четвъртък, 1 май 2008 г.

Маркетингови войни

Капитал - 58 стр.
Маркетингови войни

Зорница СТОИЛОВА
Как автомобилните вносители се борят за клиенти
Данните на Съюза на вносителите на автомобили сочат, че за първото тримесечие на 2008 г. трите най-продавани марки нови автомобили са Opel, Toyota u Ford.
Те традиционно се конкурират за лидерската позиция и често разменят местата си. Кой ще е победителят за следващия период зависи в голяма степен от маркетинговите активности, които предвиждат вносителите им. Петър Симеонски от „Булвария холдинг" обяснява успеха на Opel c добрата работа на дилърите, с широката гама предложения във всеки клас и естествено - с корпоративните сделки. Факт е, че в България частните лица, които си купуват нови автомобили, са относително малко, а заслуги за големите продажби имат основно фирмите. Последната голяма поръчка при автомобилите Opel попълни автопарка на МВР. Симеонски отдава търсенето на бранда на постоянните маркетингови усилия на екипа си. „Най-сериозен бюджет заделяме именно за имиджови кампании на Toyota", казва Асен Василев, продуктов мениджър на марката. В подробния маркетинг план, който изготвят в края на всяка година, се предвиждат и спонсорства на различни мероприятия, концерти, спортни събития. Защото „това е, което поддържа в съзнанието на хората името Toyota и положителните емоции, свързани с него . Александър Костадинов обяснява стратегията на „Мото Пфое" за поддържане на интереса към Ford и Volvo. Пиковите моменти за реклама на автомобили са през месеците май-юни и октомври-ноември, но компанията използва т.нар. маркетингови паузи, когато конкуренцията не офертира потребителите толкова активно. „В периодите, в които всички рекламират, посланието най-лесно може да се загуби в рекламния шум", добавя той. „От прагматичните реклами има по-голяма полза", казва управителят на „Порше БГ" Калоян Желев. Според него българинът взема по-скоро рационални, отколкото емоционални решения. Валентин Делчев, криейтив директор от рекламна агенция DeConi, която обслужва Volkswagen, се съгласява. Екипът на агенцията изготвя кампаниите за лекотоварните автомобили на марката, които са насочени към бизнес аудиторията, и там емоционалните послания не са работещи. Дилемата е прагматична или имиджова реклама. Румена Кирова, акаунт мениджър в рекламна агенция Publicis MARC, съветва клиентите си от „Рено-Нисан" да залагат на имиджовите кампании, защото те създават емоционална връзка с потребителите им и ги карат да отиват сами в техните шоуруми. „Промоционалните реклами имат по-бърз ефект, но имиджовите са тези, които хората помнят", казва тя.
„Ефективното поддържане на марката е комбинация от тактика и имидж. Винаги търсим баланса между двете, за да предизвикаме максимален ефект, а именно повече продажби", обобщава Асен Василев от Toyota.
четвъртък, 1 май 2008 03:51:26

Няма коментари: