понеделник, 29 юни 2009 г.

„Фейсбук“ се отваря и за „нечленове“

Дневник - Компании&Финанси - III стр.
„Фейсбук“ се отваря и за „нечленове“



Фейсбук“ (Facebook) разширява кръга на потребителите, които могат да следят статуса и личната информация на други членове на социалната мрежа. Така вече ще е възможно да се гледат снимки, съобщения и видеоматериали и от потребители, които не са приятели (според жаргона на сайта), както и определена информация от нечленове на мрежата. Важна подробност е, че всичко това ще стане с одобрението на отделния потребител. Специалистите препоръчват на членовете на социалната мрежа да следят всички новости и промени, които са свързани с достъп до техните профили. Възможностите на „Фейсбук“ и в момента предоставят варианти да се заключва информацията в профила, но много от потребителите не се възползват от това, тъй като в повечето случаи не са запознати как става. Мрежата вече направи първата стъпка към новите промени -всеки неин потребител може да има нещо като свой сайт към нея, който да се разгледа от хора, които не са потребители на мрежата. Това става чрез въвеждане на никнейма, който потребителя си е избрал зад адреса на „Фейсбук“ - например www.facebook.com/ ImeFamilia. С новите промени мрежата ще бъде доближена до модела на друг интернет хит - „Туитър“ (Twitter). Последните данни за сектора показват, че „Фейсбук“ е едноличен лидер с над 307 млн. потребители, а предишният хит „МайСпейс“ (MySpace) е втори с близо 127 млн. клиенти.
***
"МайСпейс" съкращава персонал, а "Фейсбук" печели клиенти
"МайСпейс" (MySpace), звеното за социални услуги на "Нюз Корп" (News Corp.), обяви нови планове за съкращаване на персонала с цел ограничаване на разходите - 30% от заетите в САЩ и 66% от работещите извън страната, ще загубят своята работа. Удар за компанията е и прогнозата за приходите от реклама през 2009 г. Очакванията на анализатори са рекламаодателите да се отдръпнат от "МайСпейс", а тези във "Фейсбук" (Facebook) да се увеличат.

Няма коментари: