понеделник, 21 април 2008 г.

Туризмът ще търси пари

Туризмът ще търси пари
Дневник - Компании&Финанси - I стр.
Зорница МАРКОВА

Представители на туристическата индустрия, обединени в Националния борд по туризъм с председател рекламният бос Красимир Гергов, ще търсят практическите измерения и инструментите за финансиране на бизнеса. Така е формулирана целта на конференцията, която ще се проведе днес и на която са поканени да присъстват различни политици и представители на институциите, които имат връзка с туризма. Това е втората инициатива на борда по туризъм за последните десетина дни, в която организацията обсъжда по какъв начин могат да бъдат привлечени средства към туристическата индустрия. През миналата седмица по време на общото си събрание сдружението излезе с изявление, че държавата трябва да отдели 1.5% от приходите от туризъм и да ги даде за рекламата на страната. Според данните за платежния баланс за миналата година приходите само по перо пътувания са 4.5 млрд. лв., което означава, че бордът иска да вземе от бюджета поне 70 млн. лв. Искането на борда е в противоречие с работещите модели в някои от най-развитите и мащабно рекламирани дестинации. В един от най-големите туристически зимни региони в Австрия - Йотцтал, парите за реклама се събират предимно от бизнеса. Всяка година бюджетът за реклама само на този регион е ю млн. евро. Рекламата се организира от неправителствено сдружение на регионалния бизнес, което определя целите, маркетинга, стратегията и развитието на курортите (виж стр. VII). Финансови анализатори се обявиха против искането на борда да използва бюджетни средства за рекламата на туризма. В последния си доклад ИПИ казва, че не може да се очаква от държавата да разработва дестинации, защото държавните служители нито имат капацитета, нито опита за това. Също така не е икономически обосновано най-бързо развиващият се сектор да иска да харчи парите на данъкоплатците, коментират от ИПИ.
понеделник, 21 април 2008 04:09:22

Няма коментари: