събота, 3 май 2008 г.

Журналистиката чества Световния ден за свобода на печата


дата : 3 май 2008 г. 10:46 ч.
Едва 18% от населението живее в страни, в които се спазват правата на печата. Снимка: sxc.hu



3 май е Световният ден за свобода на печата, учреден по решение на ЮНЕСКО, но и днес свободата на словото остава проблем за много страни в света.

На 30 април излезе годишният доклад на неправителствената организация Фрийдъм Хауз, който изпрати България е на 76-то място по свобода на печата от 195 страни.

На първите места по свобода на медиите са Исландия и Финландия. Тенденцията, коментира докладът, е към налагане на все по-големи ограничения на печата, физическа разправа и насилие над журналистите.

Едва 18% от населението живее в страни, в които се спазват правата на печата. Отчита се напредък в Близкия изток и Северна Африка заради неограничения достъп до сателитни телевизии и интернет.

Най-малко 65 журналисти са убити по света заради работата си през 2007 г. Това е най-високата цифра от 13 години, а близо половината жертви на съсловието са загинали в Ирак, показват данните на Комисията за защита на журналистите.

Според нея за миналата година жертвите са с една по-малко от тези през 1994 г., когато много от загиналите отразяваха геноцида в Руанда.

По данни на "Репортери без граници" убитите за 2007 година журналисти са 86. Само в Ирак за изминалата година са убити 32 репортери, както и 12 работници в медиите, сред които преводачи, посредници, телохранители и шофьори.

На 3 май спамът навършва 30 години


дата : 2 май 2008 г. 16:55 ч.
Всеки ден в интернет се изпращат около 120 милиарда нежелани съобщения, затрудняващи достъпа до полезна информация



Светът се готви да отбележи на 3 май 30-ата годишнина на спама - феномен, променил завинаги лицето на интернет, както и съдържанието на електронните пощенски кутии, предаде Франс прес.

На 3 май 1978 г. Гари Туерк, специалист по маркетинг във вече несъществуващата компютърна фирма Digital Equipment Corporation, изпраща от личната си поща писмо, с което предлага нов компютър, до 393 потребители на правителствена мрежа.

Съобщението, което всъщност е написано на 1 май, и е изпратено без никакви лоши намерения, се превръща в първия спам - нежелана и излишна информация.

Оттогава нещата много са се променили. Три десетилетия по-късно спамът вече е сериозен проблем, превърнал се в многомилиардна индустрия.

Всеки ден в интернет се изпращат около 120 милиарда нежелани съобщения, затрудняващи достъпа до полезна информация. БТА

"Репортери без граници" се насочиха към насилието срещу журналисти в ЕС


дата : 3 май 2008 г. 9:33 ч.
В доклада, озаглавен



В Световния ден на свободата на печата международната организация "Репортери без граници" публикува за пръв път свое разследване за насилието срещу журналисти в няколко страни от Европейския съюз, се съобщава на сайта на организацията.

В доклада, озаглавен "Рискове за журналистите в Европа", се казва, че в ЕС има истинска свобода на печата. В нито една страна не са давани нареждания да бъде убит или хвърлен в затвора журналист; официалната цензура е останала в миналото.

Медиите изразяват най-различни мнения и като цяло е гарантиран плурализъм на идеите, но въпреки това положението не е отлично, констатират "Репортери без граници".

Дадени са примери с физически репресии, сплашване, тормоз и подготвяне на покушение срещу журналисти във Франция, Италия, Испания, Северна Ирландия и Дания.

В доклада има и кратък раздел, посветен на новите членки на Европейския съюз, в който се констатира, че и в тези страни има случаи на насилие срещу журналисти.

Дело на криминални групировки от мафиотски тип или на крайни националисти, насилието продължи, в различна степен и след присъединяването на тези страни към ЕС, се казва в доклада.

Посочени са България, Румъния, Унгария, Чехия и Кипър. За България като пример са споменати случаите на заплашване миналата година на Мария Николаева от в. "Политика" заради публикация за застрояване на парк Странджа и нападението в Бургас срещу Асен Йорданов.

Със снимка се припомня се и нападението с киселина срещу Ана Заркова през 1998 г.

Макфакс: Сдружението на журналистите на Македония призова журналистите на протест

Макфакс (Македония) - Новини
Макфакс: Сдружението на журналистите на Македония призова журналистите на протест

Скопие. Сдружението на журналистите на Македония призова днес журналистите и служителите в медии на пет минути гръмогласна тишина по повод Международния ден на свободата на медиите, предаде македонската агенция Макфакс.
Протестът от 11.55 до 12.00 часа местно време в централните информационни емисии е предупреждение да онези, които пречат на свободния поток на информация.
събота, 3 май 2008 12:45:58

Сърбия ще отбележи Международния ден на свободата на медиите с “пет минути гръмогласна тишина”

Политика (Сърбия) -
Сърбия ще отбележи Международния ден на свободата на медиите с “пет минути гръмогласна тишина”

Белград. С акцията “Пет минути гръмогласна тишина”, която ще се проведе днес от 11.55 до 12.00 часа местно време, Сърбия ще отбележи Международния ден на свободата на медиите, пише сръбското електронно издание “Политика”.
Председателите на Независимото сдружение на журналистите в Сърбия и на Сдружението на журналистите в Сърбия, Надежда Гаче и Нино Брайович, подчертаха, че състоянието на журналистите в Сърбия е много по-тежко от минали години и че журналистите продължават да са изложени на политически натиск.
събота, 3 май 2008 08:14:14

Милен Маочев иска „Златен лъв" от Кан

Поглед - 23 стр.
Милен Маочев иска „Златен лъв" от Кан

Надка КОСТОВА
Допреди десетина години вестник „24 часа" се четеше отзад напред, а водещите заглавия бяха на последна страница. Вечни са хитовете „Мравка изяде слон, налита на тигър!" и „Крава обърна кораб".
Ударните заглавия бяха запазена марка на „часовете" като цяло, но „палмата на първенството" държеше отдел „Оживление" начело с Милен Марчев.
Сега той е продуцент на петкратните носители на титлата „Агенция на годината" от Фестивала на Асоциацията на рекламните агенции (ФАРА) „Ню момент, Ню ай-диас". Самият Милен е получил четири златни „чадърчета" от ФАРА - през 2003 г. взе награда за ко-пирайтър за реклама на DHL, a в последните три години все при него ходи рекламата за телевизионен клип. Дори миналата година се обзаведе със „злато" за рекламата на бизнес ипотеките на ОББ, дело на „Ню момент", и със „сребро" за култовия клип „Кокошки" на ОББ, но направен с друга агенция. А най-запомнящата се поредица, която продуцира, е „Супер Любо" за БТК. Пагубната стара слава За петте години, в които работи в „24 часа", се забавлява страхотно. Тогава в отдел „Оживление", освен клюките, влизат и киното, и музиката, и всякакви безумни истории от България и света. „Ние публикувахме всичко, което останалите всекидневници смятаха за несериозно. Сега обаче всички тези неща могат да бъдат прочетени в интер-нет и дори видени на видео в YouTube. Просто отмина времето на „Оживление"-то в класическия му вид", без капчица съжаление констатира Марчев. Той е също така категоричен и в констатацията си, че българските вестници са старомодни. „Те просто не се съобразяват с факта, че поне 60-70% от читателите им имат достъп до мрежата и могат да направят сравнение, в което, естествено, пресата е губеща".
„Много често ме обвиняват някакви хора, че се изказвам критично по отношение на качеството на българската преса. Смятам обаче, че рекламата и пресата са много близки по дейността си сфери. И двете се вид масова комуникация", обяснява Милен.
Той намира, че най-голямата грешка в развитието на съвременната българска преса е безразборното разпръскване на добри журналисти в нароилите се медии. „Изключителни шефове на отдели от златните години на „24 часа" станаха главни редактори на далеч по-слаби издания. Там трябваше да създават нови екипи, да градят редакции. Претрупаха се с работа и нямаха възможност нито да се развиват професионално, нито имаха време да обучават нови хора", обяснява Марчев. Според него връзката е прекъсната и това е свалило много нивото на журналистиката. „Не казвам, че като главни редактори са лоши, а че бяха много подобри като шефове на отдели. „24 часа" от 1993-94 г. имаше най-силния екип в съвременната българска журналистика. Фактът, че и аз станах главен редактор, беше малко прекален", допълва Милен.
„Бях много добър редактор на „Оживление" и ако нещата в България бяха нормални, та един много добър шеф на отдел да взима едно много добра заплата, мисля, че цял живот щях да я работя тази работа", споделя рекламният продуцент.
Прокълнат да изпреварва времето Според Валери Найденов 1996 г. е най-подходящият момент да се появи българският „Нюзуик". С тази амбиция тръгва списание „Сега". „В интерес на истината, медията беше добра, каквото и да кажат някои колеги. И когато Валери му беше главен редактор, и когато бях аз", отсича Марчев. Причината за смъртта на „Сега" като списание е само една според него и се нарича Жан Виденов. Кризата на онова управление. Стартират с цена от 1 лев, а последният брой струва 2600 лева. А и по това време рекламният пазар още не е разработен. „Имам чувството, че съм прокълнат и все правя някакви неща, преди да им дойде времето. Ето „Тема" например. Смятам, че не е по-добро от това, което навремето беше „Сега", но има много рекламодатели и си върви нормално. Истината е, че тогава беше прекалено рано за седмично списание", казва Марчев. Две години по-късно с Ясен Петров, един от водещите диджеи в България, решават да покажат на младите какво е модерно и какво -не, и създават списание „Метропо-лис". „Решихме да хванем това, което в този момент беше съвсем актуално в цяла Европа - техно вълната, партита и международни и известни диджеи. Направихме едно уникално списание, което сега вече отчитам като грешка", разказва Марчев. В първия си брой имат огромен материал за Джон By, който става известен по света едва с „Мисията невъзможна". „Писахме за него точно преди началото на холивудската му кариера. На практика ние се опитвахме да направим интересни някакви неща, преди да има интерес към тях", обяснява авантюрата той. С Ясен губят и доста лични средства, защото последните няколко месеца само наливат пари в изданието без никаква възвръщаемост: „Не съжалявам за парите, а за това, че не стартирахме този проект две години по-късно".
От пресата в рекламата Докато прави „Метрополис", го канят от рекламната агенция Saatchi & Saatchi (понастоящем „Ню момент") за копирайтър (човек, който дава идеи и пише текстове за реклами). „Тази работа ми хареса много и реших, че повече мога да направя в рекламата, отколкото в журналистиката", казва Милен. Една от причините да смени журналистиката с рекламата е, че като журналист няма никакъв шанс да спечели „Пулицър", но като рекламен продуцент има голяма вероятност да вземе „Златен лъв" в Кан.
„Да си продуцент, е доста по-тежко и отговорно от това да си копирайтър. Продуцентът е този, който реализира идеите от А до Я - казва Милен и обяснява: - Подбирам режисьор, оператор, художник за всяка тв реклама. Работата ми не се различава от тази на продуцента в киното. С тази разлика, че едно действие, което във филма се развива за два часа, тук трябва да се развие за 30 секунди. Колкото и да е атоварващо обаче, удовлетворението от това да мине целият процес през ръцете ти и да се справиш суперуспешно е огромно".
събота, 3 май 2008 02:56:05

60 тайнствени билки поддържат вечната младост на “Кампари”

Монитор - 17 стр.
60 тайнствени билки поддържат вечната младост на “Кампари”

Румен МИХАЙЛОВ
И генералният мениджър на компанията “Кампари” (Campari Group) Боб Кунце-Кончевич не знае рецептата на прочутата напитка. Само бил чувал, че в основата й е отвара от двайсетина билки, които се получават в производствения цех в ютени чували без надпис. Но иначе Боб познава добре двамата мъже, които единствени пазят тайната на рубинено-червения еликсир. Защо са двама ли? Ами ако не дай си Боже се случи нещо с единия, другият да предаде “щафетата” на новия избраник. Двамата пътуват винаги разделени като наследниците на английския престол, никога не се появяват на публични места, в трудовия им договор изрично е посочено да не дават никакви интервюта и да не разговарят с непознати. Затова и Боб отказва да ги представи, въпреки че със сигурност в този момент те бъркат омайната си отвара през две стени. Защото ако тайната вече 148 години не е останала наистина такава, “Кампари” въобще нямаше да е легенда.
Около “тайната” често кръжат предположения, които са си направо зловещи. Особено за страхотния червен цвят на напитката, който бил получаван от добре изсушени… калинки! На плътта на тези животинки се дължали още и типичният горчив привкус на питието и омайващият му ефект. Но за да не се разбере, че основна негова съставка е канцерогенният прах на милиарди трупчета на калинки, тайнствените операции по обработката им били извършвани само нощем и при добре залостени врати. Няма значение дали “хипотезата” е измишльотина на развинтени фантазии или на злостна конкуренция. Важното е обаче, че тя и ред още подобни страховити догадки са опровергани от времето и нарастващата непрекъснато консумация на “Кампари”. Въобще напитката си е все така читава и безвредна, разбира се, ако не се прекали с нея, защото все пак точно четвърт от съдържанието й си е чист алкохол. Тоест такава, каквато я е създал през 1862 година нейният майстор - ракиджията Гаспаре Кампари, такава, каквато я утвърждава сред елита на Милано, Италия и цяла Европа неговият син Давиде.
Що се отнася до цвета обаче, шефовете на новия завод на “Кампари”, който се намира в градчето Нови Лигуре, между Торино и Милано, се “изпускат”, че допреди известно време той е докарван от добивания в Латинска Америка рядък минерал карминий. Но напоследък производството на елексира така нараства, че минералът започва да става кът. И групировката решава да се използва безвреден синтетичен оцветител. Операцията по подмяната е предшествана от многобройни контроли в държави като САЩ, Великобритания, Германия и Франция, където здравето на хората е първостепенна грижа. И след получения “зелен сигнал” производството се отприщва, като сега в завода в Нови Лигуре всеки ден се пълнят над 100 000 бутилки “Кампари” и над милион стограмови шишенца с нискоалкохолния аперитив “Кампари сода”. Ако човек се замисли над тези цифри, ще си даде сметка, че горе долу на ден в завода се бъркат над 200 хиляди литра от напитката. Това е много и “двамата пазители на голямата тайна отвъд стените” трудно биха успявали да наваксват редовно с отвара огромните казани от специална стомана, където тя се омешва с дестилирана вода, чист спирт и боя. Хора в завода почти не се виждат и целият производствен процес, всички машини и операции се контролират от мощни компютри. Ами отвара май изобщо няма, а “тайната” на прочутата напитка всъщност е свръхмодерна технология, гарантираща чрез умело използване на химия, физика и ред още науки както качеството на измисленото от Гаспаре Кампари елитарно питие, така и неговата абсолютна безвредност. Иначе легендата просто не би имала планетарно бъдеще.
Истината е, че заводът в Нови Лигуре е свръхпроизводителен и пълни на година 180 милиона бутилки от другите марки на компанията - вермутите “Чинцано”, набиращият страхотна на Апенините и в Европа скорост аперитив “Аперол”, няколко шампанизирани вина и други отбрани напитки. Навсякъде лъщи от чистота, ред и ти става чак скучно от монотонната работа на добре смазаната луксозна машина.
И може би затова душата ти се изпълва с хубави чувства, когато престъпваш прага на намиращата се на петдесетина километра прочута винарска изба “Енрико Серафино”. С две думи - слизаш от “космическия кораб” от свръхстомани на земята, защото и бъчвите с виното са от дърво, и мазите, където са вкарани, са с поддържана само от дебелите каменни стени постоянна температура. “Енрико Серафино” също е част от империята “Кампари”, както и другите закупени неотдавна прочути италиански винарски изби “Села и Моска”, “Теруци и Путод”. Защото собствениците и шефовете на компанията знаят, че тя не може да обвърже съществуването си само с един продукт, та бил той и страхотно популярен, като от печалбите от него купуват всяка година популярни из местния ландшафт марки алкохолни напитки. В Италия това са вина и вермути, във Великобритания - уиски, в Гърция - узо, в Америка - водка и текила, в Бразилия - ром, и т.н. И чрез целенасочени маркетингови операции те стават още по-известни и обичани, въобще - успешни. Иначе как може за година да имаш продажби за близо милиард евро, да изкараш над 125 милиона чиста печалба и да бъдеш номер 5 в света. Като никой в “Кампари” не забравя, че в началото и в бъдното е легендата.
***
Текст под снимка
Новият календар на марката продължава успешната реклама.
***
В новия завод на “Кампари” почти не се виждат хора.
***
Винарската изба “Енрико Серафино” също е част от империята “Кампари”.
събота, 3 май 2008 03:32:22

Последният удар

Монитор - 17 стр.
Последният удар

Генералният мениджър на “Кампари” Боб Кунце-Кончевич в блиц интервю за “Монитор” разкрива разковничето на успеха: “Първо е способността да запазим традицията в производството на продукта, който ни е прочул, после е нашата пазарна стратегия. Купуваме в различни държави местни марки, които доразвиваме, разчитайки на нашите маркетинг умения и на местни мениджъри. Последният ни “удар” е покупката през февруари на американската текила “Cabo Wabo”. Дадохме около 55 милиона евро, но очакваме скоро да сме “на зелено”, тъй като консумацията на тази напитка е страхотна отвъд Океана. В случаите с водката “SKYY” и “Cabo Wabo” в САЩ персоналът е местен, суровините и съответно - разходите и евентуалната печалба. Която пък ако не е изгодно да изнасяме, я реинвестираме. Ние сме екслузивен представител за цяла Европа на най-питата руска водка “Руский стандарт”. Колегите пък продават нашите продукти в Русия, при това много добре. Много важна е и рекламата, за която отделяме една пета от бюджета си.”
***
Текст под снимка
Генералният мениджър на “Кампари” Боб Кунце-Кончевич знае разковничето на успеха на “Кампари”.
събота, 3 май 2008 03:34:02

Майкрософт” е готова да предложи по-висока цена за „Яху”

Газета Ру (Русия) - Новини
Майкрософт” е готова да предложи по-висока цена за „Яху”

Вашингтон. Американската корпорация „Майкрософт” е готова да предложи по-висока цена за интернет-търсачката „Яху”, предаде Газета Ру, позовавайки се на източници, близки до преговарящите страни.
През януари „Майкрософт” предложи да купи „Яху” за 44,6 млрд. долара, като предложи 31 долара за една акция, което на 1 февруари беше с 62% повече от пазарната й цена. Същевременно обаче цената на акциите на самата „Майкрософт” спадна с 12,8% и в тази връзка корпорацията снижи своето предложение.
Компанията „Яху” официално отхвърли предложението на „Майкрософт” за закупуване на нейните акции, като определи сумата от 44,6 млрд. долара за недостатъчна. Съветът на директорите на „Яху” сметна, че цена от 31 долара за акция „силно обезценява” компанията и затова той няма намерение да разглежда вариант с цена, по-ниска от 40 долара за акция.
събота, 3 май 2008 09:44:24

Тази година България е извадена от негативния на Съединените щати за държави с проблеми в спазването на авторските права в компютърни продукти

БНР (Хоризонт) - Новини 00:00 ч.
Тази година България е извадена от негативния на Съединените щати за държави с проблеми в спазването на авторските права в компютърни продукти

6.Новина
Тази година България е извадена от негативния на Съединените щати за държави с проблеми в спазването на авторските права в компютърни продукти. Това каза за Националното радио Явор Колев директор на сектор „Компютърни престъпления” в ГДБОП. Все повече българи се обръщат към полицията когато станат свидетели на престъпления в Интернет, като най-често се сигнализира за случаи на детска порнография. Зачестяват и опитите за банкови измами по Интернет, каза още Колев.
събота, 3 май 2008 00:49:10

петък, 2 май 2008 г.

Фестивал на цветята започва в Балчик

дата : 2 май 2008 г. 10:06 ч.
До 5 май Балчик ще е домакин на Фестивал на цветята




Фестивал на цветята се открива днес в Балчик. Държавният културен институт "Двореца" и Варненският свободен университет "Черноризец Храбър", които организират проявата, събират производители на цветя, архитекти и дизайнери.

В специализираното изложение в архитектурно-парковия комплекс в "Двореца" ще се предлагат цветя, декоративна растителност, градинско оборудване и аксесоари.

Участниците ще се състезават утре за направа на най-красива украса от цветя за конгресна проява, според програмата на панаира. Ще има надпревара и за най-изискан булчински букет.

Професор Мануела де Поли от Университета по архитектура във Венеция, Италия, ще представи нови тенденции в украсата с цветя. Участниците в изложението ще дискутират на кръгла маса на 4 май актуални проблеми в производството на цветя.

Фирма ще демонстрира как се аранжират букети според модните тенденции за лято' 2008. В последния ден на фестивала - 5 май, организаторите ще връчат награди на най-добре представилите се изложители.

Фолксваген с рекордна печалба за първото тримесечие


дата : 1 май 2008 г. 21:15 ч.
Печалбата на концерна е нараснала с една пета и е достигнала 1,3 милиарда долара




Германският концерн "Фолксваген" успешно продава всички марки свои автомобили, съобщава "Дойче Веле".

През първото тримесечие на тази година най-големият европейски автомобилен гигант е регистрирал рекордни продажби. Печалбата е нараснала с една пета и е достигнала 1,3 милиарда долара.

Лидер по продажби за пореден път е станала марката "Ауди". Тази дъщерна компания за първите три месеца на годината е продала коли на стойност над 500 милиона евро.

Вестник „Дума” ще продължи да излиза

Дарик интернет новини - България
Вестник „Дума” ще продължи да излиза

Ива КАПКОВА
Вестник „Дума” ще продължи да излиза. Този ангажимент пое премиерът и лидер на БСП Сергей Станишев, който участва в празника на левия печат в Борисовата градина. Социалистическата партия ще си запази марката, на която е собственик, декларира и секретарят на БСП Ивелин Николов. Решението за това кой ще издава вестника ще бъде взето до 10 май, потвърди Николов, но според него е по-удачно той да се предостави на издателска група, а не само на един човек.
С извънреден празничен брой за 1 май „Дума” отбеляза празника на левия печат и 20-годишнината от издаването си. Вестникът ще излиза до 1 юни, а междувременно ръководството на БСП ще решава на кого да предостави издателските права. По този повод секретарят на БСП Ивелин Николов коментира за Дарик:
„Има една група, която има срок да разработи различни варианти кой да издава вестника и още през първата десетдневка на май да предложи на ръководството на партията как да се издава вестникът”.
Марката е дадена на Манджуков за 10 години?
„Не под наем, дадена му е за ползване съгласно договор. В договора е записано, че в момента, в който той заяви желание, че не иска да го издава или в момента, в който преобразува издателската къща, марката автоматично се връща при нас. Според мен не трябва да го издава никой сам. Трябва да се намери група хора, които да го издават”.
Попитан от Дарик и соцлидерът Сергей Станишев обеща, че БСП има грижата за съдбата на левия всекидневник:
Г-н премиер, дали вече сте наясно каква ще бъде съдбата на вестник „Дума”? Днес е и празник на левия печат.
Не се притеснявайте за вестник „Дума”, ще излиза. Имаме грижата.
На журналистите от вестника се връчват предизвестия за прекратяване на трудовите договори още от миналата седмица. Става въпрос обаче за прекратяването на правоотношенията им с фирмата на досегашния издател Петър Манджуков - ПМ „Прес”. От редакцията на „Дума” твърдят, че вестникът е на самоиздръжка още от 1 юни 2004 г., откогато Манджуков не е превеждал пари. Ако БСП намери нов издател, на когото да предостави марката „Дума”, той най-вероятно ще преназначи екипа на левия всекидневник.
01.05.2008
петък, 2 май 2008 00:01:00

Очакват 2 млн. лв. приходи от реклама

168 Часа - 35 стр.
Очакват 2 млн. лв. приходи от реклама

Поне 2 милиона лева приходи от олимпиадата в Пекин очаква да привлече от рекламодатели ръководството на БНТ. „Подобни събития винаги представляват интерес и за зрителите, и за фирмите, особено когато са през лятото", обясни шефът на рекламния отдел на медията Димитър Димитров. Според източници от телевизията генералната директорка на БНТ Уляна Пръмова била вдигнала мерника на споменатия отдел. Причината била, че за последните години приходите от реклама в БНТ - въпреки че досега телевизията излъчваше всички големи международни спортни форуми, са намалели близо три пъти.
петък, 2 май 2008 03:25:28

The Pirate Bay ygapu рекорд

Политика - 28 стр.
The Pirate Bay ygapu рекорд

Броят на потребителите на популярния торент тракер The Pirate Bay е превишил 12 милиона на 24 април, съобщава TorrentFreak, като се позовава на данни от сайта. Това е сериозен ръст, предвид, че в края на миналата годината аудиторията на The Pirate Bay наброяваше около 8 милиона регистрирани посетители. За цялата 2007 година броят на потребителите на торент тракера, е нараснал два пъти, сочи статистиката. Сайтът планира скоро да достигне постоянна 15 -милионна аудитория. Повечето притежатели на авторски права смятат дейността на The Pirate Bay за незаконна. В края на януари шведските власти обвиниха администраторите на сайта, че способстват за нарушаване на авторските права. Прокуратурата поиска глоба и конфискация на компютрите на Pirate Bay.
петък, 2 май 2008 02:11:51

Отчетоха трикратен ръст на продажбите на лаптопи у нас

Монитор - 16 стр.
Отчетоха трикратен ръст на продажбите на лаптопи у нас

Тодор ВАРЧЕВ
През 2008 г. се очаква да закупим преносими компютри за над 200 млн. лв.
При 8330 продажби на преносими компютри (лаптопи) в България за цялата 2007 година само за първото тримесечие броят им е 4510, което е ръст от 275%. Това съобщи Михай Гуран, регионален мениджър на Dell за България и Румъния.
През 2009 година половината от всички продадени компютри ще бъдат преносими, прогнозират от компанията за ИТ системи и услуги Dell.
Най-големият пазар на компютри през 2008 г. се очертава този на преносимите машини, сочат пък данните на агенцията за информация, проучвания и анализи CBN. Прогнозите са, че доставките на маркови ноутбуци у нас ще надхвърлят сумата от 200 млн. лв. Една от вероятните причини според специалисти от бранша се дължи и на въведената потребителска такса, свързана с бъдещото рециклиране на употребаната бяла и черна техника. Тази такса се формира на база теглото на продукта. И най-тежкият лаптоп е по-лек от настолна машина. От друга страна, разширяващите се възможности за използване на компютрите на публично място и мобилния интернет превръщат преносимите компютри в необходимост за бизнеса.
Втори по големина пазарен сегмент се очертава пазарът на монитори.
Прогнозата на CBN е, че през 2008 г.доставките на монитори в България ще надхвърлят 100 млн. лв. Според анализаторите логиката на пазара сочи, че ръстът на ИТ доставките в евро през 2008-а следва да е по-голям от този през 2007 и отново да достигне двуцифрен резултат.
В същото време обаче според направено вече обобщение от страна на европейски наблюдатели най-бавен ръст на пазара на персонални компютри в Централна и Източна Европа за миналата година се отчита в България и Румъния ­ съответно едва 3,5% и 5,9% на годишна база.
Общо пазарът в региона е нараснал с близо 23% като обем и почти 25% като стойност до 16 млн. компютри на стойност над 14 млрд. долара. Най-бързо се развива украинският пазар, който нараства почти два пъти по-бързо от средния темп за региона.
CBN очаква общата стойност на доставките на компютърен хардуер да надхвърли в голяма степен 750 милиона лева, което би означавало средно над 100 лева на жител на страната.
Въпреки очакваните добри резултати обаче, някои проблеми в ИКТ бизнеса продължават да се задълбочават, предупредиха от CBN. Най-сериозни проблеми остават кадрите, ценообразуването на ИТ услугите, сравнително ниските маржове, междуфирмените отношения и задлъжнялост и нелоялна конкуренция.
***
Текст под снимка
Общата стойност на доставките на компютърен хардуер у нас през 2008 г. се очаква да надхвърли 750 млн. лева.
петък, 2 май 2008 02:37:03

Microsoft на път да се откаже от Yahoo

Монитор - 21 стр.
Microsoft на път да се откаже от Yahoo

Бордът на директорите на Microsoft се срещна на 30 април, но не успя да постигне решение какво да предприеме след мълчаливия отказ на Yahoo да приеме офертата на стойност 41,8 млрд. долара за покупка на Интернет портала, съобщи Lenta.ru, позовавайки се на публикация в "Уол Стрийт джърнъл".
Шефовете на софтуерния гигант все още се колебаят дали да прибягнат до враждебно изкупуване, като сменят под натиска на акционерите, които са на тяхна страна, борда на директорите на Yahoo, или да се оттеглят от сделката, пише вестникът. От компанията отказват коментар.
Имало признаци, че софтуерната компания била готова да подслади офертата си, като предложи цена за изкупуване от 33 долара за акция, която е по-добра от първоначалната оферта от 31 долара (при общо предложение от 44,6 млрд. долара), която се понижи до 29,06 долара след обезценяване на книжата на самата Microsoft. Новото предложение, ако има такова, все пак ще е под желаните основните акционери в Yahoo 35 или 37 долара за акция.
Междувременно главният изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър изглежда готов да изостави офертата заради неотстъпчивостта на инвеститорите в Интернет портала, смята вестникът.
В Yahoo също нямат интерес от изтегляне на офертата на Microsoft, тъй като цената на техните собствени акции ще пострада сериозно при евентуален провал. След това за софтуерния гигант ще е дори още по-лесно да се договори с акционерите, коментира "Ню Йорк таймс".
Основателят и изпълнителен директор на Yahoo Джери Янг твърди, че бордът, управляван от него, не е против продажба в посока Microsoft, стига да бъде предложена по-висока цена. Междувременно от Интернет портала разглеждат и други опции, които ще им позволят да останат независими, в т.ч. комбинация с AOL на "Тайм Уорнър" или рекламно сътрудничество с най-големия конкурент Google.
петък, 2 май 2008 02:44:15

четвъртък, 1 май 2008 г.

Днес е 1 май - Международен ден на труда


дата : 1 май 2008 г. 9:50 ч.





Появяването на празника се свързва с международното социалистическо движение през 19 век и работническите протести за зачитане на елементарните социални права. Снимка: ЕРА/БГНЕС







1 май се чества като Международен ден на труда. В България Международният ден на труда се чества за първи път през 1890 г. За първи път е обявен за официален празник през 1939 г., а от 1945 г. се чества официално всяка година.

Появяването на празника се свързва с международното социалистическо движение през 19 век и работническите протести за зачитане на елементарните социални права.

Началото се поставя през 1886 година на 1 май, когато се организира първата в историята обща международна стачка.

В американския град Чикаго на стачка излизат 300 000 работници с искане за въвеждане на 8-часов работен ден. След тридневни протести стачката е разпръсната от полицията, а стачкуващите дават осем жертви.

Във следващите години 1-ви май започва постепенно да се отбелязва в почти всички страни. През 1889 г. на учредителния конгрес на Втория интернационал е приета резолюция за честването му. За първи път се отбелязва през 1890 г.

В България Международният ден на труда се чества за първи път през 1890 г. по инициатива на Типографското дружество. Първите масови събирания за отбелязване на празника са през 1893 г. в София, Пловдив и Видин.

Понастоящем празникът е официален и е неработен ден. Държавната власт не се ангажира с провеждането на масово отбелязване на празника.

Честването е най-често отбелязвано от леви партии и движения, като най-значителни са митингите-концерти на БСП. Денят се отбелязва специално и от синдикатите - КНСБ и КТ "Подкрепа".

С традиционен празник в Борисовата градина ще бъде отбелязан днес Международен ден на труда и празник на вестник "Дума" и левия печат.

Организатори на събитието са Висшият съвет на БСП, Софийският градски съвет на партията и редакцията на в-к "Дума".

На празника ще присъства председателят на БСП и премиер Сергей Станишев, членове на ръководствата на Висшия съвет на партията и на Парламентарната група на Коалиция за България, ръководители на синдикати и структури на гражданското общество.

В някои държави по света този ден е отбелязван официално, в други се чества неофициално. В СССР е бил важен празник, отбелязван с военни паради, подобно на социалистически Китай.

И днес в Москва по повод 1 май ще се проведат около 170 масови мероприятия - демонстрации, шествия и митинги. Според организаторите на митингите на различни политически партии се очаква в тях да участват над 70 000 души.

Редът по време на празничните мероприятия в Москва по случай 1 май ще осигуряват около 10 000 милиционери и доброволци, съобщи РИА "Новости", като се позова на московската милиция.

По-рано представител на МВР на Русия съобщи, че милицията разполага с информация за възможни провокации от страна на екстремистки групировки по време на майските празници, като милицията ще се постарае да ги спре.

Празникът се е чествал и в Третия Райх под името "Имперски трудов ден"(Reichsarbeitstag).

Днес първи май се чества като ден на труда и е официален празник в редица държави като Германия, Австрия, Мексико, Тайланд, Русия.

Кафе фестивал събира дизайнери, коафьори, брейкъри и бармани


дата : 30 април 2008 г. 13:02 ч.
Посетителите ще имат възможност да станат част от 70-годишната история на Nescafe



На 10 и 11 май София ще стане домакин на първия фестивал на Nescafe у нас. В продължение на два дни Мостът на НДК ще бъде най-атрактивното място в столицата.

По време на двата фестивални дни, столичани и гостите на София ще имат удоволствието да усетят духа на марка кафе номер едно в света, и да станат част от 70-годишната история на Nescafe.

Балони, фойерверки, музика, танци и демонстрации на различни кафе продукти под марка ще бъдат част 48-часовия кафе-маратон в София. От 9 май започва изграждането на впечатляваща с размерите си покривна конструкция, която ще подслони участниците в събитието.

Специални гости в празничните дни ще бъдат едни от големите имена в областта на модата, коафьорството, барманството, брейк-танците и бийтбокса.

Първият фестивален ден ще бъде посветен на специалните Nescafe-колекции на модна къща Aggata и фризьорска академия Stephan. На следващия ден, участие ще вземат брейкърите от Sleepwalkingz Crew и първият бийтбокс шампион на България Skiller.

Във втория ден ще се състои и голямата атракция - състезание между най-добрите бармани у нас.

По време на фестивалните дни Nescafe ще почерпи всеки един от гостите със седемте напитки на марката, предлагани на нашия пазар - 3in1, Classic, Frappe, Gold, Cool и Кафе Специалитети.

На фестивала, ще бъде представена премиерно и най-новата напитка от семейството на марката - Nescafe Xpress, повече информация за която феновете на студеното кафе, ще научат на 10 и 11 май. Студената кафе напитка в бутилка се пуска специално по повод 70 годишнината на марката след успеха, който пожъна в страни като Германия и Австрия.

Фестивалът е част от поредица събития, посветени на 70 годишния юбилей на марката.

Според 38% от българите медиите манипулират обществеността


дата : 1 май 2008 г. 10:17 ч.
Само 9% от запитаните вярват на медиите изцяло, а 14% не им вярват. Снимка: sxc.hu



Българските медии функционират при сравнително благоприятен обществен климат, сочат данните от социологическото проучване на Агенция "Алфа Рисърч", публикувани във вестник "Капитал".

76% от пълнолетните българи имат доверие в медиите в "известна степен". Само 9% от запитаните обаче им вярват изцяло, а 14% не им вярват.

Според 38% от широката публика по-голямата част от медиите манипулират обществеността, а според 46% - само някои медии влияят преднамерено на своите зрители /читатели/ лушатели.

Подобни "подозрения" влияят негативно върху общественото доверие в медиите и като следствие минимизират ефекта от комуникацията.

В България според последната статистика има 104 телевизии, 91 радиостанции, 404 вестника и десетки списания.

Обама увеличава преднината си пред Хилари Клинтън, но рейтингът му пада


дата : 1 май 2008 г. 12:57 ч.
Обама печели симпатиите на 46% от избирателите демократи, регистрирани за първичните избори, срещу 38% за Хилари Клинтън. Снимка: ЕРА/БГНЕС



Барак Обама увеличава преднината си пред Хилари Клинтън в надпреварата за номинацията на демократите за президентските избори в САЩ.

Като цяло обаче неговата популярност бележи спад, сочат публикувани днес данни от проучвания, които цитира Франс прес.

Според анкета, проведена в национален мащаб от телевизия Си Би Ес и "Ню Йорк таймс", Обама печели симпатиите на 46% от избирателите демократи, регистрирани за първичните избори, срещу 38% за Хилари Клинтън.

Така сенаторът афроамериканец събира 3 процента повече, отколкото в проучване от 3 април.

Според същата анкета обаче са намалели избирателите демократи, според които Обама ще бъде номиниран от партията им или ще има по-големи шансове от Хилари Клинтън да спечели президентските избори на 4 ноември срещу републиканския кандидат Джон Маккейн.

Маркетингови войни

Капитал - 58 стр.
Маркетингови войни

Зорница СТОИЛОВА
Как автомобилните вносители се борят за клиенти
Данните на Съюза на вносителите на автомобили сочат, че за първото тримесечие на 2008 г. трите най-продавани марки нови автомобили са Opel, Toyota u Ford.
Те традиционно се конкурират за лидерската позиция и често разменят местата си. Кой ще е победителят за следващия период зависи в голяма степен от маркетинговите активности, които предвиждат вносителите им. Петър Симеонски от „Булвария холдинг" обяснява успеха на Opel c добрата работа на дилърите, с широката гама предложения във всеки клас и естествено - с корпоративните сделки. Факт е, че в България частните лица, които си купуват нови автомобили, са относително малко, а заслуги за големите продажби имат основно фирмите. Последната голяма поръчка при автомобилите Opel попълни автопарка на МВР. Симеонски отдава търсенето на бранда на постоянните маркетингови усилия на екипа си. „Най-сериозен бюджет заделяме именно за имиджови кампании на Toyota", казва Асен Василев, продуктов мениджър на марката. В подробния маркетинг план, който изготвят в края на всяка година, се предвиждат и спонсорства на различни мероприятия, концерти, спортни събития. Защото „това е, което поддържа в съзнанието на хората името Toyota и положителните емоции, свързани с него . Александър Костадинов обяснява стратегията на „Мото Пфое" за поддържане на интереса към Ford и Volvo. Пиковите моменти за реклама на автомобили са през месеците май-юни и октомври-ноември, но компанията използва т.нар. маркетингови паузи, когато конкуренцията не офертира потребителите толкова активно. „В периодите, в които всички рекламират, посланието най-лесно може да се загуби в рекламния шум", добавя той. „От прагматичните реклами има по-голяма полза", казва управителят на „Порше БГ" Калоян Желев. Според него българинът взема по-скоро рационални, отколкото емоционални решения. Валентин Делчев, криейтив директор от рекламна агенция DeConi, която обслужва Volkswagen, се съгласява. Екипът на агенцията изготвя кампаниите за лекотоварните автомобили на марката, които са насочени към бизнес аудиторията, и там емоционалните послания не са работещи. Дилемата е прагматична или имиджова реклама. Румена Кирова, акаунт мениджър в рекламна агенция Publicis MARC, съветва клиентите си от „Рено-Нисан" да залагат на имиджовите кампании, защото те създават емоционална връзка с потребителите им и ги карат да отиват сами в техните шоуруми. „Промоционалните реклами имат по-бърз ефект, но имиджовите са тези, които хората помнят", казва тя.
„Ефективното поддържане на марката е комбинация от тактика и имидж. Винаги търсим баланса между двете, за да предизвикаме максимален ефект, а именно повече продажби", обобщава Асен Василев от Toyota.
четвъртък, 1 май 2008 03:51:26

***

Капитал - 58 стр.
***

19.8 млн. лв. са дадени за телевизионна реклама на нови автомобили в България през 2005 - 2007 г. по данни на агенция „Маркет Линкс". Най-рекламираната марка през периода е Toyota с 53 млн. лв., следвана от Hyundai с 2.3 млн. лв., Peugeot с 1.4 млн. лв. и Opel c 1.2 млн. лв.
четвъртък, 1 май 2008 03:52:28

Е, крайно време беше!

Капитал - 38 стр.
Е, крайно време беше!

Зорница СТОИЛОВА
Скоро може и да имаме независим орган за саморегулация в рекламата
„Тате каза, че ще ми купи колело, ама друг път", казваше едно дете 6 стар български филм. Всеки път, когато се заговори за саморегулация на рекламния бизнес в България, тонът много напомня за това „ама друг път".
Миналата седмица обаче хората от бизнес средите, ако не друго, поне възобновиха диалога по темата. Инициативата дойде от обединените производители на бира, които събраха медии, колеги от други браншове и представители на държавните институции, за да представят своите добри практики на комуникация с потребителите. Семинарът на компаниите, членове на Съюза на пивоварите в България, се организира по проект на оперативна програма „Административен капацитет" на Министерство на държавната администрация и административната реформа (МДААР).
Една птичка пролет не прави
„Основната идея е да привлечем бизнеса да следва все повече саморегулационни принципи, тъй като не е необходимо държавата да приеме закони, с които да наложи императивно спазването на определени правила", обяснява смисъла на събитието Моника Костадинова, мениджър „Връзки с обществеността и комуникации" в Heineken Zagorka. Тя разказва още, че началото е било поставено през 2005 г., когато пивоварите са приели свой общ етичен кодекс. Сега вече производителите на бира имат в рамките на своя съюз Независим доброволен съвет от експерти в областта на рекламата и журналистиката и юристи (този орган е известен като Copy Advice) и Независим съвет за саморегулация, съставен от юристи и маркетолози (т.нар. postmonitoring). Моника Костадинова уточнява, че Copy Advice „е на доброволни начала, тоест всяка компания, която иска да бъде проверена рекламата й в съответствие с кодекса, който сме приели, предоставя своите комуникационни материали и те се оценяват от независими експерти". Следващата стъпка е постмониторингът, в който участват юристите на всяка компания, членуваща в Съюза на пивоварите. Те разглеждат кампании, които вече работят. Нещата, които се наблюдават, са основните правила, записани в кодекса -дали има непълнолетни
лица, дали има използване на моторни превозни средства, дали комуникационното послание подтиква към агресия. Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите, обаче уточнява, че въпреки проактивния си подход не може да се каже, че те са инициирали координирани действия с други браншове, „защото, макар и да сме много организирани, все пак сме един сектор".
И да повторим...
Всъщност обединение на бизнеса в посока саморегулация и създаване на единен етичен кодекс съществува още от 2001 г., но до момента не е функционирало практически. Началото поставя Даниела Осиковска, съдружник в рекламната агенция Lowe Swing Communications, създател на консултантската фирма за маркетингови комуникации TAURUS Consultants и понастоящем изпълнителен директор на консултантска агенция за подбор на висш ръководен състав Boyden - България. Тя е инициатор за създаването на обществен съвет по саморегулация. Въпреки че вече има одобрен от Асоциацията на рекламните агенции и от българския клон на Международната рекламна асоциация общ етичен кодекс, той все още е едно добро пожелание. Ели Герганова, изпълнителен директор на алкохолната компания Diageo, вярва, че комбинацията между регулация и саморегулация е формулата, която ще направи бизнеса по-социално отговорен, а регулиращите органи ще бъдат много по-отворени за диалог с индустрията. Новоучредената Асоциация на рекламодателите (АР), в която Diageo членува, дава вид, че работи в правилната посока. Биляна Георгиева, мениджър „Корпоративни връзки" в Nestle, припомня, че една от целите на асоциацията е въвеждането на стандарти за саморегулация. Най-голямата хранителна компания в света беше основният двигател на старта на обединението на рекламодателите и към момента председателства асоциацията. Биляна Георгиева казва още, че в дневния ред на членовете на АР в момента са именно проблемите на отговорната комуникация и те са се включили активно в процеса по създаването на отделна саморегулаторна организация под егидата на Европейския алианс за рекламни стандарти (Е AS А).
Възраждането
Изглежда, че етичността на българските рекламодатели изживява своя възрожденски период. Една от причините за забавянето на активната саморегулация в България според Мариела Гашарова, мениджър проекти в TAURUS Consultants, е, че условията не са били подходящи за саморегулиране, разбирай, бизнесът „не е бил узрял" за тази практика. Собственото съзнание за необходимостта от единни стандарти на търговските комуникации е най-важният фактор според нея, защото без консенсус между рекламодателите, рекламните агенции и медиите трудно можем да очакваме резултати. Мариана Брашнарова, изпълнителен директор на Асоциацията на рекламните агенции, смята, че за да се стигне до създаването на единен съвет за саморегулация, в който да има представители на всички браншове, първо „трябва да се осъзнае нуждата от него, после да има кой да го направи и след това кой да се вслушва в него". По-любопитното обаче е, че до момента АРА не са получили покана да участват в работната група по възобновяването на саморегулаторния орган, чието обсъждане предстои на 20 май. Което, ако влезем в любимата на медиите стилистика от изминалите празници, е като да правиш козунак без яйца. Рекламните агенции не само са очевидна страна по проблема, но и без тяхното участие не бихме могли да очакваме по-качествени и отговорни реклами. В дискусията обаче ще се включат 19-те членове на създадения през 2001 г. саморегулаторен орган, сред които се забелязват имената и на мултинационални компании като Unilever, L'Oreal, Diageo, Kraft и SBS broadcasting. Ще присъстват и членове на EASA - обединението на всички саморегулаторни национални съвети в рамките на континента плюс тези на Канада, Южна Африка, Нова Зеландия, Бразилия, Австралия и Индия. Според Ивана Радомирова от Съюза на пивоварите единствените държави в Европа, които все още нямат подобна система за саморегулация, са България, Кипър и Латвия. Мариела Гашарова от TAURUS Consultants каза пред „Капитал", че създателите на Обществения съвет по саморегулация и Медия център (един от членовете) заедно с EASA като партньор са кандидатствали по проект „Европа за гражданите" за европейско финансиране, за да осъществят целите си по популяризирането на саморегулацията като практика. Организаторите очакват отговора през лятото на 2008 и предвиждат активна информационна кампания по традиционните медии и интернет. Остава да видим дали и как ще заработи системата за саморегулация оттук насетне, или обещанията на бизнеса за отговорно поведение ще се случат „някой друг път".
***
Как се саморегулират в Словакия
Словашкият съвет за рекламни стандарти съществува от 1995 г. и неговата основна функция е да систематизира и обновява набор от етични правила за рекламни практики, които действат в страната, и да осъществява мониторинг на рекламните комуникации. Към момента той се състои от около 150 членове, представители на цялата индустрия - рекламодатели, рекламни агенции и всички видове медии. Най-важната структура в организацията е Комисията по жалбите, която се
състои от независими експерти, които нямат връзка с индустрията. Комисията разглежда оплакванията на потребителите и след като вземе решение по даден казус, рекламодателят трябва да приведе рекламата си в съгласие с кодекса. Интернет страницата на съвета дава възможност на потребителите да попълнят онлайн формуляр със своята жалба, а решенията на комисията се качват и на общия сайт на всички медии в Словакия, където са отворени за дискусия.
***
Текст под снимка
Бирената индустрия даде пример на другите браншове как да саморегулират комуникациите си с потребителите
четвъртък, 1 май 2008 04:06:42

Без „Дума", но в пънк стил

Капитал - 47 стр.
Без „Дума", но в пънк стил

Денят на левия печат без ляв печат
И баба ти ще купонясва с теб" е слоганът на тв реклама, който кани симпатизантите на БСП да отпразнуват в столичната Борисова градина деня на левия печат и международния ден на труда 1 май. Партито на червените тази година ще е нетрадиционно. Дрескодът на събитието - пънк одежди - вериги, кожени якета и тупирани коси - също. Облеклото е относително задължително, личи още от тв рекламата, в която баби пънкарки четат вестник „Дума". На 1 май обаче левият вестник ще излезе за последен път. Причината за това е, че от БСП търсят спешно нов издател на в. „Дума", след като Петър Манджуков обявил на „Позитано" 20, че спира издаването на печатния орган. В писмото си до висшия съвет на партията Манджуков обяснил, че не може да продължи да издава вестника заради дългове към ИПК „Родина" от 100 хил. лв. и поискал съдействие за погасяването им. Абсурдно е - как може да има задължения към себе си, коментираха от БСП. Предпочитанията били новият издател да е член на висшия съвет на БСП или поне член или симпатизант на партията. На „Позитано" 20 няма единно мнение, но надделява схващането, че трябва да се търси консорциум от двама или трима издатели, за да се избегне монополът и издателите взаимно да се контролират. В началото ; на седмицата бе създадена работна група, която има срок от 10 дни, за да намери издател на „Дума". Шеф на групата е депутатът Димитър Дъбов, в нея са още Антон Кутев и Юрий Борисов, като разговорите с евентуалните инвеститори не са започнали. Борисов потвърди, че един от вариантите за нов издател е депутатът от „Коалиция за България" Добромир Гущеров, но с него още не са водени разговори. Червени депутати потвърдиха, че в никакъв случай не става дума за евентуално спиране на вестника, а ще се търси нов собственик и изобщо вариант за излизане от ситуацията.
четвъртък, 1 май 2008 04:13:51

Блогърите в света вече са над 180 млн.

Днес БГ - Свят
Блогърите в света вече са над 180 млн.

Блогосферата привлича все повече участници, като в света вече има 184 млн. блогъри, сочат данни от проучване на Universal McCann, цитирано от bizcommunity.com.
Най-голямата блогърска общност се намира в Китай - 42 млн. блогъра, повече от САЩ и Западна Европа, взети заедно.
Оказва се, че блоговете са основна медия в глобален мащаб - 73% от интервюираните в проучването интернет потребители са чели блог.
Основната тема, за която потребителите пишат в блоговете си, е личен и семеен живот.
Текст под снимка
Блогосферата привлича все повече участници.
30.04.2008
четвъртък, 1 май 2008 00:01:00

Бойкот срещу eBay

Кеш - 24 стр.
Бойкот срещу eBay

Електронните търговци обявиха, че на 1 май ще бойкотират най-големия интернет аукцион eBay. Те са недоболни от повишената комисиона. Ако преди порталът взимаше по 5.25% от стойността на всяка сделка, сега повиши ставката на 7.25%. Продавачите са недоволни, че им се отнема също правото да критикуват купувачите, докато клиентите имат пълна свобода на отзивите за търговците. От eBay се оправдаха, че дискриминацията се налага, защото много недобросъвестни компании нападат в мрежата клиентите, които са изразили недоволство от качеството на предлаганите стоки. Това, разбира се, отблъсква купувачите от електронната търговия. Което не е първата акция срещу eBay. През 2006 г. 300 търговци безуспешно се опитаха да бойкотират сайта, след като цената на лотовете бе повишена от 5 на 20 цента. Интернет аукционът има годишен оборот от над 7 млрд. долара и може спокойно да игнорира подобни акции на протест.
четвъртък, 1 май 2008 04:19:24