Труд - 19 стр.
Етичен кодекс „облича" рекламите
Соня СПАСОВА
Голата плът и силно изрязаните бански, които привличат мъжкия поглед от рекламите по телевизията, вероятно скоро ще добият по-благоприличен вид.
Или поне това предвижда проектът за Национални етични правила за реклама и търговска комуникация. Според него рекламата не
трябва да показва „прекалена еротика" и „прекалена податливост на сексуалността чрез изобразяване на насърчаване и готовност за секс", както и да представя тялото разголено по неподходящ начин. Рекламираният продукт пък не бива да се натрапва като средство за отстраняване на сексуални бариери. Посланието трябва да е
такова, че да можеш спокойно да го гледаш с майка си или дъщеря си, коментира Ели Герганова, председателка на Управителния съвет на Националния съвет по саморегулация (НСС).
В документа се говори и за посланията към децата. Те не трябва да показват малчугани, които играят на улица, например. Рекламата не трябва и да внушава, че притежаването на даден продукт носи преимущество пред връстниците.
Своеобразният „кодекс за честта", който ще важи за цялата индустрия, в момента се обсъжда и трябва да влезе в сила наесен. Ако потребител се чувства засегнат от съдържанието на търговско послание, ще може да се оплаче в НСС. Жалбите ще се приемат от комисия и ако се установи нарушение, тя ще съдейства за промяна на рекламата. Правилата ще засягат посланията във всички медии, включително в интернет и пратените на мобилния телефон, но няма да засягат търговските съобщения в блогове и слама в електронната поща.
понеделник, 29 юни 2009 г.
Етичен кодекс „облича" рекламите
Етикети: в. Труд
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар