Труд - 18 стр.
Милко Георгиев, ръководител на проекта buzzdash.bg: Идат много нови услуги в Интернет
Светослав МЕТАНОВ
- Г-н Георгиев, ще промени ли „Гугъл Уейв" разбиранията ни за понятието Интернет?
- Определено „Гугъл" отново дава сериозна заявка за промяна на основни аспекти в Интернет услугите. След като революционализира Интернет чрез търсенето, сега с „Уейв" компанията ще промени начина на общуване в Интернет. Услугата дава огромен тласък в разработването на много нови приложения, които ще изместят съществуващите и наложили се вече начини - електронна поща и мигновени комуникации като ICQ или Skype. Много неща ще се променят през следващите 2-3 години. Много услуги, които сме приели за даденост, в частност електронната поща, ще претърпят неузнаваема метаморфоза. Най-хубавото е, че тази среда, която би осигурила възникването на нови продукти, ще се разпространява безплатно като отворен код. Това няма да доведе до нова монополизация на пазара, а до неговото изключително диверсифициране.
- Кризата сви и рекламата в Интернет. Кога очаквате пазарът отново да тръгне нагоре?
- За разлика от „класическата" реклама тази в Интернет пострада значително по-слабо. Основна заслуга за това има фактът, че тя е измерима и може пряко да бъде свързана с конкретни резултати продажби, познаваемост, изграждане на взаимоотношения с клиентите. И у нас ставаме свидетели на ясно изразена тенденция за търсене на по-висока ефективност на рекламата. Като следствие виждаме преориентиране на бюджети към Интернет. За съжаление трябва да отбележа, че рекламната и медийната индустрия не само е слабо информирана, но е и неспособна да предложи голяма част от възможностите на онлайн средата. Липсва професионализъм в тази сфера. Надявам се, че кризата и натискът на рекламодателите за по-висока ефективност ще променят картината и скоро на пазара ще се появят компании, предлагащи истинска добавена стойност за рекламодателите в Интернет.
- Преди няколко месеца пуснахте безплатния сайт за анкети buzzdash.bg. Каква е целта ви?
- Първата ни задача до края на тази година е да изградим една съществена база от потребители с ясно дефинирана социодемография. Моделите ни се базират върху активното и съзнателно участие на тези потребители в различни проучвания на общественото мнение и маркетингови анализи, които ще бъдат предоставяни от наши клиенти - компании, търсещи бърз начин да тестват идеи и продукти.
- Партии използват ли сайта за анкети сред избирателите?
- В пьрвите дни забелязахме целенасочен натиск за изкривяване на резултатите в определени анкети, вероятно от една партийна формация, но този опит бе пресечен бързо и не се повтори. Тъжната истина е, че няма истински политически дебат, а сблъсък на идеологии. Респективно няма осъзната необходимост за обратна връзка с избирателите. Парадоксално, но малките партии са по-гъвкави и забелязвам голяма активност от тяхна страна онлайн.
- В каква посока ще развивате вашия бизнес?
- Имаме амбицията да станем важен играч в онлайн пространството в България чрез няколко синергични проекта. Но ще си запазя правото да ви поканя на премиерата на новите ни продукти съвсем скоро
вторник, 30 юни 2009 г.
Милко Георгиев, ръководител на проекта buzzdash.bg: Идат много нови услуги в Интернет
Етикети: в. Труд
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар