неделя, 15 юни 2008 г.

50 на сто ръст на електронните вестници

сп. Тема - 72 стр.
50 на сто ръст на електронните вестници



Печатните издания засега остават най-големият рекламен носител, следват ги телевизиите
През миналата година рекламните приходи на платените вестници в световен мащаб са скочили, въпреки конкуренцията на безплатната преса и на икономическата рецесия. Изводът е на Световната асоциация на печатните издания (AMJ), чийто последен конгрес бе неотдавна в Гьотеборг. Организацията включва 18 000 седмичници и ежедневници. Също така представлява национални издателски обединения от 102 страни.
Вестниците и списанията засега остават най-големият световен рекламен носител с пазарен дял от 40 процента, следвани от телевизията с 38 на сто. Приходите от реклама на платените всекидневници са нараснали с 0.86 процента през 2007-а и с 12.84 на сто за последните пет години. И още една тенденция - в Европа приходите от интернет реклама вече надвишават постъпленията от малки обяви в печата. Електронните сайтове на вестниците са се увеличили с 13.77 процента през 2007-а и с 50.77 на сто от 2003 година.
През миналата година тиражите на платените вестници по света са се увеличили с 2.57 процента, показват още данните. Ако към тях се прибави и ръстът на безплатните им събратя, набъбването стига 3.65 на сто за 2007-а и 14.3 на сто за последните пет години. През 2007-а до сергията са стигали общо 212 безплатни издания с 41.40 милиона тираж дневно, което е с 20 процента повече спрямо 2006 година и със 173.2 на сто повече за последните пет години. Според AMJ всекидневниците на нулева цена вече са 7% от тези по света и 23% от и в Европа.
Тиражите на платените издания обаче скачат главно в Азия. Китай, разбира се, е вестникарски пазар N= 1. Всеки ден в страната се продават 107 милиона екземпляра. Следва Индия с 99 млн., Япония - с 68 млн. САЩ и Германия са доста по-на-зад, съответно с 51 млн. и 20.6 млн. В ЕС разпространението на платени вестници бележи спад от 2.37 на сто през 2007 година и 5.91 на сто от 2003 година до днес.
Текст под снимка
В Европа приходите от интернет реклама вече надвишават постъпленията от малки обяви в печата.
неделя, 15 юни 2008 04:17:50

Няма коментари: