Поглед - 15 стр.
Google News с обяви
Световната интернет търсачка „Гугъл" (Google) за първи път сложи реклама на своята' страница за нобини. На „Гугъл нюз" (Google News) вече могат да се намерят обяви, които зависят от зададеното търсене. Те се появяват от дясната страна на резултатите. Ник фокс, директорът за управлението на бизнес продуктите на компанията, даде пример: „Ако напишете iPod в Google.com и потърсите новини, заедно с резултатите ще видите и рекламите". Той припомня, че миналия ноември търсачката, за която работят над 20 хиляди души, обяви своите планове за експерименти с поместването на реклами на някои от основните си продукти. Първият опит вече е реализиран за юзърите в Съединените щати. Целта според фокс е допълнително да се улеснят както клиентите на „Гугъл", така и издателите и рекламодателите. Компанията вече няколко години изпробва различни рекламни формати и на базата на събрания опит започва да развива новата си дейност. „Гугъл" получава 99 на сто от приходите си от своите рекламни програми, а за 2008-а това са 21,796 милиарда. Пример е 2006 година, когато рекламата е донесла 10,492 милиарда, а от лицензионни такси са дошли едва 112 милиона долара. През юни миналата година „Гугъл" постигна споразумение с втората в света търсачка „Яху" (Yahoo) за поместване на реклами. Но договорката не можа да се реализира заради американското Министерство на правосъдието, което изрази загриженост за монополно положение. Така в края на ноември 2008 година „Гугъл" се оттегли от споразумението. Междувременно в края на февруари съперникът „Яху" също представи три нови проекта, които трябва да помогнат на рекламистите и маркетинговите експерти.
събота, 7 март 2009 г.
Google News с обяви
Етикети: в. Поглед
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар