събота, 5 април 2008 г.

Новият ред в БГ интернета

Новият ред в БГ интернета
в. Капитал
Андриан ГЕОРГИЕВ

Nielsen Online, агенция за уеб-пийпълметрия, ще анализира интернет-пазара у нас в партньорство с осем български компании
Две нови уебкомпании се присъединиха към системата за измерване на онлайн аудиторията в България, създадена от глобалната анализаторска фирма Nielsen Online. Инициативата стартира официално преди около месец и включва сайтове на "Нет инфо.БГ", "Инвестор.БГ", "Икономедиа", "Мейл.БГ", "Санома Блясък", "Уеб медия груп", "Дарик уеб" и "Атол медиа". Новите попълнения са Digital Media Group и Rezon Media. Те държат съответно страниците kaldata.com, uroci.net и imot.bg, mobile.bg и др. Благодарение на информацията, подадена от Nielsen Online, издателите на съдържание се надяват да привлекат повече средства в сферата на онлайн рекламата.
Nielsen Online заедно доставчиците на съдържание започва панелно изследване през следващата седмица. Неговата цел е да покаже средният демографски профил на тяхната онлайн аудитория. Досега системата на Nielsen Online не предоставяше подобни данни. Това беше и най-силният аргумент в арсенала на Веселин Ангелов, управител на конкурентния онлайн измерител Gemius. Сред неговите клиенти е българският онлайн портал "Дир.БГ", а от април тестове започва и сайтът на bTV. Епицентър на напрежение се оказа включването на vbox7.com (като собственост на "Нет инфо.БГ") в метриката на Nielsen Online, което се счита за недопустимо от Владимир Жеглов, изпълнителен директор на "Дир.БГ". В това той вижда опит за легализиране на страница с неуредени авторски права на видеосъдържанието, привличаща колосален трафик.
От лагера на Nielsen Online обаче смятат, че избраната метрика ще донесе на местния пазар на онлайн реклама това, от което той най-много се нуждае - прозрачност и адекватни данни. Първите официални рейтинги се очакват в края на месеца.
стр. 60

Няма коментари: