понеделник, 31 март 2008 г.

Най-популярните социални мрежи

Най-популярните социални мрежи
в. Компютри

Социални мрежи от общ характер
MySpace
MySpace е основният двигател на феномена, наречен социална мрежа. Порталът разполага с най-голямата потребителска общност. Поради популярността си в мрежата той привлича и спамъри, които създават фиктивни профили и така заобикалят антиспам филтрите, защото служебните съобщения от MySpace системата не се филтрират. Въпреки това MySpace е чудесен начин да се запознаете със сродни души. Сайтът предлага и възможност за качване на авторска музика, ако сте музикант или ако имате група.
Facebook
Първоначално Facebook е създаден като социален уебпортал от харвардския студент Марк Цукерберг през 2004 г. След като порталът за кратко добива чудовищна популярност не само сред студенти и ученици, създателите му решават да го направят публично достъпен през 2006 г.
Hi5
Уебпорталът е изключително популярен отвъд океана. Това е социалната мрежа с най-много потребители от Северна Америка и Канада, предлагаща една уникална по рода си екстра: може да дадете 5 точки на всеки потребител, който ви допада - нещо като приятелска закачка и начин за привличане на вниманието.
Twitter
Настоящият уебпортал предлага хибридна чат функция в съчетание с познатите от социално ориентираните уебпортали структура и начин на работа. Този портал е сред най-бързо развиващите се и броят на регистрираните потребители нараства лавинообразно.
Friendster
Сам по себе си Friendster е един онлайн парадокс. Въпреки че стартира с двугодишен аванс пред сегашния „топиграч" в този бранш и е най-използваната социална мрежа за периода 2002-2004 г., Friendster загубва част от популярността си след появата на MySpace през 2004 г. Интересното е, че двата портала са почти идентични като структура и функционалност. Невероятният успех на Myspace също е парадоксален в известен смисъл, при положение че порталът съвсем не е първият по рода си. Явно е, че малко повече шарения (понякога) прави чудеса.
iMeem
При iMeem се набляга на колаборацията при социално споделяне на препратки, мултимедия, блог постове и други заслужаващи вниманието уебресурси.
Ning
Ning е интересен и иновативен уеббазиран продукт, който може да бъде определен като инструмент за създаване на нови социални мрежи. Тук идеята за работа с групирани ресурси се издига в култ. Специализирани социални мрежи Ако „стандартните" социални мрежи не ви привличат, може би не е лоша идея да разгледате класацията от специализирани уеббазирани услуги, обвързани с конкретна ниша, която ви допада, например музика, туризъм или кино.
43 Things
Това е социална мрежа от потребители, които си поставят различни цели. Налице са и списъци с вече изпълнените ангажименти и задачи.
Broadcaster
Порталът позволява на потребителите да качват онлайн собствени видеоклипове, да коментират клиповете на останалите, както и да комуникират посредством видеочат с останалите потребители в реално време. От тук може да пращате и видео чрез имейл.
Саге2
Социалният уебпортал е насочен към потребителите, които са загрижени за бъдещето на планетата ни. Тук ще откриете съвети за екологичен и природосъобразен начин на живот, блог, онлайн магазин, ще осъществите контакти със сродни души и ще се възползвате от много други екстри.
Classmates
Това е един от най-старите и най-популярни социално ориентирани уебпортали в мрежата. Той съществува от 1995 г. и цели да помогне на хората да влязат във връзка с бившите си съученици и състуденти. За съжаление членството е платено, но може да ползвате сайта и безплатно. За целта ще се наложи само да се примирите с факта, че ще получавате фалшиви рекламни съобщения, уведомяващи ви, че уж някой ви е търсил, а в действителност ще бъдете подканени да закупите платен акаунт за сайта. Общо взето, това за мен е най-неприятният „социално ориентиран" сайт заради меркантилната политика, но няма как да не го представя в настоящата класация, тъй като е много стар и има огромна база данни от потребители. Нашенският аналог на Classmates е достъпен на адрес Atol.bg. Dodgeball
Това е социално ориентирана мрежа, насочена към потребителите, които често са на път. С помощта на Dodgeball всеки собственик на мобилен телефон или смартфон ще е в състояние да следи вашия текущ статут, например „зает", „извън страната", и т.н.
Flixter
Тук е уебраят за киноманите. Flixter използва силата на социалните мрежи, за да предоставя на потребителите си необременени от мнението на критиците ревюта на най-новите и на класическите филмови заглавия.
Flickr
В глобалната мрежа съществуват стотици уебсайтове за споделяне на снимки, създаване на публично достъпна или лична фотогалерия. Това е и основната цел на феноменалния продукт на Yahoo - Flickr. Трябва да се отбележи, че ако веднъж изпробвате Flickr, всеки друг подобен уебсайт вероятно ще ви се стори блед на неговия фон. След Last.FM лично аз поставям Flickr на второ място в своята собствена класация на социално ориентирани мрежи.
Gaia Online
Това е социална мрежа, където избирате конкретна визуална тема, да речем комикс, гейминг, фентъзи и др., след което създавате собствен виртуален герой. С него може да изпълнявате различни задачи, да събирате виртуално злато и да купувате виртуални предмети.
Last.fm
Меломаните могат лесно да открият нови групи, които са сходни като стил и звучене спрямо сегашните им любимци. Освен това Last. fm позволява на потребителите да създават собствена радиостанция, която се адаптира според вкуса и предпочитанията на потребителя и впоследствие автоматично предлага нови заглавия на тяхното внимание. Освен това може да слушате радиостанциите на останалите потребители и да опознаете техния музикален вкус. Last.fm създава виртуални връзки между хората, които слушат еднаква музика и освен това генерира подробна статистика за всички прослушани песни от началото на регистрацията. Така може да разгледате и собствените си класации за всяка седмица и месец назад във времето. Колкото и да го хваля, суперлативите няма да ми стигнат, защото Last.FM не е просто социална мрежа, това е същинска музикална революция!
Linkedln
Според създателите си Linkedln е бизнес ориентирана социална мрежа, където контактите се маркират под формата на бизнес връзки вместо като „приятели". В общи линии, Linkedin е сайт за мениджмънт на всички бизнес и лични контакти. Тя притежава и система от често задавани въпроси и отговорите им, подобно на Yahoo Answers.
Meetup
Основната идея тук са срещите. Независимо дали ще организирате политически протести, гаражно гейм парти, турнир по баскетбол или конкурс по програмиране, Meetup е на ваше разположение.
Multiply
Multiply е семейна социална мрежа. Идеята тук е да добавяте само членове на семейството си, както и информация, свързана с тях, да речем снимки, клипове и произволна информация в блога.
MyFamily
Стартирал през 1998 г, MyFamily е създаден, за да помогне на семействата, които не живеят заедно, да поддържат връзка помежду си. Едва наскоро интерфейсът тук бе обновен спрямо модерните уеб 2.0 стандарти, което превръща този портал в сериозен играч при социално ориентираните мрежи.
Reunion
Reunion е нещо като хибрид между Classmates и MyFamily. Целта тук е да откриете отдавна изгубени роднини и приятели, съученици и други стари познайници. Reunion е една от малкото социални мрежи, изискващи заплащане, за да имате пълен достъп до всички функции, но има огромна база данни от потребители.
Soundpedia
И тук, както при Last.fm, основният акцент е върху музиката. Потребителите на Soundpedia могат да качват онлайн своите любими плейлисти, както и да търсят нова музика на базата на вече изградената статистика с предпочитаните стилове и жанрове. Тук може да разглеждате и плейлистите на приятелите от социалната мрежа.
WAYN
Името на настоящия уебресурс е абревиатура на „Where Are You Now?". WAYN е социално ориентирана мрежа, насочена към туристите по света. Тук може да намерите всякаква информация на тема туризъм, както и да вземете участие в развитието на портала със собствени статии, туристически гидове, снимки и мнения. стр. 7

Няма коментари: