събота, 15 март 2008 г.

След две години излиза новият Windows 7

След две години излиза новият Windows 7

дата : 15 март 2008 г. 13:36 ч.
Софтуерният гигант планира да пусне Windows 7 три години след Vista, която излезе през 2007 година. Снимка: sxc.hu






Следващата версия на операционната система Windows ще се появи най-вероятно през 2010 година. Това става ясно от интервю с представител на Microsoft в портала Softpedia.

Софтуерният гигант планира да пусне Windows 7 три години след Vista, която излезе през 2007 година. Точната дата за дебюта на новата ОС ще зависи от резултатите при тестовете на системата, пише technews.bg.

В началото на 2010 година се очаква Microsoft да пусне предварителната версия Windows 7 Milestone 1, а месец по-късно и втора такава версия.

Хардуерните производители ще имат на разположение Windows 7 още в края на 2009 година.

Отличителна особеност на Windows 7 е напълно новото ядро с големина само 40 MB. Носят се слухове дори, че инсталацията на системата ще отнема не повече от 10 минути.

Windows 7 е известна с кодовото име Blackcomb Vienna. Системата ще предоставя възможност за управление чрез сензорен екран.


Авантюрата HD-DVD коства на Toshiba милиард

Авантюрата HD-DVD коства на Toshiba милиард

дата : 15 март 2008 г. 12:46 ч.
Ако първоначалните сметки сочеха загуба от 488.5 милиона долара, то сега експертните оценяват последствията от HD-DVD на двойно по-голяма сума
Ако първоначалните сметки сочеха загуба от 488.5 милиона долара, то сега експертните оценяват последствията от HD-DVD на двойно по-голяма сума






Почти един милиард долара загуби ще генерира поделението на Toshiba за разработка на продукти за видео с висока резолюция.

Оперативната печалба на цялата компания за финансовата година, която приключва на 31 март, ще възлезе на 2.44 милиарда долара - по-малко от прогнозираното, съобщава Nikkei Business Daily, пише technews.bg.

Пазарът реагира на изнесените данни и акциите на японската компания паднаха с 2.3%.

Решението на Toshiba да се откаже от по-нататъшно развитие на формата HD-DVD повлече след себе си пренастройка на технологични линии и куп други разходи. Всичко това ще струва много скъпо на компанията.

Ако първоначалните сметки сочеха загуба от 488.5 милиона долара, то сега експертните оценяват последствията от HD-DVD на двойно по-голяма сума.

В допълнение, намаляващите цени на чиповете и течнокристалните дисплеи ще подкопаят още повече печалбата на корпорацията.

След като обяви края на HD-DVD, Toshiba трябваше да разтрогне договори за пускане на DVD филми с висока резолюция, каквито имаше с компании от ранга на Universal Pictures, Paramount Pictures и DreamWorks Animation SKG.

Прекратените сделки се трупат на сметката на японския електронен гигант.


Assos Capital подписа договор за развитие на "Карфур Цариградско"

Assos Capital подписа договор за развитие на "Карфур Цариградско"

дата : 15 март 2008 г. 16:21 ч.
Търговският център








Международната група за частни инвестиции в недвижими имоти "Assos Capital", спонсорирана от водещия гръцки бизнесмен Виктор Рестис, подписа договор за развитие на търговски център на "Карфур" на "Цариградско шосе".

Крайната продажна цена на търговския проект се очаква да бъде приблизително над 200 милиона евро. Това е една от най-големите сделки в областта на недвижимите имоти, сключвани в България досега, съобщават от компанията.

Търговският център "Карфур Цариградско" ще е разположен на 88 000 кв. м обща площ. Проектът предвижда значително търговско пространство в два отделни участъка. "Карфур" ще се настани в хипермаркет с обща площ от 14 612 кв.м.

Във втория участък, за когото е сключена сделката, ще има 73 000 кв. м търговско пространство - над 200 магазина, заведение за хранене, голям мултиплекс и зала за боулинг.

Комплексът ще включва 1 525 места за паркиране. Центърът ще бъде открит през третото тримесечие на 2009 г., а преговорите за търговската площ са в напреднал стадий, като за над 65% от площта са подписани договори за наем или предварителни споразумения.

"Assos Capital" е международна компания за недвижими имоти, специализирана в инвестиции в Югоизточна Европа.


Внасяме два пъти повече, отколкото изнасяме

Внасяме два пъти повече, отколкото изнасяме

дата : 14 март 2008 г. 12:25 ч.
Българската икономика е изнесла стоки за 793,8 млн. лв, докато в същото време са внесени стоки за 1 708,5 млн. лв. Снимка: sxc.hu




С повече от 50% вносът от основните търговски партньори на страната превишава износа през първия месец на годината, показват предварителните данни на Националния статистически институт (НСИ).

Българската икономика е изнесла стоки за 793,8 млн. лв, докато в същото време са внесени стоки за 1 708,5 млн. лв.

Съотношението на вноса спрямо януари 2007 г. е 139,3%, а на износа - 140,6%. Най-висок е ръстът на износа за Сирия (2746%), Република Корея (1300%), Обединените арабски емирства (1060%) и Сингапур (1023%).

Сред страните, с които традииционно износът на България е висок, са Сърбия (79,2 млн. лв.), Русия (50,3 млн. лв.), Македония (43,4 млн. лв.), Китай (41,7 млн. лв.), Грузия (34 млн. лв.), ОАР (31,8 млн. лв.), като безспорен лидер е Турция (234,1 млн. лв.).

Данните за вноса през януари показват стабилен превес на руските (454,3 млн. лв.) и украинските (459,6 млн. лв.) стоки пред китайските изделия (115,4 млн. лв.).

По сектори минералните горива, маслата и другите подобни продукти заемат най-голям дял във вноса (787,6 млн. лв), значителен е размерът им и в износа (208,8 млн. лв.).

Изнесли сме още химични вещества и продукти за 82 млн. лв., необработени материали за 71,2 млн. лв., храни и живи животни за 26,4 млн. лв., безалкохолни, алкохолни напитки и тютюн за 24 млн. лв.

Нова луксозна колекция бонбони Suchard на българския пазар

Нова луксозна колекция бонбони Suchard на българския пазар

дата : 14 март 2008 г. 13:46 ч.
автор : Малина Дачева, Expert.bg
В отговор на нарастващия интерес на потребителите към шоколадови бонбони от луксозния сегмент, ние предлагаме нов и единствен по рода си продукт, коментира Александра Ланг








"Крафт Фуудс България" пуска на българския пазар нова луксозна колекция шоколадови бонбони с марката Suchard Sensations Imagine.

Новото предложение на компанията бе официално представено вчера (13 март) на специално организиран за целта изискан коктейл във Военния клуб.

"В отговор на нарастващия интерес на потребителите към шоколадови бонбони от луксозния сегмент, ние предлагаме нов и единствен по рода си продукт. С подарък Suchard Sensations Imagine Вие ще впечатлите и накарате всеки да се почувства специален. Suchard Sensations Imagine е най-добрият начин да покажете на любимите си хора колко ценни са за Вас", коментира Александра Ланг, директор "Маркетинг", "Крафт Фуудс България".

Рекламната кампания на продукта е разработена специално за българския пазар, а телевизионният клип е заснет от белгийския режисьор Патрик ван Хаутем.

Кампанията включва преса, телевизия и външна реклама. Колекцията вече може да се открие в търговската мрежа и в по-добрите магазини. Шоколадовите бонбони Suchard Sensations Imagine се предлагат в две опаковки от 160 г и 280 гр.

"Подари внимание" е посланието на новия луксозен продукт на компанията. Това беше и мотото на партито, на което известни личности споделиха своите идеи за перфектния подарък. Радост Драганова, водеща на ТВ предаването "Огледала", и актьорите Владо Карамазов и Юлиан Вергов разкриха как избират своите перфектни подаръци за хората, на които държат.

За ценителите на неподражаемия вкус на Suchard, и за всички, които искат да направят перфектния подарък на своите близки и любими хора, Suchard предлага един наистина сладък начин да подарят внимание. Suchard Sensations Imagine са изискани шоколадови бонбони с многослоен пълнеж - съчетание от млечен и какаов крем и хрупкава вафлена пуричка, покрита с натурален шоколад. Всеки бонбон е внимателно завит в златно фолио и поставен в стилна бонбониера с уникален дизайн.

"Крафт Фуудс България" е филиал на "Kraft Foods Ink.", втората по големина в света фирма в хранителната индустрия. Компанията е безспорен лидер в производството на шоколадови изделия и кафе в страната и притежава добре познатите марки като Сушард, Нова Бразилия, Якобс, Милка, Тоблерон, Своге.

Социални мрежи по български

Социални мрежи по български
Рекламата продължава да бъде най-силният генератор на приходи за онлайн общностите у нас
в. Капитал

Словосъчетанието "социална мрежа" натрапчиво се промъква в ежедневната ни реч. В неговото поле попадат различни онлайн явления, обединени така: те предлагат възможност на групи хора да осъществяват контакт помежду си на различни равнища и с различни цели. Има само един сериозен проблем: обикновено посетителите на социалните мрежи не изгарят от желание да харчат пари, докато се опитват да завържат приятелство или да поддържат разговор в обособена група себеподобни. От какво тогава печелят създателите на тези онлайн общества? Ами да - от реклама. И ако съдим по плановете на създателите и управителите на съществуващите български социални мрежи, това едва ли ще се промени в обозримо бъдеще. Пазарът на интернет реклама в България през 2007 г. е бил в размер на 12 млн. лева по данни на "Инвестор.БГ" АД. Това е с 60% повече от 2006 г. Според същия анализ обемът на този пазар ще достигне 18 млн. лева до края на 2008 г.

Индиректно таксуване
Развитието на дадена социална мрежа може да се осъществи по два начина. Да се наблегне на отвореността и да се направи опит да се привлекат всевъзможни хора, които да генерират трафик - това е единият вариант. Другият е фокусиране върху сравнително малка, но влиятелна група хора, за чието присъствие на даден сайт рекламодателите биха желали да дадат парите си. Без значение дали са отворени към всякакъв вид потребители, или изповядват идеологията, че затворената мрежа е по-добър вариант, българските социални мрежи разчитат на рекламата като основно средство за печалба. И най-вече на ясно таргетираните послания.

Малък процент от приходите на сайтовете за запознанства идват и от платени услуги.

Според Владимир Босев, създател на sladur.com, сайт за запознанства, напоследък се забелязва положителна тенденция за повишаване на рекламните приходи за сметка на тези, генерирани от таксуване на потребителите. А това е добре едновременно и за посетителите, и за собствениците на сайтовете. Проектът sladur.com расте устойчиво през последните четири години с по 70% на всеки 12 месеца, като изключение прави само 2007 г., където развитието се забавя до 50%, твърди Босев. Тези цифри се отнасят както за нарастването на броя потребители, така и за увеличаването на приходите.

Съществено развитие отбелязва и сайтът за запознанства aha.bg, стопанисван от "Инвестор.БГ". Към момента в него има регистрирани над 450 хил. потребители, от които една четвърт са активни всеки ден. Ежедневно те си разменят над 500 хил. съобщения, а профилите се разглеждат над 2 млн. пъти. Приходите за 2007 г. пък са се увеличили петкратно, сравнено с 2006 г., твърдят от компанията. "През миналата година интерес към aha.bg проявиха за първи път едни от най-големите мобилни оператори, производители на мобилна техника, телевизионни предавания и др.", коментираха за "Капитал" от компанията.

Но най-успешният български онлайн проект, който се вписва в определението за социална медия (подробности на 63 стр.), е сайтът vbox7, който копира концепцията на свръхпопулярната страница за обмен на видео YouTube. Той генерира завиден брой уникални посещения, превръщайки се в може би най-желаната онлайн рекламна дестинация за България. "Ние сме отворени към всякакви нови форми, които могат да направят рекламата по-контекстнозависима и по-малко натрапчива", казва Слави Николов, един от създателите и настоящ управител на Vbox7, изразявайки намеренията на екипа да търси развитие в тази насока.

Клонингите (на digg.com) атакуват
Друга разновидност на социалните мрежи, населили българския уеб през последната година, са тези, които копират модела на популярната уебдестинация digg.com. Тя сортира интересни линкове и новини в зависимост от предпочитанията на аудиторията си, или както някои го определят -social bookmarking сайтове. Най-разпознаваните проекти са svejo.net, dao.bg, pipe.bg и ping.bg. На пръв поглед те си приличат, но в действителност общото между тях е само по линия на заимстваната им основна идея.

Така например dao.bg се "появява като експеримент, с който се опитваме да покажем, че е възможно да се направи качествен проект с минимални средства", казва Огнян Младенов, един от създателите му и настоящ собственик. Той е твърдо убеден, че това е правилният подход - първо се изгражда качествен продукт, а след това се мисли за неговата монетаризация, а не обратното. И въпреки че в dao.bg реално не се вливат никакви средства, той се развива добре. За четирите месеца от създаване му вече има около 1300 уникални посещения към началната страница на ден и няколко предложения за купуването му.

Уебдестинацията pipe.bg също е създадена, без да се възлагат големи надежди за нейното развитие. И в този случай не се инвестират средства за реклама и поддръжка, проектът е по-скоро страничен и експериментален. Това обаче не пречи на екипа, стоящ зад него, да разработва първия му "фейслифт", който ще стане реалност в близките два месеца.

"Потенциалът на продукт като Digg или Ping в сегашното му състояние е доста ограничен в България", казва един от създателите на ping.bg - Атанас Юруков. Въпреки това той разкри пред "Капитал", че в момента работи върху разширяването на Ping Network - т.е. планира създаването на една обща платформа, посредством която обикновени хора общуват чрез съдържанието. Ping за момента не генерира приходи поради убеждението на създателите си, "че първо трябва да имаш перфектен продукт и чак след това да го предложиш на рекламодатели и партньори".

Единственият проект от този тип, който е разработен с ясната цел да се превърне в голям и печеливш сайт, е svejo.net. Той е и най-старият, но отскоро живее втори живот, след като интернет групата "Нет инфо БГ" закупи 50% от него. Комбинацията от по-дългия престой в мрежата, алгоритъмът, който сортира информацията, разработен от създателите на сайта, и подкрепата на "Нет инфо БГ" правят от svejo.net едноличен водач в тази онлайн ниша. За момента той може да се похвали с качествена функционалност и посещение в рамките на 9 хил. индивидуални презареждания дневно и около 1 млн. импресии месечно. Целта на създателите му Станислав Божков и Явор Иванов, които все още притежават 50% от него, е до края на годината сайтът да генерира по 50 хил. индивидуални посещения дневно и те да покачат приходите от реклама, които са основният инструмент за печалба до момента.

15 март - Европейски ден на потребителите

15 март - Европейски ден на потребителите
в. Посоки
10 основни права
Защитата на правата на потребителите, тяхното благоденствие и благополучие са основни ценности на Европейския съюз (ЕС). Законодателството на ЕС има за цел да гарантира, че вътрешният пазар на ЕС е отворен и прозрачен и че позволява на потребителите да разполагат с истински избор и да бъдат обект на справедливо отношение. По-долу са изброени 10 права, които ви се полагат като потребители както в България, така и във всички останали страни на Европейския съюз.
Ако не работи, върнете го обратно
Ако изделието, което сте закупили не изглежда или не работи както е било рекламирано, имате право да го замените без допълнително заплащане или да вземете парите си обратно, ако замяната не бъде извършена в разумен срок. Минимална гаранция от две години се прилага за всички потребителски стоки, продавани в ЕС, включително в България.
Продуктите трябва да бъдат безопасни
Строги стандарти за безопасност, измежду най-високите в света, се прилагат към всички потребителски стоки (напр. домакински уреди, автомобили, козметика...), продавани в ЕС. Производители и дистрибутори носят отговорност за пускането на пазара само на безопасни продукти. Налице е всеобхватна Европейска система за сигнализиране на евентуално опасни продукти и за тяхното бързо изтегляне от пазара.
Купувайте каквото искате, където искате
Можете да правите покупки където и да е в ЕС и да ги занесете у дома без да плащате мито или допълнителен данък добавена стойност (ДДС). Това се отнася както когато пазарувате в други държави-членки на ЕС, така и когато поръчвате стоки по интернет, пощата или по телефона.
Бъдете наясно какво ядете, четете етикетите
Бъдете наясно какво ядете, четете етикетите. Законодателството на ЕС за етикетиране на храните ви дава възможност да знаете какво ядете. Етикетите върху храни трябва да съдържат пълни подробности относно съставките, в това число и тези, за които е известно, че могат да предизвикат алергии (напр. фъстъци, мляко, яйца). Ако даден продукт съдържа генетично модифицирани организми (ГМО) това трябва да е упоменато в етикета. Употребата на думата „биологичен" е също строго регламентирана, както и употребата на имена, асоциирани с качествени продукти от конкретни европейски региони (напр. prosciutto di Parma).
Договорите трябва да бъдат справедливи за вас
Европейското законодателство забранява договорни условия, които се считат за „несправедливи" независимо от това къде в ЕС подписвате такъв договор. Например клауза, според която депозитът, който току що сте платили, не подлежи на възстановяване дори в случай, когато продавачът не успее да изпълни своята част от сделката, се счита за несправедлива и затова няма задължителен характер по отношение на вас.
Понякога можете да промените решението си
При някои обстоятелства законодателството на ЕС предоставя на потребителите „време за преценка", през което те могат да обмислят договор и при желание да го анулират. Например, ако сключите застраховка „Живот" по телефона или по интернет, разполагате с период от 30 дни за размисъл, по време на който можете да промените решението си.
Можете лесно да сравнявате цени
Като потребители вие следва да бъдете в състояние да сравнявате продукти, за да прецените кой предлага най-доброто качество за съответната цена. Търговците трябва ясно да изложат пълната цена, включваща ДДС, на всички стоки, предназначени за продажба на потребители. Също и цената за единица мярка (напр. цена за килограм или за литър) трябва да бъде ясно обозначена. По същия начин дружествата за финансови услуги трябва да предоставят определена информация в стандартизиран формат, например при вземане на потребителски кредит.
Не трябва да бъдете подвеждани
С цел предоставяне възможност на потребителите да вземат осведомени решения при покупките си, европейското законодателство забранява реклама, която подвежда или мами потребителите. Например при предлагане на продукт е незаконно да се твърди, че продуктът ще излекува заболяване, ако не е налице научно доказателство в подкрепа на това твърдение. Освен това, когато сте клиент на компании за продажби по телефона, по пощата или по интернет, търговците трябва да са откровени и честни с вас.
Вашата защита по време на почивка
Законодателството на ЕС ви закриля в ситуации, когато например вашият туроператор фалира или реклама за пакетно туристическо пътуване съдържа фалшиви обещания. И
на почивка, и у дома, законодателството на ЕС ви защитава срещу безскрупулни търговци на схеми за съвместно временно владеене на недвижима собственост. Паспортите за домашни любимци могат да улеснят планирането на почивката ви, като ви позволят да пътувате с котката или кучето си в рамките на ЕС.
Можете да получите съдействие при уреждане на трансгранични спорове
Ако имате неуреден спор с търговец, не се отчайвайте! Съществуват редица варианти как да получите съвет или съдействие. В България съществуват няколко организации за защита на потребителите, които могат да ви окажат съдействие, а при трансгранични случаи можете да се обърнете към мрежата от европейски потребителски центрове ECC-Net. ECC-Net може да Ви информира относно вашите права и може да помогне при уреждане на проблеми с търговци, които се намират в други страни от ЕС. Европейски потребителски център бе открит тази година и в България (виж по-долу за контакти).
**
1Същите права се отнасят и ако се намирате в останалите страни от Европейското икономическо пространство Исландия, Лихтенщайн и Норвегия).
2 В някои страни определени магазини за търговия на дребно, както и определени стоки {напр. готови за консумация ястия, приготвени от различни продукти могат да бъдат освободени от това задължение.
14-16.03.2008
стр. 6

Кой сега е №4?

Кой сега е №4?
в. Труд
Соня СПАСОВА Ваня ЕМИЛОВА
Да си първи или поне да се класираш в челната тройка, е мечтата на всеки състезател. В надпреварата сред телевизиите обаче първите три места отдавна са „окупирани" от националните телевизии Би Ти Ви, Нова тв и Канал 1.
Така обект на тв войната става признанието да си четвърти. И кабелните телевизии не жалят сили и средства, за да го постигнат. На пазара работят две агенции, които измерват гледаемостта на телевизиите - Тв план/ ТНС и ГфК. И двете поставят на четвърто място различна медия. Според данните на Тв план/ТНС то е за „Диема фемили" (виж таблицата горе), а според ГфК - за Тв7.
Нещо повече, според данните на Тв план през февруари „Диема фемили" дори се изравнява с Канал 1 сред предпочитанията на жените, а Тв7 изобщо липсва от първите 10 предпочитани тв канала.
В стремежа си да привлича повече аудитория „Диема фемили" купува нови сериали и анимационни филми за децата. През уикендите на февруари именно с детските си сериали този канал е бил на първо място дори пред Би Ти Ви и Нова тв, казват от Тв план/ТНС.
От своя страна Тв7 също залага на развлекателните продукции като „Игра за милиони" с водещ Даниел Цочев, „Следобед с Тв7" с Таня и Калина и наскоро стартиралото шоу „Искам да бъда супермодел". В телевизията на Диляна Грозданова разчитат и на сериозни предавания като „Отзвук" и „Репортажът".
Къде е истината и кой всъщност е №4? Ако се съди по данните на двете пийпълметрични агенции, които са почти приблизителни, победител в това състезание няма.
Още повече че има и други претенденти за тази позиция. Тв план/ТНС поставя там в различни моменти различни телевизии. През януари например риалити шоуто „Страх" по Джи Ти Ви няколко пъти е извело медията на четвърто място в изключително конкурентния съботно-неделен праймтайм (най-гледаното вечерно време) в София.
Според данните на ТНС средно през февруари Джи Ти Ви е била най-гледана след трите национални телевизии в столицата. Наскоро стартиралата Тв2, която има претенции да е национална, също воюва за заветното четвърто място. Успехите, които била отбелязала досега, са на 27 и 28 февруари, когато се е наредила в първата тройка.
Ако данните на агенциите са коректни, ползата е само за зрителя - той ще избира поне между четири добри телевизии след националните. И няма постоянно да щрака с дистанционното.
стр. 16

Нов медиен закон преди края на 2009 г.

Нов медиен закон преди края на 2009 г.
в. Дума
Искра МИЛЕВА
Еднаква регулация в ЕС иска евродепутатът Кристиан Вигенин
Не знам дали до края на сегашния парламент ще има нов медиен закон, но до есента на 2009 г. това ще стане. Това издаде вчера депутатът от Коалиция за България и председател на медийната комисия в парламента Иво Атанасов. Той участва в дискусията "Плурализмът на медиите в страните членки на ЕС", организирана от евродепутата Кристиан Вигенин. До 2009 г. страната ни трябва да хармонизира нормативната си уредба с тази на страните членки на Европейския съюз, обясни Атанасов. Първият вариант на проекта за промени в Закона за
радиото и телевизията е изготвен на 22 ноември, каза Маргарита Пешева от Съвета за електронни медии (СЕМ). Тя обясни, че автор на основните текстове в документа е Зина Трифонова. Проектът в момента е в комисии на Министерството на културата, което трябва да го внесе за разглеждане от Министерския съвет. Относно документа Пешева обясни, че СЕМ се е въздържал да разпише текстовете около чл. 9 А на закона, който регламентира излъчването на телевизии с временни лицензи. Тя обясни, че това е право на Министерството на културата и правителството. Пешева отново напомни, че временни лицензи се издават до края на тази година, като срокът на валидност е до навлизането на цифровото излъчване през 2012 г.
Вчерашната дискусия бе по повод приетия от Европейската комисия работен документ във връзка с плурализма на медиите в ЕС. Относно приемането на еднакви регулаторни мерки за медиите в ЕС до края на март евродепутатът Вигенин ще внесе в комисиите по икономика и по култура на ЕК няколко предложения. Сред тях са развитието на обществените медии. Ще има и предложение за изравняването на качеството на регулация върху медийния пазар, както и за проблема с уеднаквяването на съдържанието. Относно поискания мониторинг от ЕС върху положението на медиите у нас, Вигенин коментира, че и там положението не е розово и едва ли това е най-точното, което трябва да се иска.
Атанасов предложи с навлизането на цифровото излъчване да се създаде нов орган, освен СЕМ и КРС, който да следи този процес.
Изводът от неформалния разговор между медиите бе, че трябва да се заложи на разнообразието, а не зрителят да се залива с еднотипни развлекателни програми. Според Атанасов изход в тази посока е укрепването на обществените медии.
стр. 3

Добре дошли в реалността

Добре дошли в реалността
в. Капитал
"Необикновените пътешествия на Майкъл Палин"- DVD колекция на КапиталНезависимо дали го знаете или не, вие сте в Матрицата. Но не онази с Киану Рийвс, а в тази на социалните медии. Там, където всички ваши онлайн коментари, клипове и дискусии с познати захранват една гигантска мрежа за обмен на информация и... рекламни приходи.
Двигателят на социалните медии е колективният интелект на интернет населението
Това са всички хора, които едновременно търсят, свързват и разменят данни с другите посетители. За разлика от традиционните монологични информационни носители като печата, радиото и телевизията, съдържанието на новите медии се създава основно от техните потребители. Това е възможно благодарение на непрестанно развиващите се онлайн технологии. Интернет предлага все по-бърз и лесен достъп и все по-голямо пространство за съхраняване на дигитална информация.
Новинарският сайт Digg представлява нагледно упътване за това как работи една социална медиа. Неговите посетители коментират и гласуват за актуални събития, които най-много ги вълнуват. Най-популярните новини достигат на първа страница, където хващат окото на още повече хора. Южнокорейският сайт OhMyNews пък разчита на хиляди обикновени граждани, които го затрупват с журналистически материали в реално време. Отвореният модел на YouTube ви е добре известен - всеки посетител има право да качва свободно видеоклипове на най-разнообразни теми, като изпълнението на "Кен Лий" от Music Idol например. Между другото то вече е регистрирало над 900 хил. гледания от потребители по цял свят.
Преди да изберете къде да почивате това лято, в сайта TripAdvisor може да прочетете десетки мнения на туристи, които вече са били там. Чрез Twitter пък ще можете да отговорите съвсем телеграфно (в 140 символа) на въпроса "какво правя в момента". Двегодишният микробележник вече е регистрирал над 750 хил. профила, а в САЩ вече изчисляват колко милиарда долара пропуска икономиката заради служители, които вместо да работят, публикуват в Twitter. При годишен ръст на трафика от 4368% само в САЩ едва ли някой е изненадан. В същото време във виртуалните светове на SecondLife и World Of Warcraft бродят общо 20 млн. души. И разбира се, стълбът на знанието - Wikipedia, също събрал на едно място усилията на милиони потребители. Всички те свободно пишат и редактират статии в онлайн енциклопедията, привличаща над 400 млн. импресии всеки месец. Най-модерното течение в общия поток на виртуалните общности са социалните мрежи. Тяхната концепция е близка до тази на сайтове за запознанства като Yahoo Personals, DatingDirect, PlentyOfFish, Match и други. Там също въвеждате биографична информация за себе си, както и своите контакти, интереси и т.н. Така създаденият личен профил е вашето лице пред милионите други участници в социалната мрежа. Можете да обменяте помежду си съобщения, мултимедийно съдържание, да организирате събития и да създавате общи групи с взаимни интереси...
Флагман на социалната индустрия e империята MySpace, който е онлайн от 1999 г., следвана от Facebook. Последният започва през 2004 г. първо като вътрешен проект в "Бръшляновата лига", която обхваща най-елитните университети в САЩ. Подсилен от рекламни договори с Microsoft, сайтът излиза извън академичната общност се разраства до социална мрежа №2 в света. Дълго време творението на Mark Zuckerberg е затворено за хора извън колежанските кръгове, но от септември 2006 г. вече всеки желаещ може да се регистрира. Facebook залага на неограничено място за съхраняване на снимки и интерактивни приложения като игри и тестове за съвместимост.
След 2005 г. икономиката, движена от социалните мрежи, получи гигантско ускорение. Сериозно влияние оказа директното влизане на Рупърт Мърдок и неговата News Corp. на пазара с покупката на MySpace за $580 млн. Постепенно се нароиха социални мрежи, покриващи най-тесни ниши. Потребителите, търсещи бизнес контакти, се насочват към LinkedIn, Flixster привлича любители на филми, а Last.fm е окупиран от меломани.
Независимо дали ги възприемате като естествено разширение на електронната поща и индивидуалните уебстраници, социалните мрежи са вече тук. Участниците в тях са милиони и засега няма признаци, че броят им ще намалява. Виртуалният пейзаж става все по-фрагментиран, привлича все повече инвестиции. А вашето участие дори не изисква взимането на синьо хапче...
стр. 62-63

Кой иска да бъде хартиен милиардер

Кой иска да бъде хартиен милиардер
в. Капитал
Лилия АПОСТОЛОВА
Трудни времена очакват интернет гигантите. Залогът е висок - тяхното оцеляване. Онлайн индустрията напоследък предчувства краха на съществуващите бизнес модели и трескаво се оглежда за нови начини да печели. Каквото и да са продавали преди - софтуер, съдържание, достъп до мрежата - технологичните фирми все по-ясно осъзнават, че в бъдеще всичко, за което досега се е плащало, ще става все по-евтино или дори безплатно, а приходите ще идват предимно от продажба на реклами. Затова все по-рядко някой се впечатлява от космическите цени, които технологичните гиганти плащат за новосъздадени компании с, предполага се, добри идеи... или поне потенциал да привличат много посещения и да продават реклами.
Социалните мрежи се очертават като един от вариантите за спасение в онлайн икономиката. Поредната сделка е от изминалата седмица. Bebo, сайт за социални контакти, беше придобит от AOL, компания на Time Warner, срещу $850 млн. Гигантът AOL, който печели от продажба на интернет достъп, се стреми да предефинира бизнеса си и през последните години придоби няколко фирми за продажба на онлайн реклама. Купуването на генератор на съдържание е просто липсващата част от пъзела. Bebo има 22 милиона уникални посетители по света, което е доста по-малко от 109-те милиона на Myspace (собственост на News Corp.), но в Европа двата сайта са сравними по популярност.
И все пак най-обсъжданата история в Силиконовата долина си остава тази на 23-годишния Марк Цукерберг и създадения от него Facebook - сайт за социални контакти с над 60 милиона активни потребители, които обменят информация за себе си и за нещата, които им се случват. В Калифорния, където богатства се правят от нула, е естествено хората да се вълнуват от личността на младежа, който отказва да вземе милиард долара за наскоро започнатата от него компания и месеци по-късно тя е оценена на $15 млрд. Миналия октомври Microsoft придоби дял от 1.6%, за които плати $240 млн. Почти веднага след това и Ли Ка-шинг, бизнесмен от Хонконг, инвестира във Facebook сумата от $60 млн.
Шокиращото е не просто цената. Трудно се преглъща фактът, че за компанията не е сигурно от какво ще прави пари в бъдеще за да оправдае оценката си. Приходите на Facebook са, предимно от банерна реклама, в размер на $150 млн. за 2007 г., макар че се очаква значително да нарастнат през 2008 г. Шансовете са фирмата да открие как да увеличи приходите си значително, но как от критичната маса посещения ще се получи работещ бизнес засега не се знае. Facebook има в повече от конкурентите си, не толкова брой посещения, респективно импресии (видените от потребителите страници), защото такива имат и други социални мрежи. Различното в този сайт е, че хората прекарват там много време и ползват уникални услуги. Остава само да се измисли как да се печели от този факт. Първият опит - стартът на услугата Beacon, която дава информация за активностите на потребителите в други сайтове (като например покупки), беше шумен PR провал.
Все пак Facebook не спира да доказва амбициите си. Преди броени дни беше обявено назначението на Шерил Сандберг, бивш вицепрезидент на онлайн продажбите в Google, която ще отговаря за операциите във Facebook и ще бъде директно подчинена на Цукерберг. Сандберг беше на много висока мениджърска позиция. Тя е отговаряла и на практика е създала звеното за продажбите на реклами в Google - и е част от екипа още от 2001 г. - много време за компанията, която стана публична чак през 2004 г. На новата си позиция Сандберг ще се занимава с управлението на продажбите, маркетинга, развитието на бизнеса, човешките ресурси и др. Друго ключово назначение във Facebook е от миналата година. То е на финансовия директор Gideon Yu, бивш финансов директор на YouTube, сайта за онлайн видео, който беше купен от Google през 2006 за $1.65 млрд.
И ако вече ви се струва твърде объркващо как така невероятни суми се инвестират в неясни начинания - не сте сами. Кое колко струва е хлъзгав въпрос при сделките с интернет компании, за които инвеститорите нямат модел как да оценяват бизнеса. Вземете Google - компания, която към момента, когато пусна акциите си на борсата, имаше скромни приходи и нескромното желание просто да не бъде зла - Don't be evil. След като инвеститорите й повярваха, Google намери своя успешен бизнес модел - да слага платени текстови линкове до резултатите от търсенията в сайта си - и към настоящия момент има около 70% от пазара на контекстуалната реклама чрез търсачки (спонсорирани линкове) или около 45% от цялата онлайн реклама. И въпреки че този пазар расте с двуцифрени проценти през последните години, границите пред бизнеса на интернет търсачката като че ли не са установени и тя постоянно се оглежда за нови начини, с които да печели от интернет.
Най-очевидният пропуск към момента е провалът на Google да печели от банерна реклама в интернет (display advertising) - пазар, който се очаква да достигне около $28 млрд. през 2010 г., според анализатори от J.P. Morgan. По тази причина за Google беше от стратегическо значение одобрението, което Европейската комисия даде през миналата седмица и така позволи да бъде финализирана сделката за DoubleClick. Цената от $3.1 млрд. изглежда оправдана, като се има предвид колко съществена добавка е това към рекламните инструменти на търсачката. DoubleClick е фирма, която улеснява разполагането на графични реклами за клиентските си сайтове. Услугите на компанията се ползват от големите издатели на съдържание и от рекламните агенции, за да управляват онлайн рекламата си.
Дали Microsoft и Yahoo, заедно или поотделно, ще се представят достойно в борбата си с Google? Изглежда всичко зависи от това кой ще спечели при наддаването за най-популярните социални мрежи, но също и кой пръв ще намери начин да печели от тях чрез по-успешен модел за продажба на онлайн реклама. Залогът са не само хартиените милиарди на младия Mark Zuckerberg, но и оцеляването на компаниите легенди. Интересно, нали?
стр. 62-63

Боб чорба от клишета

Боб чорба от клишета
в. Капитал
Зорница СТОИЛОВА
"Аааа, България..", обикновено кима чужденецът с празен поглед и сбърчено чело, все едно се мъчи да раздели 3158 на 7, опитвайки се да се измъкне от неудобната ситуация на пълно невежество относно тази иначе симпатична държава. Опитът на институциите и бизнеса през последните години да създадат разпознаваемо лице на България пред света се оказа проблем с много дъна.
Реклама на парче
В момента тече нова рекламна кампания на България в Европа. Тя се промотира като търговски продукт чрез 30-секундни видеоклипове и онлайн банери по телевизиите CNN, Euronews, Eurosport. А на руския пазар печели популярност чрез телевизионна и външна реклама. Клипът, който се върти по CNN, е продукт на тяхна лична компилация от материали, предоставени им от Държавната агенция по туризма. А този по останалите канали залага на традиционните ни дадености - морето, планината, розите и виното. Новите акценти в тази кампания са голф туризмът и СПА индустрията като отговор на модерните тенденции в туристическия бранш. А слоганът е "Отворени врати към отворени сърца". Според рекламната агенция Ido Style, която създава филма по поръчка на Държавната агенция по туризма, сърдечното отношение и гостоприемството са българското уникално предложение. "Вратите са метафората, нишката, по която искахме да навържем смислово всичко, което конкретният продукт България предлага", обяснява Петя Кокудева, криейтив директорът на агенцията.
Професионално направената рекламна кампания е крачка в правилната посока, но е само това. Преди години пак бяха правени опити за представянето на страната по европейските канали. През 2005 г. Leo Burnett Sofia организираха и реализираха медийната кампания за рекламиране на България като туристическа дестинация чрез сезонни послания по Euronews. Не липсваха емоции и покрай логото на България. Миналия април имаше предложение от агенцията по туризъм за неговата смяна едва три години след като беше официално одобрено.
Според Анелия Крушкова, председател на Държавната агенция по туризъм, проблемът е не толкова стратегически или креативен, колкото финансов. Тя твърди, че ефективната кампания е тази, която се прави с много пари и е масова. И добавя: "Нашата е положителна, но не е достатъчна, защото нямаме пари." Тя дава пример с Турция, един от най-големите ни конкуренти на пазара на туристически услуги в региона. Тяхното правителство отделя 140 млн. евро за национална реклама. Българското дава 2.5 млн. евро.
Виолета Иванова, председател на българската асоциация за бизнес и туристическа информация (БАБТИ), пък е на мнение, че националната ни реклама е инцидентна и не работи с модерни послания. Тя твърди още, че рекламните ни материали не провокират желание за посещение на страната.
"Капитал" потърси за коментар британският специалист по изграждането и управлението на репутацията и създаването на марка на една държава Саймън Анхолт. Според него една добре известна по света държава може да си позволи да промотира по-задълбочено отделни свои дестинации, но в случая с България това не е добра идея. "Основната задача, която стои пред вас, е да подобрите и обогатите цялостния си имидж, като изпращате последователни и разбираеми послания", съветва експертът. А ако има нещо, което да характеризира туристическата ни реклама досега, е именно липсата на постоянство и приемственост. Което означава да помислим коя България продаваме и на кого.
"За да се промени имиджът на България изцяло в положителна посока, е нужно първо да се създаде стратегически маркетингов план, на чиято основа да се разработват и изпълняват комуникации за период най-малко пет години", обяснява Ваня Бижева, мениджър проекти в агенция Leo Burnett Sofia. "Имидж се променя трудно - а за неговото формиране оказват влияние всички послания, които излизат от България и за България", допълва тя.
Боб чорбата или кирилицата - това е въпросът
Като част от усилията да се намери продаваемата българска идентичност от две години се популяризира и кампанията "Българските символи". Тя е по инициатива на БАБТИ и се ползва с подкрепата на редица държавни институции. Според Виолета Иванова такава кампания е необходима заради "ниското ни самочувствие и потребността да усетим корените си". За целта се организира национално допитване до всички българи, които да посочат най-точния и най-обединяващия образ на страната. Селектираните символи ще бъдат връчени на президента през месец май, ще присъстват на официалните документи на Държавната агенция по туризъм и ще украсяват гърба на българските евромонети. Ако докато страната ни влезе в еврозоната не бъде измислено нещо друго, разбира се. Инициаторите преговарят с общината и за създаването на градина на символите, където фаворитите да бъдат изобразени чрез скулптури.
"Всеки си представя България по различен начин. Едни - със сухи чушки, плетени чорапи, каручки и магаренца, други - с космически технологии", коментира Анелия Крушкова. Тя казва още, че би зачеркнала около 90% от подбора в сегашната класация. Нейният личен избор в надпреварата за български символ е кирилицата. А председателят на БАБТИ Виолета Иванова издава, че победителят засега е Мадарският конник. "Вярваме, че ще изберем най-ярките, най-достойните символи. До момента нито кюфтето, нито кебапчето са се приближили към първото място", успокоява тя.
Подобна кампания може да предизвиква емоционални спорове на маса в стил "от българско по-българско", но трудно може да помогне за изграждането на последователен национален имидж. Това, което имаме и с което се гордеем, може да е важно за нас, но марката България трябва да предлага онова, което се търси на пазара. Начинът, по който можем да привлечем туристите, е като отговорим на очакванията им с добро обслужване и атрактивни предложения.
Така например Ваня Бижева от Leo Burnett Sofia мисли, че е добре да "се чуе и мнение на приятелите на България, на нашите традиционни туристи, защото тяхното мнение не би било чак дотам емоционално". Според нея то би било много по-обективно и отразяващо.
"Добрата реклама може по-бързо да съсипе лошия продукт"
Експертът по национален брандинг Саймън Анхолт е категоричен, че положителен образ не може да се изгради само със слогани и реклами. В споровете кое да е лицето ни пред света - шопската салата или Рилският манастир - бизнесът и институциите се опитват да прикрият по-сериозните проблеми. Лошата инфраструктура, намръщеният персонал и недовършените строежи не присъстват в слънчевите клипове по CNN, но те посрещат туристите в България.
"Работата на рекламата свършва с това да привлече някого. Ти правиш едно добро лице, но то трябва да е подплатено с нещо", обяснява Надя Крумова от рекламна агенция Ido Style, автор на българския клип. Тя споделя своите впечатления от начина на комуникация в съседните държави: "Ако гледаш гръцка или турска реклама, като отидеш там, виждаш това, което е в рекламата."
Саймън Анхолт обръща внимание, че най-важните елементи, които определят образа на една държава като туристическа дестинация, са климатът, качеството на услугите, храната, културата и хората.
Анелия Крушкова от Държавната агенция по туризма потвърждава, че хората, заети в туристическия бранш в страната, не предоставят адекватен сервиз. "В момента туроператорите представляват търговци на легла. Те не предлагат услуга, а продават пакет - легло, храна, транспорт и нищо повече." Виолета Иванова се съгласява: "Усмивката в българския туризъм я няма."
стр. 44-45

В СЕМ работели „смешници"

В СЕМ работели „смешници"
в. Труд
Трябва да се създаде отделен орган, който да се занимава само с цифровизацията. Около тази идея се обединиха вчера участници в дискусията „Плурализмът на медиите в страните членки на ЕС", чийто инициатор беше евродепутатът Кристиан Вигенин. Според шефа на медийната комисия в парламента Иво Атанасов иначе трудно може да се постигне синхрон между всички органи, отговорни за цифровизацията.
Лют спор се разгоря заради решението на СЕМ да прекрати конкурсите за аналогови телевизии. Медийните надзорници дори отнесоха определения като „смешници".
Според Любомир Павлов от Асоциацията на българските телевизионни оператори (АБТО) имало тв оператори, които излъчвали ефирно, без да са се явявали на конкурс за далекосъобщителен лиценз. От АБТО заплашиха, че ще искат медиен мониторинг от ЕС.
Това едва ли ще е най-правилната стъпка, подобен тип проблеми са валидни за всички страни в Евросъюза, контрира Вигенин.
От края на м. г. е готов проектът за промени в Закона за радиото и телевизията, свързани с постепенната цифровизация на медиите, съобщи Маргарита Пешева от CEM.
стр. 5

Publicis MARC за Renault

Publicis MARC за Renault
в. Капитал
Кампанията по представянето на новия модел Renault Laguna на българския пазар бе разработена от комуникационния холдинг Publicis MARC. Кампанията включва тв, прес-, интернет и външна реклама. Преди старта й агенцията за директен маркетинг, част от холдинга - Marksman, създаде и проведе тясно таргетирана кампания към топ мениджъри на опериращи в България компании. Тя включваше брандиране на летище "София", магазин за мъжка мода Rollman, някои бизнес центрове. На избраните мениджъри бе изпратен по един мобилен телефон, чрез който те можеха да си запазят дата за тест драйв на автомобила.
стр. 48

"Ринг тв" пуска нов канал

"Ринг тв" пуска нов канал
в. Капитал
Телевизия "Ринг" ще е с обновени съдържание на програмата и визия. Медиата планира да развива и втори канал, както и радио със спортна насоченост със същото име, обясни изпълнителният директор на фирмата, собственик на канала LG Consult, Билян Балев. Новият канал ще е безплатен, също със спортна тематика. Балев влезе като собственик в медиата през есента на 2007 г. Компанията му наскоро е придобила и радиоверигата "Мила голд" и тя може да се превърне в спортно радио. "Това решение все още не е окончателно и ще се развива в бъдещето. Идеята е да затворим пълния кръг на електронни медии - телевизия, радио и интернет сайт", допълни Балев. Медиен консултант на LG Consult е бившият изпълнителен директор на рекламната агенция Euro RSCG Sofia Стефан Дьолайе.
стр. 48

ООН използва дънките, за да рекламира пестене на енергия

ООН използва дънките, за да рекламира пестене на енергия
infobulgaria.info
В стремежа си да насърчи младите хора да пазят околната среда Организацията на обединените нации ще пусне в обращение видеоклип, в който прибягва до услугите на дънките, за да проповядва пестене на енергия и вода. Във видеоклипа мъж и жена призовават младежите с лозунгите: "Носи дънките поне три дни, преди да ги хвърлиш в пералнята" и "Пери ги със студена вода, простирай ги на слънце и забрави ютията". "Това означава 10 пъти по-малко изразходвана енергия" гласи заключителната реплика на двойката. Клипът ще бъде разпространен в целия свят на английски, френски и испански език. Инициативата е на Програмата на ООН за защита на околната среда
14.03.2008

петък, 14 март 2008 г.

Над 130 фирми на форума "Кариери 2008 - Добра Кариера, Добър Живот"


Над 130 фирми на форума "Кариери 2008 - Добра Кариера, Добър Живот"


дата : 13 март 2008 г. 11:33 ч.

Над 130 фирми ще участват в седмото издание на форума за студентски стаж и кариера "Кариери 2008 - Добра Кариера, Добър Живот", който ще се проведе през март и април.
Единственият по рода си форум ще се организира последователно в осем града: София, Варна, Благоевград, Русе, Пловдив, Стара Загора, Велико Търново, за първи път е включен и Свищов.
Най-голям е интересът на IT фирмите към форума, каза министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев. Досега са се регистрирали 30 компютърни фирми, а регистрациите продължават, уточни той.
Според него "в момента бизнесът изпитва огромен глад за специалисти". По традиция се търсят и много инженери. За първи път тази година масирано участват и фирми за търговия и услуги, заяви директорът на Job Tiger Светлозар Петров.
Той призна, че 2006 г. е била пикова за форума заради най-многото участници - 17 000 младежи. Според него интересът вероятно спада, тъй като младежите имат много други възможности да си намерят работа. Много е трудно да се каже колко младежи са се възползвали от форума, който е част от кампанията "Българската мечта", заяви министърът.
Миналата година фирмите са обявили 2000 свободни места, но няма обратна информация за това колко от тях са били заети и кога, каза още той и изтъкна, че до 2001 г. нито един университет не е имал кариерен център, а днес почти всички разполагат с такъв.
Досега над 70 000 студенти и млади специалисти са посетили 7-те издания на форума. От него имат интерес по-малките фирми, защото спестяват време и пари, изтъкна министър Василев. Общият брой на кандидатите за стажантски програми в държавната администрация, която е най-големият работодател, е бил 710 през 2006 г. и 317 - през 2007 г.
Тази година в София срещата между бизнеса и младите хора ще се проведе на 19-20 март в НДК, във Варна - на 24 март във Фестивалния център, в Благоевград на 28 март - в ЮЗУ, в Русе - на 2 април в Русенския университет, в Свищов - на 7 април в Стопанската академия, в Пловдив - на 14 април в конгресния център на Панаирното градче, в Стара Загора - на 18 април в хотел "Верея" и във Велико Търново - на 21 април в ВТУ.

"Dewar"s" партита след работа в клуб "Тифани"


"Dewar"s" партита след работа в клуб "Тифани"


дата : 13 март 2008 г. 12:57 ч.


Да разпуснат след тежкия работен ден, с най-продавания скоч в света "Dewar"s" в столичното заведение "Тифани", се събраха собственици на компании, модели и елита.
Като комплимент към ВИП гостите си, организаторите от "Софсток" вносител на "Dewar"s" поднесоха дефиле на пролетно-лятната колекция на луксозно бельо "Севън Секъндс".
За да уважат партито тук дойдоха поп изпълнителят Богдан Томов, злият език Руслана Попова, Деница Атанасова от "Цветно" по Канал 1, носителката на 2 корици в "Плейбой" Симона Първанова от Планета Тв, момичетата от предаването за мода - "Огледала" по бТВ, Стефания Татарова - шеф на промоутърска агенция "F Style".
Скандалната поп изпълнителка Анн Джи пристигна със своя колежка - Светлана Селезньова от предаването "Хъшове". Мистър Менхънт 2006 - Али Алиев пристигна под ръка с приятелката си.
"Стремим се към успеха, но не забравяме и истинските неща" сподели пред медиите Диляна Ненова, бренд мениджър в "Софсток".
На чаша уиски тук беше забелязан и Дениз Ризов, продуцент на новото токшоу "Търси се" по бТВ.
Оригинално, дръзко и предизвикателно бельо представи лидера "Севън Секъндс", а моделките на Ивет Фешън смело го разходиха с подобаваща грация и финес пред любопитните погледи на мъжкото съсловие.
Изящество и стил, присъщи само за меката на италианската мода, с изтънчеността и лукса на коприната, финните бродерии и дантела "Котън клуб" се превръща в безспорен фаворит през пролетта на 2008-а.
Моделите показаха още ярки цветове и меки тонове, преплетени в безгранична вселена,която ни кара да избягаме от действителността.
Силно впечатление на ревюто направи италианската марка "PARAH", която определяме с една дума - екзотика. Ярки цветове, дантели, много детайли, флорални мотиви и сатен. Изящество във всеки детайл, италиански дух във всеки модел.
Дизайнерите на "Chantelle" провокират през този сезон с впечатляващо и истинско френско съвършенство. По този начин N1 скоч уиски в САЩ "Dewar"s"и най-награждаваният в света стартира своята серия от партита, които ще се случват всяка сряда в клуб "Тифани'", информира пиара Наско Лазаров от Профайл Агенция.

Списание Harper's Bazаar стъпва на българския пазар


Списание Harper's Bazаar стъпва на българския пазар


дата : 13 март 2008 г. 13:19 ч.

"Harper's Bazaar" пристига в България. През октомври 2008 г. българките ще държат в ръцете си първия брой на списанието, превърнало се в пътеводител в света на модата и лукса за съвременната, независима, комуникативна и високообразована жена.
"Пазарът на списания у нас ще става все по-конкурентен. Общите приходи ще продължат да растат, но в много по-голяма степен за сметка на увеличените рекламни обеми, отколкото за сметка на увеличаване продажбите на списанията.
Затова и лицензираните издания ще придобиват все по-голяма тежест на пазара, а по-малките местни заглавия ще започнат да изпитват сериозни затруднения. И, следвайки тази логика, през месец май "Санома Блясък България" ще пусне на пазара и още едно "чуждо" издание", коментира Николай Караджов, директор издания в "Санома Блясък България" АД.
Читателката на "Harper's Вazaar" е вярна на красотата, има своя гледна точка, обича да води, а не да следва, иска да е винаги първа и най-добра във всичко.
"Harper's Bazaar" не просто дава съвети, то вдъхновява жените - това е, което го различава от другите женски списания. Със своя уникален и авангарден подход, известен като "стила на Bazaar", "Harper's Bazaar" в продължение на повече от 140 години създава тенденциите в модния свят, погледнат през призмата на красотата и елегантността.
Със старта на българския "Harper's Bazaar", изданията му ще наброяват 30 в целия свят. Списанието се издава в Австралия, Китай, Чехия, Румъния, Дубай, Гърция, Хонг Конг, Индонезия, Япония, Казахстан, Корея, Колумбия, Мексико, Венецуела, Малайзия, Русия, Сингапур, Тайван, Тайланд, Турция, Англия, САЩ и България.

Тери Пратчет дарява 1 милион долара


Тери Пратчет дарява 1 милион долара


дата : 13 март 2008 г. 14:50 ч.

Световноизвестният британски писател-фантаст Тери Пратчет, който страда от рядка форма на Алцхаймер, ще дари 1 милион долара за изследвания върху болестта, съобщи Би Би Си.
59-годишният автор ще оповести дарението в рамките на годишната конференция на Тръста за изследване на Алцхаймер. Пред водещи специалисти по проблемите на деменцията Тери Пратчет ще заяви, че смята "да крещи и да държи дълги речи, докато за болестта не бъде намерено лечение". Писателят ще сподели също, че смята да направи всичко по силите си, за да се пребори със заболяването.
Тери Пратчет страда от рядка форма на Алцхаймер, известна като задна кортикална атрофия, при която се свиват области в задната част на мозъка. "Аз, заедно с много други, се боря да продължа напред, за да съм тук, когато се намери лечение. Дано да е скоро, защото страдащите от Алцхаймер са не по-малко от болните от рак, и както изглежда, за едно поколение случаите на деменция ще се удвоят. Шокиращото обаче е, че за изследвания върху болестта на Алцхаймер се отпускат едва 3 процента от парите, които се предоставят за търсенето на лечение за рака", казва Тери Пратчет.
Във Великобритания от болестта на Алцхаймер страдат около 700 000 души. БТА

Съд за цигарени компании

Съд за цигарени компании
в. Труд

Както в САЩ, така и у нас производители на цигари отиват на съд. През 2000 г. в Маями осъдиха големите тютюневи производители да платят 145 млрд. долара на пострадали пушачи. У нас на 12 март в столичния градски съд бе внесен първи колективен иск срещу 21 фирми - производителки и вносителки на цигари в България. Подаде го адвокат Николай Йочколовски. Дали процесът ще тръгне, зависи от това, доколко ще се приложат новите правила на Гражданския процесуален кодекс. Надписите върху опаковките на цигарите и рекламите по билбордовете излагат на риск здравето на пушачите, твърди Йочколовски. На прицел са четирите дъщерни дружества на „Булгарбатак" - „София БТ", „Цигарена фабрика Пловдив", „СлънцеСтара Загора табак", „Благоевград БТ". Те произвеждат марките „Виктори", „Ева", „Горна Джумая" и др. Искът е и срещу 17 чужди компании, сред които „Филип Морис", „Карелия табако къмпани", „Галахър лимитид", „Бритиш американ тобако". Техни са марките „Марлборо", „Кент", „Карелия", Ел Ем и др. Адвокатът настоява също съдът да задължи фирмите да изтеглят от пазара цигарите и да спрат рекламите, нарушили закона. Настоява искът да бъде огласен чрез „Държавен вестник", за да се присъединят и други. Новият Граждански процесуален кодекс (ГПК), действащ от 1 март, въведе колективни искове от името на лица, „увредени от едно нарушение". В случая били засегнати всички пушачи. Няколко са основните претенции в жалбата. На опаковките на цигарите не пише, че изброените вредни количества никотин, катрани и въглероден окис са само в 1 цигара, както изисква наредбата за етикетирането на тютюневите изделия. На опаковките на популярните като „лайт" папироси е спестено, че са обработвани с опасни вещества - полоний 210, кадмий и др., рискови за здравето. Така е нарушен Законът за защита на потребителите. Абилбордовете, разположени на всякакви места, газят забраната в Закона за тютюна рекламите на цигарени марки да не обхващат и лица под 18 г. „Преди да сме видели иска, не можем да го коментираме", отговориха от „Булгартабак" и „Бритиш Американ тобако". Осъждането можело да отложи смъртта на 11 343 българи годишно според данни на НСИ, твърди Йочколовски. Съдът ще каже дали искът е допустим. *** Прецедент в „тютюневите процеси"бе решението на съд в Маями от 14 юли 2000 г., който осъди големите производители на цигари да платят $ 145 млрд. на пострадали пушачи от Флорида. След обжалване 3 концерна платиха общо $ 700 млн. обезщетения. През2006г. федералният съд в Чикаго постанови, че в продължение на 50 г. производителите са заблуждавали клиентите си с определението “леки" цигари, но отхвърли иска за $ 280 млрд. стр. 1, 2

Уляна Пръмова иска да закрие „Поглед”

Уляна Пръмова иска да закрие „Поглед”
в. Новинар
Румен Леонидов

От името на журналистическите дружества в БНТ седем служители на държавната медия са изпратили писмо до УС на СБЖ , в което се оплакват от в. ”Поглед”. В писмото се казва: ”Ние сме свидетели на вестник, който се списва по-скоро като „жълто” издание. Имаме чувство, че като че ли, седмичникът на СБЖ е използван за анонимни нападки срещу национални институции, обслужва политически, корпоративни и личности интереси. В този си вид „Поглед” не е нашия вестник. Призоваваме ви, час по-скоро да инициирате дискусия за това какъв трябва да бъде печатния орган на СБЖ, а ако той продължава да изглежда по този начин, ние категорично настояваме за неговото закриване.” Какъв е поводът за този спонтанен гняв, защото журналистите от БНТ скачат и заплашват, че ще посегнат на свободата на словото, на което уж са призвани да служат? Как така журналистите от единствената ни обществена медия искат да бъде закрита друга медия, при това издание на СБЖ? Какво пак е сторил седмичникът „Поглед”? Поводът е прост като постна леща – публикувана статия за задкулисието в БНТ. В нея се цитира отчетът за касовото изпълнение на бюджета за 2007 г., от който става безпощадно ясно, че обществения ни тв-канал е реализирал катастрофално ниски рекламни постъпления. При план от 12 180 640 лв. (само от реклама, без спонсорство), медията е вътре с около 4 млн. лв. За миналата година от реклами екипът на Пръмова е успял да се добере едва до 3-4 млн. евро, което, според експертите, било по-малко от рекламните постъпления на голям всекидневник, от някои по-яки кабеларки и дори от едно-две луксозни списания, излизащи в тираж по 5-6000 броя. Драстичният финансов спад започнал през 2005 г, когато днешната шефка кара първия си началнически мандат. Вече трета година тендецията е постоянна. Държавната ни телевизия не само вече е отстъпила лидерските си позиции по гледаемост, но нейният дял в рекламния пазар все повече намалява. Подозренията са основателни, тъй като това ръководство освобождава всички печеливши медийни ниши, в които от години БНТ е монополист. Само от спирането на „Всяка неделя” всяка година тя губи по 1 млн. лв. Това е най-гледаемото време в неделя между 17 и 20 ч. До идването на Уляна Пръмова обществената медия е била без конкуренция в този програмен пояс. Днес той се оказва харизан на Би Ти Ви и Нова. Ръководството решава да премести и най-масово гледания сериал “Дързост и красота” от обичайното време около 18 часа по Гринуич, в крайно мъртвите за рекламодателите часове – малко преди обед. Така БНТ закла златната си кокошка. Преди да се въведе в действие това управленско решение, най-рейтинговият сериал за всички времена и телевизии вкарва годишно в Канал 1 по 16,5 часа реклама. От което централната медия губи всяка година по още 1 млн. лв. В освободения доброволно времеви пояс - от 18 до 19 часа - конкуренцията светкавично разполага новозакупените си скъпи сериали. Както се отбелязва в статията - сякаш са знаели предварително какво ще стане. Поредният саблен удар срещу БНТ според публикувания анализ, се нарича Европейско първенство по футбол 2008. И тук БНТ успява максимално да улесни прогреса на своите медийни конкуренти. Канал 1 някак си изпуска да реагира на време и не успява да купи правата за излъчване на първенството. За сметка на БНТ през това лято кабеларката “Диема” ще се задави от реклами. За какво става дума – за проспани възможности или за пропуснати ползи срещу комисиони? Така за пръв път в историята си Канал 1 няма да излъчва европейското първенство по футбол, което го лишава най-малко от още 6-7 млн. лв. Толкова е приходът от рекламите пускани по време на Световното по футбол през 2006 г. На тези питания БНТ отвръща като богиня - с ледено мълчание. Но понеже пред фактите и боговете мълчат, ръководството дава думата на своите подчинени служители. И те спешно мобилизират бойния си 7-членен отряд от послушници. И както в годините на социализма, те сядат и почват колективно да съчиняват своето “кърваво” донесение до УС на СБЖ. И от името на цялата журналистическата гилдия в БНТ молят СБЖ да затвори завинаги устата на своя вестник . Вместо да потърсят публична отговорност от своите държавни началници и да поискат прокуратурата да се намеси, съчинителите на това без/партийно писание се държат като лично засегнати. Сякаш, ако е имало далавера, и те са се облажили от нея. Но едва ли са – борбата им не е за софрата, а за щата. Това, че са щатни души, им е простено. Че не умеят едно писмо от свое име да напишат, майната им, толкова могат... И сигурно заплатите им са ниски, но още по-ниско развито е чувството им за професионален срам. Което вече е непростимо – седмината ще останат в историята на българската журналистика най-вече с уникалната си подписка да се закрие вестникът на българските журналисти. И по тази причина те вече не би трябвало да се чувстват като част от „четвъртата власт”, каквото и у нас да означава тя. стр. 9

Съставиха образа на идеалната жена

Съставиха образа на идеалната жена
в. Дума

Тя трябва да е синеока блондинка, която да е добра в секса и да не печели прекалено много. Въпреки че средствата за информация и рекламите натрапват собствени представи за перфектната жена (размер на дрехите - 40, ръст - 180 см, висока заплата и умение да готви перфектна вечеря за няколко минути), това не оказва кой знае какво влияние върху вкусовете на мъжете, показва изследване на популярен сайт за запознанства, съобщи в. "Дейли мейл". За повечето мъже ръстът на идеалната дама не трябва да е над 170 см. Тя трябва да е синеока блондинка, която да е добра в секса и да не печели прекалено много. Анкетата на сайта, извършена сред 66 000 души, показва, че повечето мъже мечтаят за едрогърди красавици. Идеалната жена трябва да носи според мъжете дрехи размер 42, да тежи 60 кг, да живее сама и да е интелигентна или поне да носи очила. Изводите от проучването контрастират с резултатите от аналогично изследване, извършено от същия сайт, но сред жени. Според представителките на нежния пол идеалният мъж трябва да печели най-малко по 120 000 долара на година, да кара Мерцедес и да живее в къща на стойност 600 000 долара. От своя страна 54% от мъжете заявяват, че не биха излизали с жена, която печели повече от 50 000 долара на година. Представителите на силния пол не ценят в дамата интелекта, голяма роля обаче играят ексцентричният и весел нрав, а също позитивният поглед върху нещата. Идеалната жена не е задължително да готви добре и да е перфектна домакиня, но трябва да не пуши и да обича животните. Домакинстването изобщо не е включено в Топ-20 на най-важните неща за една жена, затова пък умението да доставя сексуално удоволствие се е оказало на седмо място. Не е задължително жената да има голяма къща, но ако живее с родителите си, това е отблъскващ фактор. Тя трябва да има свой автомобил - идеалните варианти са Ford Ka или Mazda MX5 - и идиотско чувство за хумор. Само 15% от мъжете са съгласни да се срещат с песимистка. Липсата на интелект не трябва да пречи на жената да обича развлеченията и обикалянето на ресторанти. Мъжете не се разстройват кой знае колко от теглото на своята любима, но само 20 на сто от представителите на силния пол са съгласни да излизат с дама, която е по-висока от тях. Повечето мъже предпочитат блондинки, на второ място са поставени жените с червена коса. стр. 29

Пращат сметки с реклама на успокоителни

Пращат сметки с реклама на успокоителни
в. Експрес

Реклама на хапчета против стрес и на успокоителни получават софиянци. В пликовете с месечните сметки на ток, вода и парно монополистите слагат и малки рекламни брошури на хапчетата, установи проверка на "Експрес". Оказва се, че според "Топлофикация", ЧЕЗ "Софийска вода" четенето на сметките от гражданите е опасно за тяхното здраве. Ако сте със слабо сърце или лабилни нерви, спрете дотук!, се казва в брошурата. Предупреждението се оказа рекламна вложка на лекарство против стрес. Не е известно дали това е оригинална маркетингова стратегия или черно чувство за хумор. При всички положения обаче монополистите правят опит да изкарат още пари за сметка на гражданите, коментира потърпевш софиянец. стр. 3

Пол Маккартни разказва в реклама защо е вегетарианец

Пол Маккартни разказва в реклама защо е вегетарианец
actualno.com

Пол Маккартни е станал вегетарианец преди години след риболов, става ясно от неговите публични разкрития в реклама на група за защита на животните. Бившият певец от "Бийтълс", който сега е на 65 години, позира на плакат на групата Peta (Pour un traitement йthique des animaux) - в превод - За етично третиране на животните. Той е сниман облечен с черна тениска и мека черна шапка, седнал на табуретка под думите "Аз съм Пол Маккартни и съм вегетарианец". В десния ъгъл на плаката той разказва как е станал такъв. "Преди години, когато бях на риболов и изваждах една бедна риба от водата, изведнъж осъзнах: В момента аз убивам и то за краткото удоволствие, което това ми носи. Беше като някакво прещракване в мен. Като гледах как рибата се задушава, осъзнах, че животът й е също толкова ценен колкото е и моят за мен", споделя Маккартни. Той е вегетарианец от дълги години, също каквато бе и съпругата му Линда, която почина от рак през 1998 г. 13.03.2008

Най-добрата училищна група търсят "Coca-Cola", "D2" и "Gravity Co"

Най-добрата училищна група търсят "Coca-Cola", "D2" и "Gravity Co"
в. Топ новини
Марина ДРУМЧЕВА

Концерти ще бъдат изнесени в градовете на 10-те полуфиналиста Официално вече е обявен стартът на конкурса за най-добра училищна група, плануван от няколко месеца от рокгрупата "D2" и генералните спонсори "Coca-Cola". Към инициативата се включва и групата "Gravity Co", c която "D2" са добри приятели и са обсъждали организирането на подобен конкурс още преди Време. Това съобщи за вестник Топ Новини" PR-консултантът на "D2" Лора Стоева. Конкурсът е отворен за участие на групи, в които минимум трима от участниците са ученици на възраст между 14-20 години. Участниците в конкурса имат право да качват свои авторски аудио или видео изпълнения на www.cokemusic.bg, след попълване на регистрационната форма, поместена там. До участие няма да се допускат поп-фолк или фолклорни изпълнения. Всеки посетител на интернет страницата ще има право да гласува за групата, която харесва най-много, а десет от групите, събрали най-много гласове, ще се класират за полуфинал и заедно с "D2" и "Gravity Co" ще участват в концерти в собствените им градове, в техните училища. Концертите ще бъдат през месец май, след като е приключил първият епат от гласуването, уточни още Лора Стоева. След избирането на най-добрите десет групи, посетителите на сайта ще имат възможност да гласуват отново за своя фаворит измежду десетте групи-полуфиналисти. Две от тях, които са събрали най-много гласове, ще отидат на големия финален концерт в София, където "D2" и "Gravity Co" ще обяват групата-по- бедител. Авторските изпълнения могат да се качват до 6 април, като първият етап на гласуването - за избор на 10-те полуфиналисти, е от 7 до 20 април, а за избор на най-добрите две групи, които ще участват във финалния концерт в София - от 21 април до 18 май. За 20 май е предвиден заключителният концерт в София, когато "D2" и "Gravity Co" ще обявят групата-победителят. Тя ще получи като награда продуциране на една авторска песен, заснемане на видеоклип към нея, както и инструменти и пълно музикално оборудване.

200 000 хляба рекламират нов сериал no TV2

200 000 хляба рекламират нов сериал no TV2
в. Класа
Християн НЕМСКИ

"Хляб и зрелища" изписа върху 200 000 опаковки хляб "Бонус" най-новата национална телевизия TV2. Медията избра нестандартен начин да рекламира новия исторически сериал "Рим", който тръгна в ефира й на 9 март. Хитовата американска поредица, обрала куп телевизионни награди, се излъчва всяка събота и неделя от 19,00 часа в продължение на 22 епизода. Идеята за кампанията е на рекламна агенция DDB Sofia. Освен върху пъл-нозърнестите хлебчета рекламата има и печатен вариант, който вече може да се види върху няколко български луксозни издания и билборда. Концепцията на DDB Sofia относно промотирането на сериала е слоганът "Хляб и зрелища" да бъде различен в зависимост от това къде е позиционирана рекламната визия. "Слоганът, който използвахме в Playboy, гласеше "Дойдох, видях, по... х!", като препрати и към фразата на Юлий Цезар "Дойдох, видях, победих!". В същото време изпуснатите букви са вид еротично намигване за читателите поради тематичната насоченост на списанието", заяви за "Класа" криейтив директорът на DDB Sofia Йордан Жечев. стр. 25

Си Ен Ен видя българския туризъм като хазарт и пренаселени плажове

Си Ен Ен видя българския туризъм като хазарт и пренаселени плажове
в. Дневник
Зорница МАРКОВА

Рекламната кампания струва 240 хил. евро Един от клиповете, който в продължение на осем седмици ще се излъчва по телевизия Си Ен Ен (CNN), за да рекламира българския туризъм, представя кадри от казина и плажове със стотици чадъри. Рекламното филмче е изготвено от екип на телевизията под контрола и с материалите на Държавната агенция по туризъм. Клипът е част от цялостна рекламна кампания, изготвена от Си Ен Ен и агенцията по туризъм и се провежда за втора година.Кадрите с казината и пренаселените плажове са събрани в кратък 20-секунден видеоколаж. Клипът с хазарта има за цел да представи България под по-различен ъгъл, като наблегне на възможностите за забавление, коментираха от агенцията по туризъм. На въпроса защо клипът има и кадри с пренаселени плажове от агенцията обясниха, че с такива материали са разполагали, а и в България вече нямало свободни плажове. През последните месеци хазартният туризъм по един или друг начин се промотира от различни институции, въпреки че той не фигурира в проекта на стратегията за туризъм, изготвяна в момента. Преди време от финансовото министерство обявиха публично, че България може да стане хазартна дестинация. Сега казината са в рекламния клип. Цялата кампания включва общо два го-секундни клипа и един 40-секунден. Другите два клипа акцентират върху природните и културните богатства, възможностите за целогодишен туризъм. Видеоматериалите ще се излъчват по международния канал общо осем седмици, разделени през месеците март, май, юни и ноември. От тази година кампанията включва и публикуването на електронна брошура и клипове в интернет. Електронната брошура отново е дело на екипа на Си Ен Ен и комбинира кадри и звуци от България. Кратките клипове и електронната брошура са изготвени от екипа на Си Ен Ен. По-дългият клип беше създаден през миналата година от рекламната агенция "Идо стил" след проведен конкурс. Общият бюджет на кампанията е 240 хил. евро, съобщиха от агенцията. Електронната брошура може да бъде видяна на www.sightsandsounds.tv/ bulgaria/. стр. II

Yahoo! ще премести европейската си централа в Швейцария

Yahoo! ще премести европейската си централа в Швейцария
АФП

Берн. Компанията Yahoo! е взела решение да премести европейската си централа в Швейцария до края на 2009 г., предаде АФП. В момента основният офис на европейския клон е в Лондон. Преместването е част от стратегията за развитие на Yahoo!.

AOL купува социалната мрежа Bebo за 850 млн. долара

AOL купува социалната мрежа Bebo за 850 млн. долара
dnes.bg

Интернет подразделението на Time Warner – AOL, купува социалната мрежа Bebo за 850 млн. долара в брой, съобщи BBC. Bebo е третата по големина социална мрежа в САЩ, след MySpace и Facebook. Сайтът има над 40 млн. потребители из целия свят, всеки от които посещава средно по 78 страници на ден, по данни на самата компания. Цената изглежда малка, сравнена с оценките на подобни сайтове. Microsoft купи 1,6% от Facebook миналата година за 240 млн. долара. News Corp придоби MySpace за 580 млн. долара през 2005 г., но сега сайтът се оценява на над 15 млрд. долара. 13.03.2008

YouTube споделя софтуерните си тайни

YouTube споделя софтуерните си тайни
investor.bg

Сайтът за споделяне на видеосъдържание YouTube обяви, че ще отвори за ползване „инструменти“, които ще помогнат на програмисти и дизайнери да се възползват от основните функционалности на YouTube, което на практика означава, че ще им даде възможност да изработят собствен сайт по подобие на YouTube, пише Ройтерс. От YouTube обясняват, че ще предоставят пълен достъп до видео програмите на сайта, както и основната мрежа за хостване и гледане на видео файлове. Нивото на достъп значително надвишава сегашното, според което всеки потребител може да копира и интегрира избрано видео в собствения си сайт. Сега YouTube ще позволи на всеки, който разработва сайт или програма, свързана с интернет, да качва видео директно в YouTube. Те ще могат да се абонират за ново видео (video feeds), коментари, отговори или списък с предпочитано видео (playlists) от YouTube. Този ход е по подобие на скорошно решение на Yahoo!, с което интернет компанията предостави по-пълен достъп до своя сайт за споделяне на снимки Flickr. Благодарение на това програмистите ще могат да интегрират функционалности от Flickr на други сайтове. С новата инициатива на YouTube дизайнери и програмисти ще позволяват на потребителите да поставят рейтинг на видеоклиповете или да ги добавят към списък с предпочитани линкове (favorites), интегриран на сайта им. Наред с това те ще могат да персонализират и контролират софтуера за видео Macromedia Flash на Adobe Systems Inc, с помощта на който се гледат видеоклиповете. Програмистите ще могат да създават “неформатиран” видео плейър – видео прозорец, който няма менюта и бутони, за да могат да изработят свои собствени плейъри. Тези функционалности, които свободно се персонализират, могат да бъдат използвани в комбинация с други, въведени миналата година, които позволяват видео съдържание да бъде гледано на други сайтове, както и търсене на видео в YouTube. С добавянето на функционалности на YouTube към други сайтове програмистите могат да позволят на потребителите си да публикуват видео директно от своите мобилни телефони, или да споделят видео на даден сайт по начина, по който биха могли да го правят ако бяха на YouTube. 13.03.08

Largo.bg става партньор на международна мрежа портали

Largo.bg става партньор на международна мрежа портали
в. Пари

Порталът за имоти largo, bg влиза в партньорство с международна мрежа от специализирани портали, базирана в Холандия. Договорът ще бъде подписан в края на месеца между управляващия съдружник в largo.bg Георги Стаматов и дружеството Секънд хоум маркет, което държи правата върху сайтовете mysecondhome. Покритие България е десетата държава, в която ще влезе веригата имотни портали. Партньорството с нея означава, че офертите в largo.bg ще станат достъпни в нейната мрежа, а обяви за имоти от други държави ще може да се търсят през българския портал, обясни Георги Стаматов. Той уточни, че българските потребители и в момента може да пускат оферти в мрежата на mysecondhome, но на по-висока цена от предлаганата от largo.bg. Според Стаматов много от клиентите на българския портал се интересуват от чужди пазари, като британския и руския. Това са предимно агенции и предприемачи, които работят в луксозния сегмент на ваканционните имоти, обобщи той. Новости През април largo.bg започва да издава и месечно списание с подбрани оферти от публикуваните в сайта. Другата новост е възможността клиентите на портала да публикуват към офертите си виртуални огледи. Към момента порталът поддържа между 90 000 и 160 000 оферти. стр. 21