събота, 5 април 2008 г.

Идват, израстват и си отиват

Идват, израстват и си отиват
в. Капитал
Борислав КАНДОВ

Двама директори в Lowe Swing Communications вече не са част от агенцията
Текучеството в рекламния бизнес не е от вчера. И няма да изчезне утре
Но също като във всяка друга индустрия то се случва основно на по-ниските нива в агенциите - копирайтъри (хората, които пишат текстовете за рекламите), дизайнери, акаунти (посредниците между клиентите и екипа на агенцията). Разместванията по управленските върхове се случват рядко, а още по-рядко се случва наведнъж една агенция да се раздели с двама свои директори.
Точно това обаче се случи с една от добре развиващите се през последните две-три години агенции на пазара - Lowe Swing Communications. Директорът "Обслужване на клиенти" Гергана Иванова и криейтив директорът Радослав Бимбалов дойдоха в агенцията по различно време (съответно преди 10 и седем години), но се разделиха с нея заедно. За външния наблюдател решението им изглежда странно. През годините към портфолиото на агенцията бяха добавени клиенти като Unilever, Johnson&Johnson, Electrolux, British Airways, веригата магазини 2be, "Белла България", ING Life, Ford, Hild, "Каменица" АД.
Но се оказва, че основната причина за напускането им е разминаване във вижданията за бъдещето на агенцията с основният й собственик и управител - Яна Сарандева. "Хората идват, израстват и си отиват", казва Сарандева и допълва: "Те бяха част от екипа, но в един момент установих, че не се спазват принципите, които са заложени в основите на агенцията и които тя следва през всичките 16 години, през които тя е на пазара. Поради което се наложи да взема решение да се разделим."
"Решението да напуснем Lowe Swing не бе никак лесно и за двамата", коментира Гергана Иванова. "То дойде след месеци на обсъждане на различни варианти със собствениците на агенцията. В крайна сметка плановете ни за бъдещето се разминават, което ни накара да излезем от екипа и да потърсим за себе си нови възможности за развитие", обяснява тя и допълва, че напускането им е било планирано отдавна, но се е случило "по-бързо, отколкото самите ние искахме. Имахме желание излизането ни да стане плавно, с нужната подготовка на екипа и клиентите, за съжаление това не се получи. Бързото ни оттегляне беше решение на собствениците".
Засега няма нови хора, назначени на мястото на Иванова и Бимбалов. Яна Сарандева отново лично ще управлява агенцията на оперативно ниво. "Думата връщане не е много точна, защото аз на практика не съм се оттегляла напълно през това време. Бях прехвърлила определени правомощия по оперативното управление на Гергана и Радослав. Като управител на агенцията съм била отговорна за стратегическите решения на агенцията, както и за обслужването на основните клиенти", казва тя.
Относно ангажирането на нови хора Сарандева казва, че "това ще го покаже бъдещето. В екипа на агенцията има достатъчно подготвени и опитни професионалисти, които са в състояние да поемат отговорностите и на двамата", убедена е Сарандева и допълва: "Всяка успешна бизнес единица има подготвен план за приемственост. Това не е първият и последен случай в нашия бранш, като тази тенденция е особено изразена в последните две години."
Иванова и Бимбалов казват, че вече се подготвя новото им начинание, което (естествено) е нова рекламна агенция, но не са готови да разкрият повече подробности. Иванова смята, че липсата на качествени хора е един от най-сериозните проблеми на индустрията. Но през последните години те успяха да изградят силен екип в Lowe Swing, което им дава "основание да вярваме, че можем да станем притегателна сила за млади, талантливи хора, които искат да имат интересна работа и да се доказват".
***
„Всяка успешна бизнес единица има подготвен план за приемственост."
ЯНА САРАНДЕВА, съсобственик на Lowe Swing Communications
***
„Надяваме се съвсем скоро да оповестим старта на новата ни рекламна агенция."
Гергана ИВАНОВА, бивш управляващ директор на Lowe Swing
стр. 43

Няма коментари: