понеделник, 15 юни 2009 г.

US списания измерват аудиторията с нови методи

Класа - 11 стр.
US списания измерват аудиторията с нови методи



Проучват се и тези читатели, които са "заели" изданието, без да го купят
Нови методи за измерване на аудиторията на списанията предлагат две от основните изследователски къщи в САЩ, пише "Ню Йорк таймс". Mediamark Research and Intelligence (M.R.I.) и Affinity са принудени да ренови-рат методиката си, след като рекламодателите се оттеглят от списанията, заради неточните профили на читателите. По данни на ZenithOptimedia дяльт на списанията според рекламните разходи, вложени 6 тях, е спаднал с 0,6% през миналата година. Много из-
датели посочват като причина за това липсата на прецизни данни, които другите типове медии осигуряват.
Скоро M.R.I. ще оповести изследвания, които посочват каква аудитория е видяла дадена реклама. Компанията проучва и колко читатели има изданието, като включва и тези, които не са
го купили, а са го "заели" от приятел или са го разлистили на обществено място. M.R.I. профилира аудиторията и според приходите и потребителските й навици. фирмата разделя страната на представителни квартали и изпраща 8 тях анкетьо-ри, които провеждат на място 45-минутни интервюта с 26 000 души годишно. Сред въпросите има такива за това кои списания са чели през последните шест месеца, както и какви тв предавания предпочитат, какви продукти използват, какви
социални навици имат. Affinity пък ще прибави проучвания за големината на аудиторията, за да може да определи достигането на търговските послания до цялото население на САЩ.
Въпреки че много издатели разчитат на M.R.I., подходът на анализаторите има и слаби страни. Скот Мак-доналд, старши вицепрезидент на маркетингови
проучвания в Conde Nast например коментира, че има опасения към системата на M.R.I. "Изследователите карат хората да си спомнят какви списания са чели, но само на спомени не може да се разчита", обясни той. Според Макдоналд друг проблем е, че броят на читателите на популярните списания е стабилен, докато данните за по-малките издания са по-редки и се базират на много малък брой отговора За недостатък е посочено още, че данните на M.R.I. не винаги съвпадат с други проучва-
ния. При последното изследване е установено, че читателите на Elle Decor са се увеличили с 50% на годишна база, докато според Одит бюрото по тиражите, абонатите и ръчните продажби на същото издание са само с 1% повече. "С тези методи всички сме имали ситуации, в които една година сме с 20% нагоре, на следващата имаме 20% спад, а реално нищо при нас не се е променило", коментира Кейт фокс, президент на "Бизнес уийк". Според него тази методика е неефективна.

Няма коментари: