четвъртък, 5 март 2009 г.

Метромедиа спечели делото за конкуренция за рекламата в метрото

Expert.bg - България
Метромедиа спечели делото за конкуренция за рекламата в метрото



Фирмата "Метромедиа" ООД не нарушава Закона за защита на конкуренцията, окончателно постани Върховният административен съд. Петчленен състав на съда потвърди решението на тричленния състав от 27 май 2008 г.
С решението бе сложен край на 3-годишните опити на "Моушън Артс" ООД, дъщерно дружество на "Билборд"АД, за санкциониране на конкурента им "Метромедиа" ООД. "Моушън Артс" ООД и КЗК са осъдени да платят на "Метромедиа" разноските по делото.
Съдът отхвърли жалбата на конкурентната фирма "Моушън Артс" ООД, дъщерно дружество на "Билборд" АД, срещу "Метромедиа" ООД за нелоялна конкуренция и въвеждане на потребителите в заблуждение.
Отхвърлена е и жалбата, с която "Моушън Артс" иска от Комисията за защита на конкуренцията да санкционира прекия му конкурент "Метромедиа", тъй като компанията не е извършила нарушение.
Съдът отмени решението на КЗК от 29 януари 2008 г., с което на "Метромедиа" е наложена глоба от 15 000 лв., въз основа на твърденията на "Моушън артс".
"Метромедиа" доказа безспорно, че спазва Закона за защита на конкуренцията. През трите години на спора "Моушън артс" ООД, която се представя и като "Метрореклама", информираше интензивно медиите и клиентите за неокончателни решения в своя полза, с което злепоставяше прекия си конкурент "Метромедиа".
Решението на петчленния състав на ВАС от 9 февруари 2009 г. в полза на "Метромедиа" е окончателно и не подлежи на обжалване.
"Метромедиа" e първата българска компания, проектирала и изградила през 2000 г. система за публична аудио-визуална информация и реклама с инсталация в метрото на София. Компанията предлага разнообразни форми на реклама в метрото, включващи TV реклама с плазмени и DLP екрани, аудио реклама, класически индоор, разпространение на печатна реклама, билбордове, широко-форматен брандинг на метро-станции, BTL и др.

Няма коментари: