Дневник - 16 стр.
Скандалната туристическа кампания на Австралия се оказа печеливша
Следващите три години страната залага на улегнала концепция Оспорваната туристическа кампания на Австралия Where The Bloody Hell Are You? ("Къде, по дяволите, си ти?") изглежда е изплатила всички разходи на страната по най-мащабната й реклама за последните 10 години. Летовниците са налели 85 млрд. долара във възлизащата на трилиони икономика през 2006-2007 г., като делът на чужденците възлиза на 22 млрд. от тази сума, което е ръст от 9.8%. Това показват данните на Австралийското статистическо бюро. Сумите включват не само цените на нощувките, а всички разходи на туристите като храна, напитки и развлечения. Това са най-добрите резултатите за туристическия бизнес в Австралия от 1999 г. насам, като повишаването на интереса към континента от страна на туристите се забелязва по средата на спорната кампания Where The Bloody Hell Are You?. Според обясненията на специалистите успехът на рекламата се дължи тъкмо на провокативния въпрос в нея, който красавица по бикини задава на потенциалните туристи. Двегодишната кампания, създадена от рекламната агенция "Ем енд Си Саачи" (M&C Saatchi), беше забранена във Великобритания и Канада, а австралийското правителство я спря през февруари. Бюджетът за нея беше 180 млн. долара. Австралийските клипове предизвикаха широка полемика още с тръгването си през март 2006 г. и бяха забранени от органа, който контролира разпространението на реклами във Великобритания. Неговите експерти не допуснаха думата bloody в телевизионната версия на рекламата. След намеса на австралийските власти, които дори организираха визита на министъра на туризма на Австралия Фран Бейли в Обединеното кралство, забраната беше отменена и рекламата се излъчваше след 21 ч. През май 2007 г. английските власти отново наредиха да се премахнат билбордовете, които съдържаха в надписите си скандалния слоган. Контролиращите рекламите се мотивираха за решението си с факта, че са получили 32 оплаквания заради провокативния въпрос. Тогава Фран Бейли ги упрекна, че прилагат двойни стандарти в решенията си, тъй като не се впечатляват от традиционно провокативните билбордове на марката "Френч кънекшън", а намират обиди в австралийския слоган. Кампанията беше забранена и в Канада, където властите приеха като непозволено подтикване към употреба на алкохол изречението в клипа "Поръчали сме ви бира" (We've bought you a beer). Официалните спорове обаче не попречиха приключилата вече кампания да получи масивна подкрепа от пресата и дори бившият британски премиер Тони Блеър си позволи да се пошегува в реч пред австралийския парламент, като заяви "Къде, по дяволите, съм аз?" (Where the bloody hell am I?). В крайна сметка цифрите показват, че доходите от туризмът в Австралия са 3.7% от местната икономика, като в бранша са заети 482 800 души. Според последните данни обаче има леко понижаване на интереса към страната от туристите във Великобритания и Япония. Презокеанските пътувания са намалели с 1.2% през февруари и 0.7% през януари. За момента не е ясно дали това се дължи на факта, че министърът на туризма на Австралия Мартин Фъргюсън лансира нова кампания, която през следващите три години ще представя страната като улегнало и приятно място. Бизнесът освен това не крие, че се надява да успее да капитализира очаквания успех на новия исторически епос "Австралия", в който участва носителката на "Оскар" Никол Кидман.
вторник, 22 април 2008 05:57:30
вторник, 22 април 2008 г.
Скандалната туристическа кампания на Австралия се оказа печеливша
Етикети: в. Дневник
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар