понеделник, 15 юни 2009 г.

Терънс Билинг, изпълнителен вицепрезидент на Hill & Knowlton: Банкрутите увеличиха ръста на кризисния PR

Класа - 11 стр.
Терънс Билинг, изпълнителен вицепрезидент на Hill & Knowlton: Банкрутите увеличиха ръста на кризисния PR

Инна ВАСИЛЕВА

- Г-н Билинг, защо се съгласихте да дойдете за представянето на книгата "111 правила във Facebook" на Максим Бехар?
- ИдВам 8 България два или три пъти годишно, понякога и по-често, а тази моя визита случайно съвпадна с представянето на книгата на Максим Бехар. Щастлив съм, когато посещенията ми се съвместяват с подобни интересни събития. С Максим Бехар се познаваме от 10 г., неговата компания МЗ Communications Group e част от НШ & Knowlton.
- Каква е ролята на интер-нет в PR-a днес?
- Интернет е най-големият източник на информация в света. Въпреки че съм от четящото поколение и предпочитам вестници и списания, имам нужда от незабавна информация. Най-важният човек в моя офис е сътрудникът по проучванията. Той е на разположение по 24 часа, защото, когато клиентите искат дадена информация, те изискват да я получат веднага. Дори докато бях на представянето на книгата, ми се обадиха във връзка със създала се ситуация в Полша. Трябваше да се измъкна, да се свържа в 9 ч вечерта със сътрудника си по проучванията в неговия дом в Германия и чрез смартфона си контактувахме до полунощ В миналото това беше невъзможно. Интернет изцяло промени бизнес комуникациите.
- Как се отразява икономическата криза на PR индустрията?
- Сделките се сключват много трудно. Мисля, че ние имаме най-мащабен поглед над пазарите в це-
лия свят, тъй като сме част от WPP Group, която е най-голямата група за маркетингови комуникации в света.
- Много изследователи прогнозираха, че 6 тежката икономическа ситуация маркетинговите бюджети ще се насочат повече към PR-a отколкото към рекламата. Забелязвате ли такава тенденция? - Не мога да говоря общо, но не съм забелязал подобни неща. Може би има ръст в кризисния PR, тъй като има повече банкрути и много компании са в затруднение.
- Има ли разлики между кампаниите, които се правят в период на криза, спрямо тези в нормални условия? Залага ли се повече на черния PR? - Винаги ще има черен пиар. Справянето с конкуренцията е традиция и бизнес. Никога не е имало раз-
бирателство например между Coca-Cola u Pepsi. Бизнес средата винаги е била безпощадна. Независимо дали пазарът се развива възходящо или низходящо, винаги ще има черна овца - конкуренцията в бизнеса продължава Рецесията, която в момента се случва, не е нещо катастрофално, тя е част от бизнес цикъла. А и сега някои индустрии продължават да функционират нормално - хората все още трябва да се хранят, дори и да залагат на по-евтини брандове. Като цяло не виждам разлика в тактиката на таргетиране и рекламиране.
- Какви са трудностите, пред които са изправени PR специалистите в рецесията?
- Най-големият проблем е, че трябва да се работи с по-малки бюджети. Акционерите очакват възвръщане на инвестициите, а
бюджетите продължават да намаляват. Голям проблем е и загубата на квалифицирани кадри, които не се заменят. Важно е, когато кризата свърши, дадена компания все още да разполага с квалифицирани специалисти.
- Имате ли наблюдения над българския пазар и над този в Източна Европа. Как се развиват те в сравнение с останалия свят? Има ли забавяне? - Някои от новобъзниква-щите пазари през последните 50 г. регистрират забележителен ръст. За този период в Европа има повече новопоявили се пазари, отколкото в целия свят. През последните 2-3 години някои от тях се развиха повече и темповете им на ръст са малко или много еднакви с тези на традиционните пазари. Дали рецесията настъпва по-бавно тук могат да ви кажат цифрите. Прочетох в пресата, че България официално навлиза в рецесия сега, докато в други страни това се случи през последното тримесечие на 2008 г. Но не мисля, че в нашия бизнес има такова закъснение, защото значителна част от клиентите ни са глобални и техните разходи в различните страни се синхронизират.
- Занимавате с кризисен PR Има ли формула за успешно комуникационно поведение по време на криза?
- Всеки случай е различен, няма определена формула. Най-важното може би е да се изправиш лице в лице с реалността, да кажеш цялата истината. Винаги има решение на ситуацията, дори това да е закриването на компанията. Много фирми банкрутираха, но това е пътят напред. Това е бизнесът
Работи 6 Hill & Knowlton от 25 г. В момента е изпълнителен вицепрезидент. Hill & Knowlton е водеща международна комуникационна компания, която обслужва местни, мултинационални и глобални клиенти, фирмата има 74 офиса в 42 страни, а неин сътрудник в България е МЗ Communications Group. Терънс Билинг бе специален гост на представянето на книгата на Максим Бехар "III правила във Facebook" в края на миналата седмица.

Няма коментари: