вторник, 16 юни 2009 г.

ЛИЛЯНА СЛАВОВА, ПРОГРАМЕН ДИРЕКТОР НА TV2: Новинарски сутрешен блок тръгва no TV2 на 6 юли

Класа - 11 стр.
ЛИЛЯНА СЛАВОВА, ПРОГРАМЕН ДИРЕКТОР НА TV2: Новинарски сутрешен блок тръгва no TV2 на 6 юли

Андриана МИХАЙЛОВА

TV2 от 4 юли ще се преименува на PRO.BG. Какви ще са програмните промени, г-жо Славова? От 4 юли официално сме под ново име - PRO.BG, и започваме рилоундж на целия канал с активна програмна схема. За разлика от другите телевизии, които през лятото имат главно повторения на предавания и филми, при нас програмата ще бъде изцяло нова. Не е ли рисковано точно в разгара на лятото, при това във време на рецесия, за генерални промени? Избрахме лятото точно заради това - да сме поразлични и когато няма разнообразие в ефира, ние да предоставим нещо различно на аудиторията. Наистина е много рисковано, но това е част от стратегията ни. Може би щяхме да стартираме обновлението по-рано, но кризата ни позабави. В България обаче СМЕ има друга стратегия, защото пазарът е малък, но и много конкурентен - тук все още се инвестира. В моменти на криза се гледа повече телевизия. За разлика от повечето европейски страни, които предпочитат новите медии, у нас телевизията още е медийният лидер. Подготвяте сутрешен блок, какъв ще е неговият профил, кога ще дебютира в ефир? Сутрешният блок ще тръгне в първия работен ден след парламентарните избори на 6 юли и ще бъде новинарски. Ще върви от 7 до 8,30 часа с тенденцията да бъде удължен. След него предвиждаме половинчасово културно предаване, което също може да се удължи във времето. А конкуренцията на ЬТ V и Нова тв в сутрешния блок? Те са коренно различни от нашия, нямаме допирни точки, предлагаме алтернатива. Кои ще се водещите? Още текат проби, вариантите са няколко, но засега няма да ги обявяваме. Ще има и известни лица и наши, защото има 5-6 тв водещи, които обикалят всички телевизии. Амбицията ни е да създадем нови лица. Това е и една от стратегиите на групата на СМЕ - да развива т.нар. talent managment, което е ново за България. Какво ще правят ловците на таланти? Ще търсят нови лица - не само в НАТФИЗ, но u на всички други места, където могат да се срещнат бъдещите телевизионери. След това ще ги привлекат на работа при нас и ще ги обучаваме. Така практикува СМЕ във всички държави, в които има медии. Групата има огромни изисквания. Процесът на одобрение е бавен, защото много хора взимат решенията. Докъде стигна проектът за следобеден блок? Ще тръгне през есента преди праймтайма. Ще бъде насочен към градската фамилна аудитория, която е таргетът на тв канала. Промените стават постепенно. Подготвяме и втория сезон на "Размяна на съпруги". Ще бъде още по-интересен, ще има повече двойки, може би и повече ВИП участници. Правим всичко с вътрешен ресурс, което е и изискване на СМЕ - пак ще си сътрудничим с външни продуценти, но основните проекти ще ги реализираме сами. Проучваме и други риалити формати и игри Спрели сме се на два формата и ще ги планираме в праймтайма. Анализите на аудиторията ви какво показват? Новини, филми и риалита. Това е характерното за България, докато тенденцията в Западна Европа е да се инвестира в локални теленовели и сериали. Пред финализирането сме на няколко сделки за филмовата ни програма, а в топбрандовете ни са и Шампионската лига, и българската футболна А група, от която имаме право на първи избор върху най-добрите мачове. Защо пазарът ни се различава? Защото нямаме добри сценаристи, не е изградена телевизионна дивизия, която да произвежда подобни формати и заради това още вървят риалити програмите. След 2 години и у нас ще има бум на сериали и теленовели. В момента са хит турските. Защо? И "Забранена любов" се гледа, но само защото е направена в България, а турските са успешни, защото са различни от латиноамериканските, които преди години заляха пазара. Публиката се измори от тях. Освен това турските са снимани кинаджийски, с големи бюджети. PRO.BG има ли афинитет към подобни продукции? Искаме да сме различни Нова тв купи турска сапунка, bTV - направи същото. Заради това ние взехме румънска, която е произведена от СМЕ и е изключително успешна. Тя е алтернатива на всички заглавия на пазара. От есента пускате в праймтайма Шампионска лига. Какво ще се случи с "Шоуто на Азис"? Преговаряме с екипа на Азис, защото вторник и сряда има Шампионска лига. Още не сме решили дали то ще бъде два или три пъти седмично, дали няма да го изместим през уикенда. Сигурно е обаче, че ще го има - с нова концепция и формат. Дискутираме различни варианти, може промените да са много големи, а може би - съвсем малки. През юли, когато Азис почива, ще излъчваме най-доброто от шоуто. Защо спряхте "Пирамида"? Нямаше голяма гледае. мост, а пък и договорът на предаването изтече.
***
ВИЗИТКА
Магистър е no театър, филми и масмедии, романистика и германистика. Завършила е в Германия и САШ. Кариерата си започва в Германия, където работи за RTL, медийни и рекламни агенции. В България се връща през 2005 г. и започва работа в bTV. Има стаж още и в Diema Vision MTG Group. От декември 2008 г. е програмен директор на TV2, която стана част от медийната група на Central European Media Enterprises Group, която има 22 канала в страни от Централна и Източна Европа.

2 коментара:

Анонимен каза...

Здравейте препорьчвам ви сериала хит


Донята


Доня Сандовал la dona


Сезон 1 изльчен по Диема Фемили

Анонимен каза...

Здравейте повторение сезон 1

На сериала хит Донята


Доня Сандовал la dona


Всеки следобед без сьботите и неделите от 15 до 15 55

16 часа



И всяка сутрин без сьботите и неделите от 8 и 10 до 9


9 и 10 по Диема Фемили



НАСКОРО ПРИКЛУЧИ СЕЗОН 2 НА СЕРИАЛА ХИТ ДОНЯТА


ДОНЯ САНДОВАЛ la dona в Мексико



В Бьлгария Сезон 2 на сериала хит Донята


Доня Сандовал la dona още не е изльчен по Диема Фемили



Моля не изтривайте 2 ми коментара



Брагодаря ви


Лек ден