сп. BusinessWeek - 13 стр.
Опасни за вашето послание
Като повечето реклами, тези на обществените организации често разчитат на емоционални послания, за да привлекат вниманието. Тази тактика дава и обратен ефект. Изследователи от University of Missouri измерили вниманието при група зрители, докато гледали двадесетина стряскащи реклами срещу тютюнопушенето. Част от 30-секундните клишета, създадени между 1998 и 2002, показвали ужасяващи кадри - например болен от емфизем, който се мъчи да си поеме дъх. Други показвали кървяща артерия по време на операция или увреден бял дроб в поднос.
И плашещите реклами, и клиповете с кръв и вътрешности ангажирали изследваните (58 студенти непушачи) по-ефективно отколкото рекламите против пушенето, в които липсвало емоционално съдържание. Освен това студентите ги помнели по-точно и по-лесно. Но когато клиповете били едновременно и страшни, и кървави, вниманието им спадало рязко и те трудно си спомняли съдържанието.
"Възможно е хората да не могат да обработят" толкова емоции, казва Глен Лешнър, професор по стратегически комуникации и водещ автор на проучването. Неговата хипотеза: зрителите вероятно изключват при едновременно страховити и отвращаващи реклами, защото усещат опасност и инстинктивно се оттеглят. "Пулсът на студентите е бил ускорен - отбелязва Лешнър. - Сякаш са се подготвяли да избягат."
петък, 7 ноември 2008 05:53:52
петък, 7 ноември 2008 г.
Опасни за вашето послание
Етикети: сп. BusinessWeek
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар