IT Forum - 6 стр.
Благодарение на кризата интересът към бизнес комуникацията през интернет расте
Александър ГЛАВЧЕВ
Нуждата от качествено решение за комуникация нараства експоненционално с разширяването на бизнеса. В стремежа си да се доближат до своите клиенти много фирми откриват малки офиси, приемни и клонове, където персоналът трябва постоянно да бъде във връзка с някое по-централно звено, за да може да върши адекватно работата си. Класическият метод - по телефона, определено се е доказал във времето. Неудобствата на този модел обаче са повече от ясни. На първо място, разбира се, стои цената, особено ако се разчита на мобилни телефони. Ограниченията от страна на функционалността също може да се окажат проблем при комуникацията.
SKYPE ЗА БИЗНЕСА Продължавайки разсъжденията си, всеки съвременен човек, имащ ежедневен досег с компютър, няма как да не е осъзнал, че Мрежата предоставя големи възможности, що се отнася до комуникацията. Дори познатият на всички Skype и подобните на него VoIP (Voice over IP) решения съвсем адекватно биха могли да свършат работа, поне в началото. Всъщност противно на очакванията на повечето хора проблемът на Skype, бидейки безплатен, не е по отношение на сигурността. Дори напротив. В средата на февруари т.г. италианската полиция обяви, че мафиотите в страната все по-често прибягват до интернет комуникация, и най-вече Skype, за да не бъдат прихванати разговорите им. По-късно подобна информация се дочу и за талибаните и други определяни като терористични групировки. Смартфоните с интернет възможности дори правят начинанието още по-лесно. Абонатът просто стартира Skype на апарата и чрез него осъществява нужния разговор, като фактически той не се провежда през GSM мрежата, а чрез IP телефонията на безплатната услуга. Причината за нарастващия интерес към Skype се крие в качественото криптиране, което компанията засега отказва да предостави на когото и да било. Всъщност това е основната причина фирмата разработчик да е регистрирана в Люксембург, а не в САЩ, където действат особено строги закони, изискващи при всеки вид комуникация да съществуват начини за подслушване на разговорите. В края на март от популярната система за онлайн гласова комуникация, принадлежаща понастоящем на eBay, обявиха, че стартират нова бизнес услуга, благодарение на която компаниите ще могат да съкратят своите разходи за телефон. Услугата се казва Skype For SIP и позволява на организациите да използват съществуващите си телефонни системи, за да провеждат разговори, без да са им необходими за целта компютри. Единственото условие е споменатите телефонни системи да поддържат отворения стандарт SIP (Session Initiation Protocol). Според представители от Skype, благодарение на кризата интересът към VoIP услугата от страна на компаниите е нараснал значително. Към момента почти една трета от общия брой потребители (които са повече от 400 млн.) вече я използват за бизнес комуникации. По-голямата част от тази бройка са от малки или средни по големина организации, които по този начин се стремят да редуцират разходите си. "Ние виждаме съвсем нови възможности при корпоративните услуги. Компании, които по-рано изобщо не се интересуваха от Skype, сега идват при нас и искат подходящо за нуждите им решение", е мнението на Скот Дърчслаг, изпълнителен директор в Skype. Струва си да се отбележи, че по-рано от компанията вече са предлагали специални решения за бизнеса. През 2006 година бе представен Skype for Business, предназначен за малки компании, нямащи ресурса да изградят своя собствена телефонна мрежа. Новата услуга Skype For SIP е насочена към по-едри организации, които вече са вложили пари в решения на базата на SIP. По мнението на анализатори обаче, за Skype, колкото и да е популярен сред обикновените потребители, ще е доста трудно да пробие на корпоративната сцена, където вече работят конкуренти като Cisco (WebEx), IBM Lotus (Sametime) и др. Но ръководителите на гласовата услуга се надяват в начинанието да им помогне огромната маса потребители, използващи я за лични цели. Специалисти изказват съмнения и по повод безопасността, която може да не съответства на изискванията на големите компании. МАЙКРОСОФТ НАВЛИЗА ВСЕ ПО-РЕШИТЕЛНО ПРИ БИЗНЕС КОМУНИКАЦИИТЕ Софтуерният гигант Майкрософт също поглежда с апетит към все още разкриващия пълния си потенциал пазар на бизнес комуникации. В средата на 2007-а заедно с Interoute, собственик на развита мрежа за пренос на глас и данни в Европа, беше стартирана корпоративна услуга, наречена Interoute One. Като продължение на споменатата договореност през изминалата седмица бе оповестено, че Майкрософт сертифицира Interoute като първия европейски доставчик на SIP trunking за Microsoft Office, чрез което на практика се създава пряк конкурент на Skype за корпоративни клиенти. Служители на фирми могат да използват Interoute One и да говорят безплатно от компютър към компютър или значително по-евтино от което и да е друго средство за комуникация - стационарен или мобилен телефон. Също така може да се избегнат и таксите за роуминг върху всички други разговори и да осъществят международните си комуникации на цена, която е само незначителна част от цената на традиционната телефония.Като свързват Microsoft Office Communicator Server към паневропейската мрежа на Interoute чрез SIP trunking, фирмите, които ползват Interoute One, могат да преминат директно към обединяване на комуникациите си и VoIP, без да се налага да „зарязват" предишните си инвестиции в РВХ платформи или да се впускат в скъпи миграционни проекти. Доставчикът на свързаност пусна в Европа своята сигурна услуга „Skype без кошмарите на Skype" преди три години и беше първата компания, която интегрира VoIP c Microsoft Live и Microsoft Office Communication Servers, и предложи директно телефонно избиране в 47 държави. В момента всеки месец паневропейската мрежа на Interoute поддържа 500 милиона минути VoIP разговори за телеком доставчиците на едро и фирмите. Виктор Шмединг, директор направление "Комуникации" в Microsoft, сподели: „Съчетанието на Interoute One c Microsoft Office Communicator Server (OSC) R2 е ново мощно средство за използване на OSC като решение за външната телефония. Interoute внася добавена стойност към комуникациите между фирмите, като свързва бизнеса по-добре с хора, информация и процеси." Сертифицирането на Interoute One от Майкрософт позволява на клиентите на Interoute да се възползват от пълна OSC R2 поддръжка. Гарет Уилямс, главен изпълнителен директор на Interoute, споделя: „Сертифицирането от Microsoft на Interoute One е ясно доказателство за способностите на компанията да предоставя на фирмите сигурна услуга по подобие на Skype. C тази стъпка Microsoft отваря широко вратите към предприятия, които искат усъвършенствана телефонна система на цена, значително по-ниска от тази на традиционните системи." ОБЕДИНЕНИ КОМУНИКАЦИИ СЛЕД ОБЕДИНЕНИ УСИЛИЯ Междувременно бе обявен стартът на още една международна инициатива с участието на компанията от Редмънд, но този път с подкрепата на HP. Двете компании разкриха намерението си да доставят решения за унифицирани комуникации (UC), колаборация и виртуализация. Със стартирането на това партньорство те ще доставят на глобалните си корпоративни клиенти пълен асортимент от решения за обединени комуникации, съвместна работа и виртуализация, изградени върху отворени софтуерни платформи и работещи с приложения и системи, които са познати и използвани от хората днес. Комплексните решения, които ще се предлагат, включват софтуер, хардуер, мрежова архитектура и услуги, което ще позволи на клиентите да оптимизират ресурсите си, да повишат производителността си и да намалят оперативните разходи за командировки, телекомуникации и ИТ. Това ще бъде постигнато чрез оптимизация и рационална организация на комуникациите за обмен на съобщения, видео и глас със свързани приложения и устройства. Като част от глобалната инициатива българските представителства на HP и Майкрософт се договориха за сътрудничество при доставяне на решения за унифицирани комуникации, съвместна работа и виртуализация и на българския пазар. Двете компании ще разработват и реализират корпоративни решения, базирани на HP хардуер, Microsoft Office SharePoint Server, Microsoft Exchange Server и Microsoft Office Communications Server. Договореността ще им позволи още да разширят предлаганите от тях услуги, включвайки фундаментални решения за бизнес продуктивност, фокусирани върху изпращането на съобщения, съвместна работа и координация чрез унифицирани и свързани корпоративни решения, които интегрират ефект на присъствие, глас, данни, видео и развита мрежова архитектура. „Чрез управление на проектите на клиентите с общите ни решения в областта Unified Communications, Business Intelligence, Collaboration, Virtualization, SQL Server и Core Infrastructure нашите компании - HP и Майкрософт, демонстрират забележителни резултати в технологичната интеграция, предоставяне на знания, добри практики и цялостна подкрепа на клиентите. Сътрудничеството ни дава възможност да предоставим завършена и цялостна услуга на нашите клиенти и партньори, което е допълнителна гаранция за качеството на услугите, които предлагаме", каза Ираван Хира, генерален директор на HP България. „Стратегическото партньорство между Microsoft и HP съществува повече от 25 години. Настоящата глобална инициатива само ще допринесе за неговото задълбочаване и най-вече надграждане в полза на нашите клиенти и партньори. Те ще бъдат тези, които ще се възползват от обединените опит, ноу-хау и технологични решения на две водещи ИТ компании, за да намалят разходите си и да работят по-ефективно", сподели Огнян Киряков, генерален директор на Майкрософт България. Партньорството на Майкрософт с водещата компания в света в областта на мрежовите и професионални услуги HP е сериозна стъпка напред в развитието на стратегията ни за доставяне на решения, променящи начина, по който клиентите на компанията управляват бизнеса си. Инициативата е продължение на 25-годишната партньорска програма Frontline Partnership за предлагане на интегрирани решения с увеличени инвестиции в областта на унифицираните комуникации и решенията за колаборация(Exchange Server, SharePoint Server u Office Communications Server), изследователска и развойна дейност, консултантски услуги, продажби и маркетинг.
понеделник, 15 юни 2009 г.
Благодарение на кризата интересът към бизнес комуникацията през интернет расте
Етикети: IT Forum
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар