вторник, 11 март 2008 г.

„Гугъл" се зае и с офлайн реклама

„Гугъл" се зае и с офлайн реклама
в. Сега

„Гугъл" е разработила система за измерване на гледаемостта на тв реклами. В момента тя се тества в САЩ и ако се окаже успешна, скоро ще бъде предложена и на британския пазар, обяви преди дни продуктовият мениджър на компанията за Европа, Близкия изток и Африка Марио Кейроз. „Гугъл" работи с втория по големина сателитен оператор в Щатите Dish Network по системата, която ще даде възможност на рекламодателите да следят колко души гледат рекламите им. Във Великобритания компанията вече работи със сателитния оператор BSkyB. Тв услугата на „Гугъл" взема информация от сет-топ боксове (устройствата за приемане на цифрова телевизия). Това не е единственото рекламно офлайн занимание на компанията. Тя работи и с няколко вестникарски групи в САЩ и с местни рекламодатели, помагайки на малки и средни фирми да публикуват реклами във вестниците. В интернет е особено популярна услугата AdWords на „Гугъл", която позволява на рекламодатели да „купуват" думи. Когато потребителят търси нещо по съответната ключова дума в търсачката на „Гугъл", излизат и рекламите, свързани с нея. Приходите на компанията от рекламна дейност през първите 45 дни на тази година са с 40% по-високи от печалбата за същия период на 2007 г. Само платените щракания (paid clicks) са се увеличили с 46%. стр. 14

Няма коментари: