вторник, 29 април 2008 г.

Английска телевизия експериментира с тематичната реклама

Дневник - 16 стр.
Английска телевизия експериментира с тематичната реклама


Целта е да се задържи вниманието на зрителите Необичаен тематичен рекламен блок в праймтайма ще бъде излъчен във Великобритания тази неделя. Времето в рекламната пауза ще бъде запазено единствено за компании, които са известни с това, че продуктите им имат уникален дизайн. Нетрадиционната реклама ще мине в рамките на известното шоу Grand Designs, което върви по Channel 4 и е посветено на нетрадиционния дизайн. В него се показват необичайни архитектурни решения на сгради и всяко негово издание обикновено привлича около 4 млн. зрители. Компании, които влагат сериозни усилия за уникалния дизайн на стоките си, като японската Nintendo (специализирала се в направата на видеоигри), автомобилите „Смарт" и британската Dyson (произвеждаща бяла техника), вече са купили време за рекламния блок на 4 май. На тази дата започва новият сезон на шоуто, което ще тръгне с поредица от извънредни издания през деня и праймтайма. По време на тях продуцентите ще покажат как известният му водещ Кевин Маклауд ще построи собствената си къща. Тематичната реклама обаче няма да е просто част от откриването на новия сезон на шоуто. Целта на продуцентите е чрез нея да накарат зрителите да останат на канала и по време на паузата и да не превключват на други програми. Затова Channel 4 ще проучи мнението на публиката и реакциите й на подобни блокове. „Тематичните клипове са продължение и по-добра форма на криейтив, чрез която се достига по-лесно да търсената аудитория. Като свързваме рекламата със съдържанието на програмата, клиповете ще имат по-голям ефект върху публиката", смята Жаклин Пийкок, която е директор в рекламната агенция „Зенитоптимедия". Според нея обаче по-важният въпрос е дали рекламите, излъчени в тематичния блок за дизайна, няма да си пречат една на друга и ще бъдат ефективни по същия начин, както, ако са показани самостоятелно. Според Пийкок новият подход може да стимулира изобретателността на рекламните специалисти. „Зенитоптимедия" съвсем наскоро проведе подобен рекламен експеримент за компания, която произвежда хляб. Част от проекта беше излъчването на рекламни блокове за сандвичи, в които се показваха само продукти на фирми, които произвеждат продукти за направата на сандвичи. „Ние наистина се стараем да обновим рекламните блокове, за да накараме хората да ни гледат, но тематичните реклами ще са полезни и за фирмите", коментира директорът на продажбите в Channel 4 Майк Паркър. Телевизията вече натрупа известен опит с тематичните реклами в края на 2007 г., когато празнува своя 25-и рожден ден. Тогава бяха излъчени ретро реклами. Спотовете бяха показани в обратен порядък според времето, в което са създадени, като се започваше от 2007 и накрая се стигна до клипове от 1982 г. Известен проблем тогава създаде излъчването на клипове, които вече не могат да бъдат показвани, защото през годините са се приели редица ограничения при показването на различни продукти и услуги. Въпреки това в ретро кампанията се включиха гиганти като „Проктър енд Гембъл", „Карлсберг" и „Дисни". Паркър обяви, че вече е планиран рекламен блок с клипове, които наподобяват филми, който ще бъде показан по филмовия канал Film 4.
вторник, 29 април 2008 02:48:59

Няма коментари: