понеделник, 29 юни 2009 г.

Реклама на хора с поведение на животни спечели в Кан

Дневник - Компании&Финанси - III стр.
Реклама на хора с поведение на животни спечели в Кан



Очаква се възникващите икономики да извадят сектора от кризата
Развиващите се икономики ще бъдат двигателят, който ще изкара рекламния бизнес от кризата. Този извод направиха експерти по време на приключилия рекламен форум „Златен лъв“ във френския град Кан. Прогнозите са за общ спад на приходите в индустрията от 8.6% през 2009 г., като изключение са само няколко страни, сред които Китай. Именно в тях експертите виждат потенциал за развитие, а екологията се очаква да бъде силно застъпена в бъдещото на индустрията. Трудното бъдеще пред сектора обаче не успя да помрачи връчването на златните лъвове на най-впечатляващите рекламни материали в единайсетте категории. Кандидатпрезидентската кампания на Барак Обама, изпълнена от Obama for America, си осигури първо място в категорията „Сплотяваща реклама“. Рекламата на „Вранглер“ (Wrangler) стана най-добра в категорията преса, за 2009 г. тя е изработена от парижкото студио Fred&Farid. Материалът е със слогана „Ние сме животни“ и изобразява хора с поведение на животни. Наградите за директен маркетинг, киберреклама и за връзки с обществеността спечели австралийската Cumminsnitro с рекламата си за „Най-добрата работа на света“ -пазач на островите от Големия бариерен риф. За най-добър дизайн бяха наградени в McCann WorldGroup от Хонконг. В категорията промоционална реклама се отличи японската Beacon Communications, а продуктите на „Нестле“ (Nestle) осигуриха на японската JWT първо място в секцията за медийна реклама с материал за „Кит Кат“. Златните лъвове за външна реклама и радиореклама бяха отредени на съответно TBWAHuntLascaris Johannesburg и Net#Work BBDO Johannesburg от Република Южна Африка. Филмовата реклама, спечелила „Златен лъв“ за 2009 г., е холандската Tribal DDB. В престижния фестивал участва и българската Noble Graphichs Creative Studio. Рекламата на „Шуменско пиво“ обаче не успя да се пребори със силната конкуренция.

Няма коментари: