вторник, 11 март 2008 г.

Телевизиите пак залагат на риалити формата

Телевизиите пак залагат на риалити формата
в. Дневник
Албена БОРИСОВА

В последната година публиката не се увеличава В следващите няколко години развитието на тв програмите в България ще продължава да се крепи на риалити формата, показват анализите на специалистите и данните от пийпълметричните изследвания. Ползваните от Би Ти Ви изследвания на „Тв план" например показват, че през февруари двете най-гледани програми на телевизията са „Великолепната шесторка" и „Мюзик айдъл". Благотворителното шоу на Би Ти Ви е достигнало рейтинг от 22.2% и дял от 51.1 от аудиторията, музикалното състезание се нарежда на второ място с рейтинг от 21% и дял от 49.9% от гледащите телевизия. „В риалити програмите има голям потенциал, и то особено в приключенските варианти", прогнозира директорът „Проучвания" на Би Ти Ви Маргарита Александрова. „Убедена съм, че ще постигнем успех с „Пей с мен", защото разчитаме на изключително добре подготвен екип", коментира председателят на борда на директорите на „Нова телевизия" Силва Зурлева. Началото на новия риалити формат, който се прави от компанията на Слави Трифонов „Седем Осми", беше снощи от 20 ч. „В европейски мащаб програми като „Биг брадър" се изчерпват след 7 или 8 издания, което обяснява защо у нас предаването продължава да се следи с голям интерес", коментира още Зурлева. По данни на „Тв план" първото издание на „Вип брадър", което беше излъчвано от 13 март до ю април 2006 г., е имало среден рейтинг от 17.9% и среден пазарен дял от 42.6%. „Вип брадър 2", което вървеше от 26 март до 27 април 2007 г., по данни на ГАРБ е постигнал среден рейтинг от 15.8% и дял от 41.5%. Зурлева призна, че риалити форматите изискват най-големи инвестиции, но и се радват на най-голям интерес от страна на рекламодателите. „Досега не сме имали издание, което да не е възвърнало разходите ни по производството му", каза Зурлева. Проучванията на аудиторията през последните години обаче показват, че зрителите вече са свикнали с риалити форматите и трябва да се случи нещо изключително на екрана, за да се достигнат нови рекордни рейтинги, смята изпълнителният директор на „Тв план" Мила Николова. След старта на „Биг брадър" в края на 2005 г. данните на гледаемостта в праймтайма от 19 до 22 ч. за 2006 г. показват увеличение. Средният рейтинг на пояса през 2005 г. е бил 32.4%, а през 2006 г. е достигнал 34.5%. През 2007 г. обаче данните остават непроменени, което означава, че публиката вече е максимално мобилизирана, каза Николова.
*** Текст под снимка „Великолепната шесторка" е най-гледаното шоу на 2008 г. по данни на „Тв план" стр. 17

Няма коментари: