вторник, 11 март 2008 г.

Демографски насочена реклама вече и в мрежата

Демографски насочена реклама вече и в мрежата
в. Дневник
Станислав ДИМИТРОВ, ICYGEN

Изглежда, че Google вече се възползва от някои основни предимства на закупената неотдавна за рекордните $зл милиарда компания DoubleClick. Сделката даде на търсачката безпрецедентен контрол върху доставянето на онлайн реклама и достъп до огромен по обем ценна потребителска информация чрез проследяване действията на потребителите в интернет. От януари Google вече предоставя на рекламиращите в неговата собствена платформа AdWords възможността да закупуват демографски насочени реклами. Неотдавна Google спечели надпреварата с прекия си конкурент Microsoft за DoubleClick, осигурявайки си близо 80% дял в интернет рекламата днес според CNET News. Именно поради това и под натиска на други компании като Yahoo, AT&T и Microsoft сделката беше разглеждана под лупа от антитръст регулаторите в САЩ и Европа, но в крайна сметка не беше спряна. Демографската реклама дава възможност на посланията да достигнат аудитория от определена възраст, пол или социален статус. Ако примерно желаете вашата реклама за козметика, мода или романтична почивка да бъде видяна само от женската аудитория на възраст 21-40 години, закупуването на демографски насочени реклами определено изглежда печеливш ход. Демографската реклама в Google обаче е все още в бета версия, за момента е ограничена само за определен брой рекламодатели в САЩ. Демографската информация е най-подходяща за насочена реклама в социалните мрежи или други сайтове, които изискват данни за своите потребители. Преди известно време скандал предизвика новината, че Google е намерил достъп до данните на потребителите в сайта за социални контакти Facebook, като тази информация е била използвана в AdWords програмата, нарушавайки условията за конфиденциалност на Facebook. Демографското таргетиране е чудесна възможност за много рекламиращи, но само дотолкова, доколкото е насочено към потребители, позволяващи да бъдат проследявани по този начин. Така Google и останалите компании в тази сфера базират потребителските данни за своите насочените реклами върху информацията от социалните мрежи, но доколко профилите там са точни, остава спорно. стр. 17

Няма коментари: