вторник, 20 май 2008 г.

Може ли мъртъв бранд да бъде съживен

Дневник - 16 стр.
Може ли мъртъв бранд да бъде съживен


Американска компания използва човешката памет като инструмент Има случаи, в които налагането на дадена марка и изграждането на имиджа й може да бъдат сравнени с отношението на хората към стар приятел от детството, пише в. "Ню Йорк таймс". И представя проучванията и практиката на малката компания от Чикаго "Ривър уест брандс". Резултатите на фирмата показват, че 92% от хората над 25 години в Америка помнят марката кафе "Брим", която е изчезнала от пазара още през 1990 г. Според данните 9 от всички 10 възрастни жители на САЩ са чували за тази марка. Ако това е така, значи би могло да доведе до голяма печалба за всеки, който реши да инвестира в нея. Защото налагането на нова марка на кафе или на какъвто и да е било друг продукт на пазара с подобна разпознаваемост би отнело астрономическа сума пари и много време. Маркетолозите използват термина brand equity, което е комбинация от познаваемост и позитивни асоциации, добавящи стойност към продуктите, въпреки че не е възможно тя да бъде измерена. Използването на тази стойност при умиращите или вече мъртвите марки напоследък привлича вниманието на много фирми. Практиката на "Ривър уест" е да закупува брандо-ве, продуктите на които вече не са на пазара. Освен че вече притежава марката кафе "Брим", в последните 5 години компанията е закупила Underalls (връхни дамски дрехи, разпространявана на пазара от 1976 г. до началото на 90-те години), Salon Selectives (козметични продукти), Nuprin (лекарствени продукти) и игрите Coleco. "В повечето случаи се занимаваме с марки, които просто съществуват като интелектуална собственост", обяснява създателят на "Ривър уест" Пол Ърл. "Няма производство, няма продукт, дистрибуция, камиони. Нищо. Съществува само паметта за тях. Ние взимаме паметта на потребителите и започваме нов бизнес." Идеите на компанията вече са тествани на пазара. Съживяването на "Брим" например вече е на етап изграждане на производство и наемане то на партньори за разпространението му. Благодарение на "Ривър уест" консуматорите могат отново да ползват болкоуспокояващите средства на Nuprin. Фирмата има основна роля и в завръщането на закуските Eagle Snacks. В същото време обаче марки като Hariey Davidson и Apple не биха били подходящи за този метод, защото те са се превърнали в култови и употребата им не е свързана с ежедневните навици на потребителите, обясняват маркетолозите.
вторник, 20 май 2008 04:49:33

Няма коментари: