понеделник, 21 юли 2008 г.

Google купува руската "Бегун" за 140 млн. долара

Класа - 11 стр.
Google купува руската "Бегун" за 140 млн. долара



►Приходите от контекстна реклама скачат с 50% годишно
Интернет гигантът Google има желание да купи руската компания за контекстна реклама "ЗАО "Бегун", като за нея ще брои сумата от $140 млн. на "Рамблер Медия". Тя притежава 50,1% от "Бегун" и първоначално ще изкупи и останалите акции от дъщерната компания на инвестиционния холдинг "Финам". След това ще продаде целия пакет на Google, като близо 70 млн. долара по условията на сделката ще отидат във "Финам". Чистата печалба за "Рамблер Медия" се изчислява на 50 млн. долара и ще бъде използвана в бъдещи инвестиции. "Бегун" е един от лидерите в предлагането на контекстна реклама в Русия. Освен големия си опит на местния пазар
компанията има ефективна система на продажби и обширна мрежа от рекламодатели, които наброяват 40 000. "Бегун" си партнира с 143 000 сайта. В края на миналата година "Бегун" започна разделянето на своята аудитория по демографски признак, а през март тази година анонсира за рекламодателите си таргетиране по пол. Всеки рекламодател може да избира на кого да бъде показвана кампанията му. В момента 52% от обявените реклами са закрити за мъжете, а 48% - за дамите. "Бегун" е успешна компания, която под ръководството на Google ще укрепи позициите си. За "Рамблер" това е важна крачка, с която ще предостави на клиентите си по-голямо качество", заяви Марк Опзумер, генерален директор на "Рамблер Медия". Генералният директор на "Бегун" Алексей Басов пък е категоричен, че от сделката ще има полза целият отрасъл, тъй като щяла да обедини иновационните технологии на Google c шестгодишните опити на "Бегун" в областта на интернет рекламата. Успоредно с това от Google съобщиха, че отсега нататък "Рамблер" ще използва Google AdSense за търсене и Google AdSense за съдържание в собствените си проекти. Очаква се сделката да бъде финализирана през септември. Според предварителните разчети за първите четири месеца за тази година "Бегун" трябва да плати данъци в размер на 3,4 млн. долара. Запознатите с особеностите на руския пазар на контекстна реклама твърдят, че този тип услуги са едни от най-скъпите и приходите от подобен род дейност са значителни. Само за една година приходите в този вид бизнес са се увеличили със 110 млн. долара и през 2007 година те са били 225 млрд. долара. Според прогнозите на "Рамблер" скокът ще бъде с 50% на година. Най-големият конкурент на "Бегун" към днешна дата е услугата на "Яндекс" за контекстна реклама "Яндекс.Директ", държейки 64% от пазара.

понеделник, 21 юли 2008 02:13:32

Няма коментари: