вторник, 20 май 2008 г.

Идват добри времена за интернет маркетинга

Дневник - 17 стр.
Идват добри времена за интернет маркетинга

Яна ИВАНОВА, ICYGEN

Включването на видеосъдържание в топ резултатите при търсене повишава ефективността
Специалистите в сферата на Search Engine Optimization (SEO - оптимизация на сайта в търсачките по ключови думи*, бел. ред.) забелязват повишаване на видеоматериалите и образите, които се появяват в Google. Това е значителна промяна в областта на SEO и експертите заговориха за това като за ерата на Digital Asset Optimization (DAO). SEO специалистите осъзнаха, че клиентите имат нужда да показват нещо повече от обикновено текстово съдържание. Вече е тенденция сайтовете да стават все по-вълнуващи чрез добавените елементи на интерактивност, флашове и видео. Бизнесът използва различни площи, за да достави този тип информация - уебсайт, блог, MySpace, социални мрежи като Digg, Linkedln и т.н. Но обикновено тези неща не добавят никаква стойност към Search Engine Optimization (SEO), ако не се оптимизират чрез Digital Asset Optimization (DAO).
Какво представлява DAO
Търсачките намират все по-нови начини да търсят в съдържанието на различни типове документи. Digital Asset Optimization помага на видеоконтента в сайта да се класира в топ резултатите при търсене с определени ключови думи. Така много лесно може да намерим най-релевантните уебсайтове, базирани на определени критерии и съдържание, които не включват само текстови документи. Задавайки ключови думи, DAO оптимизира всеки електронен файл, който може да се индексира, категоризира и сортира. Последните проучвания показват нуждата от разглеждане на повече типове медия, отколкото стандартните текстови документи. В близко бъдеще ще стане много по-обичайно за бизнеса да представя различни типове съдържание, което ще помага на търсещите машини да индексират по най-добрия начин информацията, оптимизирайки и обединявайки елементи като образ, видео, социални мрежи и т.н. Това прави DAO бъдещето на интернет маркетинга. Дните, в които успешно се оптимизираха 10 текстови линка за стандартна страница, ще отминат скоро, прогнозират експерти. Следният пример е много показателен за бъдещата оптимизация чрез Digital Asset Optimization. Задавайки ключови думи в Google като hot massage, на първа страница излизат и резултата. Четири от тях са видеоматериали (два от които не е са от YouTube), a 6 са текстови резултати. Друг пример за приложението на видеофайловете дава лондонската компания GHD, която осигурява професионални уреди и продукти за коса. Компанията е качила в YouTube (http://www.youtube.com/ watch?v=GWz-5RAhug&feature=related) множество клипове, подобни на видеоуроци, показващи начина, по който се използват предлаганите от тях продукти. Вероятността потребителите да се насочат към линкове, предоставящи видеосъдържание, разбира се, е много по-голяма заради лесния, ясен и забавен начин на поднасяне. Да се види на практика приложението на даден продукт е по-примамливо, отколкото само да се чете за него.
Бидейки оптимизирани, видеофайловете могат да повишат онлайн ефикасността ако предлагат правилното съдържание, насочено към правилния таргет, привличайки посетителите с контент, който може да се визуализира и да се индексира лесно в търсещите машини. Изследване на comScore, проведено в Щатите през ноември 2007 г., сочи, че видеосъдържанието в Google печели все по-голям пазарен дял. Сайтовете в най-известната търсачка, както и в YouTube, са увеличили пазара на видеофайлове от 2 до над 31.3 % в периода октомври - ноември 2007 г. Само американските интернет потребители са видели близо 95 билиона онлайн съдържание през ноември м.г., като Google е била основната отправна точка с з билиона (313%) прегледано видеосъдържание. Още данни от изследването сочат, че за месец:
• 74-5 милиона души преглеждат 2.9 билиона видео-информация чрез YouTube. com
• 432 милиона преглеждат 389 милиона клипове през MySpace.com
• Онлайн посетител средно преглежда 69 файла видеосъдържание.
По всичко личи, че DAO е на път да стане съществена част от е-маркетинга през тази година. Много хора си задават въпроса ще замести ли Digital Asset Optimization Search Engine Optimization. Прогнозите са, че по-скоро двата инструмента за оптимизация ще се допълват. Свързвайки дигиталната информация с други канали, възможните пътища за достигане до потребителите са много по-големи. Digital Asset Optimization е не просто по-добра дефиниция за бъдещето на search marketing, то е неговото бъдеще.
*за повече информация вижте http://newsletter.icygen.com/index.php?page=buleti ns&buletin_id=6 и http:// newsletter.icygen.com/ index.php?page=buletins
***
Текст под снимка
Компаниите трябва да използват новите технологии, ако искат да развиват по-успешно бизнеса си

вторник, 20 май 2008 04:51:44

Няма коментари: