Българските деца гледат средно по 3 реклами на храни на час по телевизията
дата : 1 април 2008 г. 13:27 ч.
Българските деца гледат средно по три реклами на храни на час, докато са пред телевизора, сочи проучване, проведено през 2007 г. от лекарите в Клиниката по детска ендокринология към Университетската болница "Св. Марина".
Изследването е направено в рамките на 42 часа, като са проучени три ефирни национални телевизии. Това каза на пресконференция на тема "Какво ядат децата ни, какво се продава в близост до училищата и как се отразява това на здравето им" доц. д-р Виолета Йотова.
По думите й на първо място сред пусканите в българския ефир реклами на хранителни стоки са снаксовете, следвани от шоколада, сладките и газираните напитки.
Доц. Йотова уточни, че данните от изследването ще бъдат публикувани в списанието на Детското педиатрично дружество на Великобритания.
Според нея провеждането на рекламни кампании пред деца е сериозен проблем и затова трябва да бъдат взети незабавни законодателни мерки, каквито вече са предприети в другите европейски страни.
Въпреки че това е сериозен бизнес е необходимо ограничаването на подобни реклами поне по време на детските програми в телевизионния ефир, допълни доц. Йотова.
Тя каза още, че през есента в Клиниката по детска ендокринология ще стартира проект за лечение на високостепенно затлъстяване по фамилна програма.
Реализацията му в рамките на една година ще бъде подкрепена от община Варна, като за целта ще бъдат отпуснати 50 000 лв.
Първоначално програмата ще обхваща 50 семейства, като ще е насочена както към децата със затлъстяване, така и към техните родители.
Ще бъдат извършени пълни профилактични прегледи, като всеки участник в проекта ще има възможност да получи съвети как да промени режима си на хранене, а тези, които вече има здравословни проблеми ще бъдат насочвани към съответно лечение.
Няма коментари:
Публикуване на коментар