вторник, 20 май 2008 г.

Нова новинарска агенция излиза на онлайн пазара

Сега - 14 стр.
Нова новинарска агенция излиза на онлайн пазара
Милен ЕНЧЕВ

Виртуалните медии у нас вече са около 1000, но само няколко от тях генерират истински рекламни приходи Нов информационен сайт заработи у нас през почивните дни - news24.bg. Първоначално сайтът ще използва новини от други източници - главно от трите водещи агенции у нас БТА, БГНЕС и "Фокус". След като набере сили и системата се разработи, страницата ще събере и свой репортерски екип, каза главният му редактор Надежда Христова. Той ще се актуализира непрекъснато, като в началото ще показва около 200 новини. Сайтът е проект на новооткритата българска компания Business Network Group. Ръководството на уебмедията даде заявка, че за разлика от повечето вече съществуващи новинарски сайтове ще филтрира битовите информации. "Идеята ни е да не съобщаваме самоцелно за злополуки и скандални случки, а да акцентираме върху по-значимите и проблемни информации", каза Христова. През юни сайтът ще бъде превърнат в информационен портал. Тогава се очаква да тръгнат "дъщерните" му сайтове sport7.bg, politics.bg, economics.bg, international.bg (за международни новини) и highlife.bg (за светски новини и клюки). Макар че в последните години се появиха множество онлайн медии, в българското уебпространство има мегдан за нови играчи, коментираха експерти появата на новата медия. За тях също е валидна популярната теорията за "дългата опашка" на бизнеса в уебпространството: малките играчи тук могат да съществуват редом с големите. Ето защо у нас и по света действат много любителски сайтове - малки инфо-компилатори или блогове. Твърди се, че в някои западни страни те дори отхапват от пазарния дял на печелившите онлайн медии, засмуквайки 20-30% от трафика, без да печелят особено от това. *** КЛАСАЦИЯ У нас в момента действат близо 1000 информационни сайта, обяви директорът на dir.bg Владимир Жеглов. По данни на агенцията за уеб-пийпълметрия "Гемиус" двата най-печеливши онлайн издатели у нас са dir.bg и netinfo.bg. За миналата година двата заедно са си поделили почти поравно (dir.bg е с малка преднина) близо 5 млн. лв., т.е. половината от парите за интернет реклама у нас миналата година. При dir.bg е трудно да се прецени каква част от посещенията са генерирани от новинарските раздели на портала. В групата на "Нетинфо" пък интересът към едноименния информационен сайт е далеч след този към пощата abv.bg, собственост на групата, и други нейни сайтове. Аудиторията на "Нетинфо", който неотдавна беше купен от издателската група "Санома Блясък", сега се измерва от другата уеб-пийпълметрична агенция у нас - "Нилсен онлайн". На трето място по реклама са групата сайтове на издателската група "Инвестор БГ", а на четвърто - електронните издания на "Икономедиа". Дневно най-посещаваните информационни сайтове у нас са dnes.dir.bg, dnes.bg, actualno.com, електронното издание на в. "Капитал" и сайтът на "Дарик радио". *** Текст под снимка Новата агенция засега няма да набляга на сензации и жълти новини, но има амбицията да се превърне в информационен портал. вторник, 20 май 2008 04:14:05

Няма коментари: