Дневник - Компании&Финанси - V стр.
Kризата - време за по-голяма ефективност на рекламите
Миналата седмица беше седмицата на Кан - най-голямото събитие, което среща световни професионалисти в областта на рекламата, а лъвчетата са най-престижните годишни рекламни награди. В действителност 56-ото издание на фестивала в Кан „Златен лъв“ постави въпроса за стойността и посланието на криейтив наградите. В условията на рецесия, когато всяко изразходено пени трябва да носи реална възвращаемост, ефективните реклами стават по-важни от всякога. Те са изключително важни за онези рекламисти, които тепърва ще избират бюджета си за кампания. В момент, в който индустрията е преклонила глава пред кризата, навсякъде по света текат масови уволнения и намаления на бюджетите, въпросът доколко подобно лъскаво събитие и трофеи имат реална стойност става все по-актуален. Рекламните награди като цяло са две категории - такива, които се занимават със стила, визията, дизайна, иновативността и всички други субективни критерии на рекламата, които заедно я правят „криейтив-на“ (или не), и такива, които се занимават с това дали красиво изработена конфекция всъщност продава нещо или просто отговаря на някакви бизнес критерии, отбеляза „Индипендънт“. Първата група награди, или така наречените криейтивни, носят със себе си високите заплати и примамливи предложения за работа. Рекламодателите се насочват именно там, където се изразходват повече пари за криейтив.
Втората група награди, тези за ефективност, представляват основни принципи, за рекламната индустрия, която да задвижат другите индустрии, изграждайки брандове, които в замяна ще изградят баланси и силни икономики. Този тип реклами стават все по-актуални в сегашната икономическа среда. Клиентите вече са по-малко склонни на рискове и много по-склонни да направят компромис с цената за сметка на качеството. В крайна сметка Кан се превърна в място за победители и за онези агенции, които са подходили амбициозно към икономическата криза. И отново експертите хвърлиха спасителен пояс към развиващите се икономики, които да извадят и този бизнес от кризата. | ДНЕВНИК
***
40% по-малко участници на форума в Кан
Независимо от спада на посещаемостта през тази година, която се оказа близо 40% по-малко от 2008 г., рекламистите успяха да добавят блясък на фестивала по друг начин. Кан се превърна и в място, където шефове на големи агенции показаха колко големи са им социалните контакти. Шефът на Publicis Groupe Морис Леви доведе за лектор изпълнителния директор на „Гугъл“ Ерик Шмид, DDB доведоха мениджъра от кампанията на Барак Обама Дейвид Плъф, Young&Rubicam предложиха музикалния импресарио Харви Голдсмит и вокали-ста на легендарната група The Who Роджър Дол-три. Най-много точки обаче обраха Euro RSCG, които доведоха бившия генерален секретар на ООН и настоящ президент на Глобалния хуманитарен форум Кофи Анан и рок музиканта и настоящ бизнесмен Боб Гелдоф.
вторник, 30 юни 2009 г.
Kризата - време за по-голяма ефективност на рекламите
Етикети: в. Дневник
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар