„Яху" търси нова тактика срещу „Майкрософт"
в. Банкер
Борейки се да не падне в лапите на „Майкрософт" (Microsoft), „Яху" (Yahoo) вероятно ще се опита да спечели малко допълнително време. Корпорацията на Бил Гейтс се подготвя да номинира свои хора в директорския борд на търсачката, с което да си гарантира одобрение на офертата за поглъщане. Крайният срок, в който може да направи това, е 13 март. За да забави нещата обаче, „Яху" обмисля как да отложи годишното събрание на акционерите си. Ако го направи, ще спечели време, за да търси и оцени алтернативни изходи от ситуацията. Според законите на щата Делауеър, където е регистрирана ИНТЕРНЕТ компанията, публичните дружества са длъжни да проведат годишно събрание на акционерите си най-късно 13 месеца след предишното. Последното събиране на „Яху" се състоя на 12 юни 2007-а, но за новото още не е насрочена дата. В случай на отлагане „Майкрософт" може да използва времето, за да постигне приятелско споразумение с „Яху". Само че това ще е доста по-трудно, ако гигантът реши да номинира свои хора за членове на директорския борд. От друга страна, не е изключено инвеститорите в „Яху" да сметнат, че с протакането на събранието компанията ги лишава от избирателни права. Което би дало повод за съдебни дела. Допълнителното време, което „Яху", изглежда, ще се опита да спечели, ще даде шанс на търсачката да намери други партньори или да накара „Майкрософт" да повиши офертата си. Подобно протакане беше използвано като оръдие и в друга подобна ситуация в Силиконовата долина, когато „БЕА систъмс" (ВЕА Systems) отложи събранието на акционерите си, докато обмисляше предложението на „Оракъл" (Oracle). След като проведе разговори с „Нюз корпорейшън" (News Corp.) и „Гугъл" (Google), ръководството на „Яху" изглежда концентрирано върху възможността за сделка с „АОЛ" (AOL). Все още обаче не е ясно под каква форма ще е тя. „АОЛ" е прекалено малка, за да купи търсачката, но евентуално смесено дружество или сливане може да послужи като алтернатива на продажбата на „Майкрософт". Такъв вариант ще бъде подкрепен и от „Гугъл", който притежава 5% от акциите на „АОЛ". Все пак повечето анализатори смятат, че акционерите на „Яху" едва ли ще отхвърлят офертата на „Майкрософт" заради евентуален съюз с „АОЛ", „Нюз корпорейшън" или „Гугъл". Наред с това главният изпълнителен директор на „АОЛ" Ранди фалко отрича да има разговори с „Яху" и не крие, че се наслаждава на разиграващата се драма. „Надявам се, че конкурентите ни ще се съсредоточат върху битката за по-голям пазарен дял в ИНТЕРНЕТ търсенето и ще оставят рекламния пазар на нас - коментира той. - Мисля, че това е грешка, но както е казал Наполеон - никога не прекъсвай врага си, когато се готви да сбърка." стр. 3
понеделник, 10 март 2008 г.
„Яху" търси нова тактика срещу „Майкрософт"
Етикети: в. Банкер
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар