Труд - 2 стр.
Искат $ 800 млн. за Би Ти Ви, Нова тв продава 30%
Единствените ни две частни национални ефирни телевизии Би Ти Ви и Нова тв са на тезгяха за продан. Според информация на Ройтерс австралийският медиен магнат Рупърт Мърдок има намерение да продаде Би Ти Ви, която е собственост на неговата „Нюз корпорейшън". Той бил поръчал на консултантската компания „Лемън брадърс" да изготви оценка на стойността на три нейни телевизионни станции от Източна Европа, сред които и Би Ти Ви. По повод информациите, че синът на Симеон Сакскобургготски принц Кирил се е нагърбил със задачата да оценява Би Ти Ви като част от екипа на „Лемън брадърс", пресаташето на царя Галя Дичева съобщи за „Труд", че той от 6 години не работи за въпросната компания. За разлика от телевизията на Мърдок, която се продава изцяло, Нова телевизия, собственост на гръцката „Антена груп", вади на тезгяха само 30 процента от акциите си. Дъщерната „Антена България" продава миноритарния си дял. Преговорите не се водят в България, а в чужбина, защото желаещите да се сдобият с акции в медията, са все големи международни инвестиционни фондове. Сделката се прави за пари, издадоха източници, близки до Нова тв. Председателката на борда на директорите Силва Зурлева отказа коментар. Генералната директорка на Би Ти Ви Вики Политова, която през октомври 2006 г. наследи на поста дясната ръка на Мърдок у нас Албърт Парсънс (който пън бе избран за президент на новото телевизионно подразделение на медийния гигант -„Нюз норпорейшън Европа"), потвърди пред „Труд", че управляваната от нея телевизия може да смени собственика си. И добави, че са нужни една-две седмици, за да се изчакат резултатите от оценката на стойността на Би Ти Ви. Отлично запознати хора от бранша у нас прогнозираха, че евентуалният купувач на медията ще трябва да брои приблизително 800 милиона долара за Би Ти Ви, ако иска даяпритежава. Според пий-пълметричната агенция „Тв план/ ТНС" брутните приходи от реклама на Би Ти Ви от старта й през 2000 г. до днес са на обща стойност близо 1,4 милиарда лева (вит таблицата вляво). Вижда се и че медията се е развивала все по-добре през последните години, когато приходите й са се качили почти двойно в сравнение със старта.
Според простите изчисления евентуалният купувач ще си върне инвестицията от близо 1 милиард лева за най-малко три и половина години. Но само при положение, че приходите от реклама са колкото са били през 2007 г. -близо 290 млн. лв., и без да се калкулират разходите за дейността на медията. Би Ти Ви предлага доста скъпо рекламното си време в ефира, става ясно от сайта на медията. Най-евтините обявени цени за 30-секунден рекламен клип са в сутрешните и преди обедните часове (между 60 и 1000 лв.), към 18 часа те скачат на около 2000 лв. Най-високите рекламни тарифи са в праймтайма, който трае от 19 до 23 часа. Те започват от 4930 лв. за 30 сек между двете емисии новини и стигат до 250 лв. във вечерните новини в 22 часа, а по време на „Шоуто на Слави" са 6300 лв. Важна подробност е, че медията ги е обявила без ДДС. Нова телевизия също е апетитна хапка за инвеститорите. И втората ефирна медия държи високи цени за реклама. От публикуваната на сайта на тв станцията информация за рекламните тарифи от 1 юли се вижда, че ако рекламодател иска да пусне клипче в сутрешния блок „Здравей, България", трябва да плати 420 лв. без ДДС. След 18,30 часа цените вече са между 1800 лв. и 2500 лв., а в праймтайма между 21 и 22 часа стигат 3300 лева.
***
Текст под снимка
Шефката на борда на директорите на Нова тв Сил ва Зурлева и изпълнителният директор Павел Станчев си шушукат за бъдещето на медията.
***
Текст под снимка
Президентът на „Нюз корпорейшън Европа" Албърт Парсънс и генералната директорка на Би Ти Ви Вики Политова в щастливите времена, в които медията не се тресеше от слухове за продажба.
събота, 19 юли 2008 06:39:59
неделя, 20 юли 2008 г.
Искат $ 800 млн. за Би Ти Ви, Нова тв продава 30%
Етикети: в. Труд
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар