сряда, 19 март 2008 г.

Атакуват децата с реклами за калорийни бомби

Атакуват децата с реклами за калорийни бомби
в. 24 часа – Варна
Даринка ИЛИЕВА

По 3 реклами, които показват висококалорийни и нездравословни храни, гледат на час децата във времето, когато се излъчват детските предавания. Изследването е направено на база на излъчените реклами в 2 почивни и 2 делнични дни по 3-те национални телевизии, научи "24 часа". Данните сочат, че през периода на изследването 33,4% от излъчените реклами са за храни и напитки. 96,8% от тях представят нездравословни продукти, които стимулират затлъстяването при децата. От всички излъчени реклами едва 3 показваха здравословни продукти -зеленчуци и 2 за минерална вода, обясни ръководителят на изследването доц. Виолета Йотова. 62% от клиповете са показвали вискокалорийни храни с повишено съдържание на захар. 61% пък са рекламирали мазни храни, а 21 % с високо съдържание на сол. През миналата година в Сидни бяха приети 9 правила, които Световната асоциация по затлъстяване препоръчва да бъдат въведени, за да се ограничи затлъстяването в ранна детска възраст. В Белгия например рекламите на храни и напитки са забранени 1 час преди и след детските предавания. В Швеция пък в същия времеви пояс се излъчват само клипове за здравословни храни, за да се стимулира правилното хранене на децата, обясни доц. Йотова. У нас нормативната уредба засяга само държавната телевизия. стр. 1, 7

Няма коментари: