неделя, 9 март 2008 г.

Бил Гейтс: Microsoft ще завземе Интернет. С Yahoo или без него

Бил Гейтс: Microsoft ще завземе Интернет. С Yahoo или без него
сп. PC WORLD
Основателят на Microsoft Бил Гейтс заяви в интервю, че софтуерният гигант ще направи мащабни инвестиции в Интернет търсенето и ще се опита да отхапе по-голямо парче от пазарния дял на Google. Според думите на Гейтс, Google е единствената компания сред търсачките с „критична маса" и Microsoft трябва да увеличи своя дял на този пазар, за да го направи по-конкурентен и печеливш.
Президентът на Microsoft отбелязва, че счита предложението за покупка на Yahoo за $41,6 милиарда за „много справедливо" и че неговата компания не възнамерява да увеличава тази сума. „Що се касае до сделката с Yahoo, аз нямам какво ново да ви съобщя, -Каза Бил Гейтс. - Ние им изпратихме писмо, 8 което отново подчертахме, че считаме своето предложение за разумно. Съветът на директорите на Yahoo би трябвало още веднъж внимателно да го прецени".
„Ние можем да си позволим значителни инвестиции в Интернет търсенето и ще развиваме това направление, независимо дали ще успеем да купим Yahoo или не, - заяви Бил Гейтс. - Но разбираме също така, че ще го направим много по-бързо, ако получим достъп до разработките на тази компания.
Напомняме, че представители на Yahoo официално отказаха предложението на Microsoft. Както се казва в съобщение до медиите, бордът на директорите смята, че със своето предложение Microsoft съществено не дооценява Yahoo, като се има предвид голямото количество потребители на търсачката в цял свят, значителните инвестиции в развитието на рекламните платформи и перспективите за развитие.
Много анализатори очакват, че Microsoft ще увеличи своето предложение за покупка на Yahoo от $31 до $35 на акция, съобщава АР. Но представители на софтуерния гигант продължават да твърдят, че това няма да се случи. Според някои специалисти, Microsoft ще се опита да притегли на своя страна акционерите на Yahoo, за да измени състава на съвета на директорите, който се определя на ежегодни избори.
В последен отчет на IDC се казва, че компания, която би се образувала от сливането между Microsoft и Yahoo, в течение на 4-5 години ще получи отлични шансове да догони Google на пазара на онлайн рекламата, както и в други области на Интернет бизнеса.
стр. 6

Няма коментари: