вторник, 28 април 2009 г.

Coca-Cola Co. вече заплаща според постигнатите резултати

Класа - 11 стр.
Coca-Cola Co. вече заплаща според постигнатите резултати



Coca-Cola Co. стартира нова система на работа с рекламните агенции, които наема, пише "Ад ейдж". Компанията обещава на агенциите само обезщетение, ако резултатите от кампаниите им не са задоволителни. Печалба от 30% от генерираните приходи ще получават рекламистите само ако с работата си са постигнали високите цели. От безалкохолния гигант се опитват да наложат новия модел на работа като стандарт в индустрията. "Искаме агенциите, с които работим, да си заработват доходите, но те не са гарантирани", коментира Сара Армстронг. Тя е директор на Coca-Cola Co. за световни медийни и комуникационни операции на компанията, която харчи по повече от $3 млрд. на година за глобална реклама. "Имаме нужда агенциите да са в добро материално състояние, но те трябва да си спечелят това чрез представянето си", добави тя. Промяната в заплащането в Coca-Cola от твърда сума, базирана на работните часове към заплащане срещу определени резултати, бе въведена на пет пазара миналата година. Новият модел ще навлезе на поне 35 пазара тази година, а до 2011 г. се очаква да обхване всички отношения на гиганта с рекламни и медийни агенции по света. Тази концепция е популярна в индустрията от около десетилетие, но малко компании са опитвали да я приложат ва практика. Procter & Gamble например са я въвели само за 12 от бравдовете си. Рекламните агенции, с които Coca-Cola работи, са някои от най-креатионите в света. Сред тях са Wieden & Kennedy, Crispin Porter & Bogusky, Starcom MediaVest Group и много други В частни разговори някои от шефовете на агенциите коментират, че не биха могли да спорят за теоретичните предимства на стратегията, но се притесняват за това как ще се реализира тя на практика. "Ако става дума за това да получаваме повече пари, защото сме увеличили стойността на марката. това е страхотно. Уловката обаче е в това как се дефинира "стойност", обясни старши изпълнителен директор, пожелал анонимност. По традиция стойността на заданието се определя от агенцията, която казва на клиента си от колко души и от колко време се нуждае, за да изпълни дадения проект. Според новия модел на безалкохолната компания Coca-Cola ще определя стойността на задачите на базата на редица фактори, сред които стратегическата важност на работата, таланта, който се изисква за нея, и това дали други агенции могат да я свършат - ако могат, тогава цената е по-ниска.

Няма коментари: