петък, 19 юни 2009 г.

Продуктите на Adobe стават платени

Дневник - Компании&Финанси - II стр.
Продуктите на Adobe стават платени

Калина КАЛЧЕВА

Аcrobat.com, сайт на Adobe с онлайн функционалности за създаване и редактиране на PDF файлове, премина в началото на седмицата от бета етап във финална пазарна версия. За едногодишния си тестови период уеб базираните услуги на Adobe привлякоха 5 млн. регистрирани потребители. Финалната версия на Acrobat.com предлага повече възможности за споделяне на документите, които обаче ще са платени. Потребителите могат да избират между два месечни абонамента - Premium Basic и Premium Plus, с месечни такси съответно 14.99 и 39 долара. Безплатната версия на приложенията ще е със силно ограничена функционалност (ще конвертиране на 5 документа месечно в PDF). Потребителите, използващи Premium Basic план, ще могат да трансформират 10 файла и да провеждат онлайн конферентни срещи с максимум 5 участници. Premium Plus абонаментът пък позволява конвертиране на неограничен брой нови PDF документи и сътрудничество с до 20 души.
Adobe предлага и допълнителни офис приложения като онлайн базирана текстообработваща програма - Adobe Buzzword, и бета версия на софтуер за създаване на таблици Adobe Tables. Фокус на Acrobat.com е по-добрата комуникация и съвместна работа в реално време на няколко потребители. Те могат да общуват помежду си чрез видео- и аудиоконференции, кратки съобщения или да споделят файлове (Adobe Connect Now). Полезна функция е „проследяването“ на редакциите, които се правят от няколко потребители едновременно. Чрез новия сайт Adobe се опитва да разшири портфолиото си от услуги и да създаде онлайн базиран офис пакет на базата на популярната програма Acrobat. През 2008 г. две трети от приходите (3.6 млрд. долара) на компанията идваха от професионален софтуер за дизайн и обработка на изображения като Photoshop и Illustrator. Цикличният живот на тези продукти обаче води до периодичност в продажбите, което затруднява Adobe. Проблемите пред компанията обаче стават все по-сериозни. По-тежките икономически условия доведоха и до спад в търсенето на нови версии на продуктите й. За второто тримесечие на 2009 г. Adobe отбелязва спад от 40% в нетната си печалба и „стопяване“ на чистата печалба от всеки продукт до 33.7%.

Няма коментари: