирми, моля запомнете - вашите подаръци са, за да се ползват!!! От деца, от възрастни, от ваши партньори, от непознати, от всички, към които сте са насочили като таргет група. Подарявайте им качествени неща и не им се подигравайте с ерзаци (или откровени боклуци)! Уважавайте потребителите на вашите подаръци! Не подценявайте тяхната интелигентност! Защото те (потребителите) са като меркантилните любовници -отиват там, където изгодата е по-голяма. вие може да притежавате достатъчно разпознаваема търговска марка. вие може да произвеждате най-по-прекрасните неща. вие може да предлагате най-добрата услуга. вие може да сте безспорен монополист. И какво от това?! Мина отдавна времето на соцреалистичната икономика. Сега сме в условия на пазарна икономика - където всеки клиент ни е важен. Защото днес може и да не пия безалкохолна напитка от марката X, защото онези от Y имат промоция. И раздават едни такива награди, че съм някак си изкушена... Евентуално ще получа маркова тениска, ако събера п броя етикети и ги изпратя. Или пък шапка - лято идва, нали?! Сувенирната реклама е другата ви визитна картичка. И накрая, моля не се опитвайте да ми кажете, че такъв тип реклама се прави с много пари. Защото това не е вярно! Голям бюджет е необходим за медийна реклама. Там "покриваемостта" е голяма, ефектът в част от случаите - също. Да, продажбите ви може би ще се вдигнат (всъщност е препоръчително - нали заради това сте изсипали маса пари някому). Качествена промоционална, сувенирна реклама може да се направи с приличен бюджет. Тя е другата ви визитна картичка. Ефектът от нея също е много добър. Не я подценявайте. вие създавате позитивна емоция ча Кашите клиенти. Да, в бизнеса няма емоции. Но в продажбите има! Поглезете клиентите си! Покажете вашето уважение към тях! Те ще ви се отблагодарят! стр. 58

Паника сред спонсорите на Пекин-2008

Паника сред спонсорите на Пекин-2008
в. Кеш
Иво ИВАНОВ

Големите спонсори и рекламодатели на игрите в Пекин - 2008, се опасяват, че заради очерталата се тибетска криза инвестициите им няма да се възвърнат. Но голяма част от парите вече са дадени и компаниите се страхуват, че ако се оттеглят, ще разсърдят Бейджин и червените мандарини ще ограничат присъствието им на големия китайски пазар. Едновременно с това фирмите не искат да бъдат свързани и с непопулярните на запад репресии на комунистическия режим. Lenovo Group Ltd., Coca-Cola Co., McDonald's Corp., Volkswagen AG и др. вече са внесли по около 120 млн. долара само за правото да бъдат вписани като официални спонсори. За тях това е уникална възможност да се рекламират на колосалния азиатски пазар и чрез контакт с управляващия партиен връх да заемат нови позиции в Поднебесната. Спортът е продължение на политиката с други средства Но политиката на Китай в Тибет, в Синцзян-Туркестан, в Мианма и в Судан-Дарфур предизвика вълна от протести, които вече нанасят щети на продажбите. Според в. Wall Street Journal макар официално да се пускат заявления, че "олимпиадата е празник на спорта, който обединява хората", растящата тревога от задаващата се криза е на- карала мениджърите на компаниите спонсори в САЩ да свикат извънредна среща в Ню Йорк. До две седмици те ще излязат с общо становище за антиолимпийските призиви. възможно е да се стигне до ограничаване на рекламните прояви. вече са дадени 2 млрд. долара Кампанията 6 САЩ срещу пекинската олимпиада се води от актрисата Миа фароу и тя вече успя да накара Стивън Спилбърг да се оттегли от участието си като консултант на публичните прояви. Adidas AG също се поддаде на натиска и изрази безпокойство от ситуацията в Тибет. От 31 март и организацията "Мечта за Дарфур" започва антирекламна компания срещу спонсорите на пекинските игри. Червените мандарини да се поучат от Хитлер За да излязат от кръстосания огън на общественото недоволство и непреклонността на Пекин, на спонсорите не им остава нищо друго освен да се обърнат към западните политици. Според неофициални изявления на представители на General Electric Co. u McDonald's само държавниците могат да внушат на Пекин да започне символични преговори с Тибет. При това след игрите режимът винаги отново може да прекъсне диалога с Далай лама. Колкото и да им е неприятно на другарите, е хубаво да се поучат от Хитлер. По време на Олимпиадата през 1936 г. той временно спира гоненията срещу евреите, а нацистките медийни сирени започват да омайват демокрациите с приятни за тях послания. Но най-страшното за Пекин тепърва предстои. По време на игрите всеки спортист самостоятелно и публично подобно на певицата Бьорк може да се обяви за независимост на Тибет. А това са публични, знакови личности и за разлика от тоталитарните режими при демокрациите те упражняват неконтролирано обществено влияние.
***
СКАНДАЛЪТ СТАРТИРА ОЩЕ ОТ ГЪРЦИЯ Само започналата тази седмица щафета за пренасянето на олимпийския огън струва на спонсорите Coca-Cola, Samsung Group u Lenovo 20 млн. долара. При това трасето на огъня ще премине точно през непокорния Тибет. Coca-Cola, която за шести път спонсорира проявата, дори започна специална съпътстваща рекламна кампания за защита на екологията. Само че бурно развиващата се китайска икономика най-малко се интересува от екология и щафетата ще премине през доста опустошени от индустриализацията райони. Китайският производител на компютри Lenovo няма такива проблеми и обяви специален награден конкурс за есета, чрез който да бъдат подбрани факлонос-ците за олимпийския огън. Олимпийски бумеранг Китай е шампион по бойкот на игрите Бойкотите на олимпийските игри имат богата история и в нея Китай заема водещо място. Нито една държава не е блестяла толкова дълго със своето демонстративно отсъствие от олимпийските надпревари, както Поднебесната. Днес монетата се обърна и Пекин е изправен пред заплахата от бойкот. Още за древните спортът е продължение на политиката с други средства. Елините, които днес треперят над всичко с името Македонски, не си спомнят, че Александър не е допуснат да се състезава в игрите, защото не бил грък. Наложило се бащата Филип Македонски да разбие Атинския съюз, едва тогава синът Александър има възможност да просияе като олимпиец. След възобновяването на съвременното олимпийско движение бързо проличава, че игрите са далеч от мира, свободата и разбирателство между народите. На олимпиадата в Белгия -1920 г., не са допуснати състезателите от победените в Първата световна война държави Германия, България, Австрия, Унгария и Турция. Под натиска на Париж през 1924 г. ваймарската република отново е лишена от участие. И точно когато не трябвало, Германия получава домакинството в Гармиш Пар-тенкирхен и Берлин. През 1936 г. нацистката пропаганда има идеалната възможност максимално да рекламира своя чове-коненавистен и терористичен режим. Технически гаф на игрите в Мелбърн през 1956 г. прераства в политически скандал. Когато на стадиона дефилира отборът на Тайван, организаторите издигат китайското знаме. Под освиркването и дюдюкането на публиката няколко гоуминдановски спортисти смъкват комунистическия флаг. възмутените китайци напускат състезанието и обявят бойкот на игрите до 1980 г. Червените мандарини създават своя паралелна антиолимпиада GANEFO - Games of the new emerging forces (Игри на добрата воля). От 1968 до 1976 г. 21 африкански държави бойкотират олимпиадите в знак на протест срещу апартейда в ЮАР. в пълна катастрофа се превръща олимпиадата в Москва. Заради нахлуването на СССР в Афганистан президентът Джими Картър оттегля американските спортисти. Към САЩ се присъединяват още 65 страни. Реципрочно през 1984 г. СССР и социалистическият лагер с изключение на Румъния не отиват на игрите в Лос Андже-лис. От подобни игрички не печели нито спортът, нито политиката. стр. 15

Европейската радиомрежа “ЕураНет” вече и в българския ефир с представяне на Илия ТРОЯНОВ

Европейската радиомрежа “ЕураНет” вече и в българския ефир с представяне на Илия ТРОЯНОВ
БГНЕС

От 1 април РФИ България започва да излъчва радиопрограма на европейската мрежа “ЕураНет”, съобщиха специално за БГНЕС от радиото. Всекидневно програми на тази Европейска мрежа ще включват новинарски емисии, интервюта, дебати, тематични дискусионни предавания, преглед на европейската преса, репортажи от мястото на събитието. Основен принос за създаването на радиомрежата имат Франция, Германия, Холандия, Белгия, Гърция, Испания, Полша, Португалия, Румъния, Словения, Унгария, Чехия. “ЕураНет” е радиомрежа от 16 национални, регионални, обществени и частни радиостанции от 13 европейски страни. Те са обединени в консорциум, чиято финансова подкрепа е осигурена от Европейската комисия. “ЕураНет” по своята същност е изцяло европейска с единна структура, носеща спецификите на радиото и Интернет. Редакционна свобода е гарантирана чрез специална Редакционна харта. Радиопродукцията от всички редакции ще бъде достъпна на интернет платформа, която ще заработи от месец юли. Генералните директори на РФИ Антоан Шварц, на Deutsche Welle Ерик Бетерман и на Radio Netherlands International Ян Хуук обещаха на специална пресконференция в Брюксел, че партньорите от консорциума ще дадат своя принос и ще съпоставят гледните си точки в един уникален по своето естество опит и процес на обогатяване , за да могат гражданите на 27-те страни от ЕС бъдат максимално добре информирани. Първоначално програмата на “ЕураНет” ще звучи на 10 европейски езика, а в последствие ще разшири звученето включвайки всичките 23 официални езици на ЕС. На български език европейската радиопрограма ще включва всекидневната рубрика “Европейски акценти” от 9.45 и магазинното предаване от 12.10 до 12.30 часа. В първите издания на предаването от европейската радиомрежа “ЕураНет” ще гостуват ръководителят на Представителството на ЕК у нас Зинаида Златанова, известният водещ на TV5 Бернар Серкилини, ректор на Международната агенция за франкофония /AUF/, най-успелият в Европа български писател Илия Троянов. 27.03.2008

Всеки mpemu има сайт

Всеки mpemu има сайт
в. Политика

Все по-голяма популярност у нас набират Интернет блоговете. Около 30% от редовните потребители на Мрежата имат собствен блог, който използват за каквото решат. Най-общо казано, блогът (съкратено от английското weblog) е вид уебсайт, където се пише, както в дневник, а новите попълнения са в обратен хронологичен ред. Авторът може да пише всичко, което му хрумне - случки от ежедневието, интересни мисли, анализи, стихотворения, новини. Предимство на блога пред обикновения хартиен дневник или вестник, е, че могат да се слагат директни връзки или направо да се поставят цели клипчета от видео порталите като youtube.coм или vbox7.coM. Читателите пък могат да оставят коментари за всичко, което им е направило впечатление, както и да гласуват за вдигането на рейтинга на блоговете, които им харесват. Тематика В голяма част от случаите, блоговете не са само пространство за изказване на хаотични мисли. Най-често те са с тематична насоченост - все повече са блоговете с икономическо и политическо съдържание. Иначе казано, авторите им публикуват новини, коментари и анализи по актуални въпроси от българската и световната политика и икономика. Такъв е случаят с бизнес-сайтовете "nova-rabota.com" и "spriipomisli.blogspot.com" и политически насочените "thetruth.blog.bg", "perunik.wordpress.com" и " ntpavlov.blogspot.com". Други основни направления са наука, храна, култура, екология и любовни съвети. " bulki.blogspot.com", " shantawostblogspot com", "bubbka.wordpress.com", "svatba. wordpress.com" и "jenite.blogspot.com" се занимават именно с междуполовите взаимоотношения и най-вече съвети за жените - бъдещи майки, булки и всички други българки. При тази тематика се разискват всякакви въпроси, вълнуващи жената - от това как да свалиш готиния непознат тип, който живее наблизо, до философски казуси и научни статии за емоциите, чувствата и психиката на нежния пол. "nojivilichka.wordpress.coM" може да научи всеки да борави с кухненските прибори и да приготви превъзходни ястия. Специално в категория фотография пък спадат "picsvetwordpress.com", "foto-bg.blogspot.com", " prosmmki.blogspot.com", "picsvetshutterchance.com" и "all-for-photog-raphy.blogspotcom". В тях можете да зарадвате окото с най-различни снимки - от обикновени листенца с капки роса до огромни сгради или диви животни и зверове. Ако се интересувате от мода пък ще ви бъде наистина приятно и полезно да разгледате " coolbulgarians.blogspotcom", " nely-koca. blogspotcom" и "zainteriora.com", откъдето можете да черпите идеи за обзавеждане. Ако пък имате интерес към литературата -без значение дали обичате да пишете или само да четете - със сигурност ще ви се харесат " viralll.wordpress.com"," condor46.bIog.bg", " sineochko.blogspot.com", " razkazi.blogspot com" и "radost4e.blog.bg". Шарено Най-интересни за широката аудитория, разбира се, са "всестранноразвитите" блогове - тези без определена тематична насоченост. "stoyansky.wordpress.com", "1yd-blog.wordpress.com"," psabev.blogspotcom", " strangera.wordpress.com", " missby.word-press.com", "tsvetkoff.wordpress.com" и "masterer.wordpress.com" са само малка част от шарените блогове в българското виртуално пространство. Повечето от споменатите спадат и към категорията" забавни", но в класика за развлечение се превръщат "find-hotlinks, com" и "spanak.org". Колкото и да му е скучно на човек, сред тези блогове винаги би могъл да намери нещо за себе си - смешни и любопитни клипчета и факти, красиви снимки и интересни игри, както и още много подобни неща. С малко по-социална, но не по-малко интересна гледка точка се явяват блоговете "gan-space.blogspot.com", " govorilnq.blogspot com", "yulianevtimov.blogspot.com", "marfi-eta.wordpress.com", " boliarka.wordpress. com" и "damncity.blogspot.com". "ivanbedrov.blogspot.com" и "nabludatel. blogspotcom" са сред най-известните и посещавани сайтове на социално-заинтересова-ни личности. В тези два блога се наблюдава силна журналистическа насоченост, много професионален и точен анализ на всичко, което се случва у нас, и набито око за важните случки из ежедневието. Някои известни личности също разкриват душата си във виртуален дневник. По този начин разбираме, че певицата Ваня Щерева е почитателка на ЦСКА и обожава сериала "Бягство от затвора". Тази и още много любопитна информация може да се намери на " vanyashtereva.coM". Добре познатият на обществото политик Александър Божков също има свое местенце в нета -"albosh.blog.bg". Създаване Ако се чудите как и къде да си направите блог, можете да сте сигурни, че който и блог-хост (bloghost) да изберете, няма да съжалявате. Когато авторът има какво да каже и да даде на посетителите, другото почти няма значение. Най-използваните доменни са blog.bg, blogspot.coM и wordpress.coM. Въпреки това повечето сайтове като Myspace.coM и yahoo.coM вече предлагат на потребителите си и лично блог пространство. Оформянето и стартирането е лесно - навсякъде са предложени готови дизайни и "облицовки", а публикуването е повече от детска работа. Ако знаете какво точно искате и имате достатъчно време за поддръжка, бихте могли безпроблемно да създадете отличен блог. С огромното нарастване и масовото разпространение на блоговете, естествено нараства и тяхното разнообразие. Блогът няма стриктно предписана структура но един типичен блог би могъл да съдържа заглавие, главна част, връзка с цялата статия и дата на публикуване. Незадължителните части са коментари, блогрол (връзки към други блогове, които авторът на блога следи или препоръчва), категории или тагове (теми, които засяга попълнението) и връзки с други сайтове, които споменават това попълнение. Предимството на блоговете пред останалите типове сайтове са главно в динамичността, както и продължителното съхраняване на коментарите (за разлика от форумите). Някои считат поддържането на блог за по-удобно, отколкото създаването на личен сайт. Други комбинират личната си страница с блог. Проблемът идва единствено, когато настане време за реклама - разбира се, ако желаете страничката ви да е видяна от повече хора. Има възможност да сложите връзка към блога в подписа си из форуми или други блогове, както и класическия вариант с google - ако много желаете да бъде забелязан, можете и да си платите, за да бъде сред първите резултати при търсене на блогове. Заради успешното развитие на блоговете, в българския език дори се появи глагол на основата на думата блог -блогвам. Рядко се употребяват и блогирам или блогувам. стр. 28

Още две наши компании ползват услугите на Nielsen

Още две наши компании ползват услугите на Nielsen
news.bg

Digital Media Group и Rezon Media измерват аудиторията на своите сайтове чрез услугата на глобалния лидер в изследване на интернет продукти и услуги Nielsen Online. Измерването чрез метриките на Nielsen Online ще включва информация за сайтовете Kaldata.com, Uroci.net, Dtrailer.com /собственост на Digital Media Group/ и Imot.bg, Zaplata.bg и Mobile.bg /собственост на Rezon Media/. С това броят на компаниите, които измерват аудиторията на сайтовете си с единна валута, става десет. В края на м. февруари осем медийни интернет компании -Атол Медиа, Дарик Уеб, Икономедиа, Инвестор.БГ, Мейл.БГ, Нет Инфо.БГ, Санома Блясък България и Уеб Медия Груп сключиха първото за България споразумение със световния лидер. Следващата седмица десетте компании ще стартират онлайн изследване, което ще предостави информация както за социо-демографския профил на потребителите, така и за основните практики на потребление на интернет в България. 27.03.2008

четвъртък, 27 март 2008 г.

"Мис България" става риалити


"Мис България" става риалити


дата : 27 март 2008 г. 10:18 ч.



Собственичката на "Визаж" Евгения Калканджиева реши да направи от конкурса "Мис България 2008" риалити шоу. То ще се снима през юли, но ще се излъчи в началото на септември, съобщиха от агенцията.
Кандидатките за слава ще бъдат затворени за 9 дни в луксозен хотел на морето, на когото в предаването ще викат "Имението" (с подобно име по "Енимъл планет" тече хитов сериал за живота на сурикатите).
Гости от шоубизнеса и модата ще обсъждат поведението, провалите и успехите на момичетата. Ще има и жури, но основният глас ще бъде на зрителите, които за пръв път у нас ще изберат победителката с гласуване по телефона. Още не е ясно коя телевизия ще излъчва шоуто.