сряда, 29 април 2009 г.

Световните марки струват 2 трлн. долара

Монитор - 25 стр.
Световните марки струват 2 трлн. долара



Въпреки развихрилата се световна криза стойността на световните марки се е повишила с 2% до рекордните 1,95 трлн. долара. Това показа годишната класация на BrandZ. Причината е, че хората обвиняват компаниите и лидерите за лошите икономически условия, а не марките, коментираха експертите.И тази година номер едно в листата е световната търсачка Google. Стойността на марката е над 100 млрд. долара, което представлява ръст от 16% спрямо миналата година. В топ 10 на престижната класация са още Microsoft, Coca-Cola, IBM, McDonald's, Apple, China Mobile, General Electric, Vodafone, Marlboro. Най-големият губещ в десетката е General Electric, който изпадна с 6 позиции до номер 8.Общо 15 марки са изпаднали от тазгодишните 100. Като най-големите губещи са автомобилните производители, финансовите и застрахователните компании.

Няма коментари: