вторник, 16 юни 2009 г.

За качествените списания винаги ще има пазар

Пари - 20 стр.
За качествените списания винаги ще има пазар



Glamour се стреми към лидерската позиция в сектора
От кризата ще излезем, ако сме активни. Това каза за в. Пари Ани Младенова. Поводът е стартът на новото женско лайфстайл списание Glamour. Много хора не намираха за правилно решението да започнем нов проект точно по време на криза, но тя рано или късно ще приключи. Не можем да се скрием от света и да не правим нищо. За качествените списания винаги има пазар, допълни тя. Ако сега излезеш с качествен продукт, ще имаш много по-голям шанс за успех откогато и да било. Това е моментът, в който най-лесно може да спечелиш пазарен дял. В периоди на криза пазарът се изчиства от некачествените продукти и услуги. Това е характерно не само за медийния бизнес, а и за всички останали сфери. Застрашени са не само малките играчи, но и някои сериозни западни списания. Всички издания, които нямат ясна концепция и целева аудитория, постепенно ще започнат да изчезват. Тенденциите, които се наблюдават на международните пазари, може да се пренесат и в нашата действителност, но в по-малка степен. Това лято е периодът, в който ще настъпват промени.
Профил
Характерно за списанието е, че то се появява в съответните държави, когато
пазарът вече е разпределен. Много често са му предричали неуспех поради закъснението, но Glamour се е доказвал благодарение на качеството си, коментира Младенова. Примери за това са държави като Великобритания и Русия.
В България също се стремим към лидерската позиция, защото полагаме много усилия по отношение на качеството, имаме добра подготовка за това какво очаква от нас целевата ни аудитория. Основният таргет на списанието са жени на възраст от 25 до 35 години - активните градски жени. Обсъждаме важните за една дама теми, но погледнати отстрани. Без да даваме съвети как да живеят и без да имаме менторски тон, казва Ани Младенова. Тиражът, към който нейният екип се стреми, е 50 хил. бройки месечно. Това беше тиражът на първия брой и смятам, че ще успеем да го поддържаме, коментира Младенова.
Прогнози
На пазара у нас има още незаети ниши - никой не прави списание за жените над 40 години, няма достатъчно добри списания за градини, кулинария. Най-луксозните лайфстайл издания също не са добре представени. Такова списание е Vogue и ние ще го доведем в България, когато пазарът бъде готов. По отношение на рекламодателите може да се каже, че те все още са предпазливи и по-сдържани, но реални трусове към момента не сме усетили. За добрите списания няма да има трудности през тази година.
***
Визитка
- Ани Младенова е главен редактор на списание Glamour.
- Завършила е английска филология, още по време на следването си е работила в икономическо издание. Тогава разбира, че предпочита по-артистична професия, и се насочва към списанията. - В края на 2003 г. печели конкурса за главен редактор на Cosmopolitan за България. - След 5 години в Cosmopolitan Младенова приема предложението за главен редактор на Glamour.
***
Фирмено CV
- Женското лайфстайл списание Glamour се ражда през 1939 г. в САЩ. - Днес то се издава в над 15 държави по света. - През май 2009 г. е премиерата му в България. - Glamour излиза у нас благодарение на Либерис Медия Груп България. Компанията е част от Liberis Media Group, създадена през 1981 г. в Гърция. Медийният гигант издава над 35 списания. - В Гърция, Румъния и България Glamour и Liberis Media Group партнират на издателството Conde Nast International, които държат правата за Vogue, Vanity Fair, GQ и др.

Няма коментари: