събота, 2 май 2009 г.

Вивиан Рединг: Правата на потребителите онлайн не трябва да зависят от това, къде е регистриран уебсайтът

Информационна агенция “Фокус” - Общество
Вивиан Рединг: Правата на потребителите онлайн не трябва да зависят от това, къде е регистриран уебсайтът



София. Правата на потребителите онлайн не трябва да зависят от това, къде е регистрирано дружеството или уебсайтът. Това каза Вивиан Рединг, европейски комисар по въпросите на информационното общество и медиите на представяне на Платформата “Наръчник на потребителите в дигиталния свят”, предаде репортер на Агенция „Фокус”.
Вивиан Рединг каза, че за да използват потребителите потенциала на цифровите комуникации, те трябва да имат сигурност в мрежата, да знаят, че правата им са защитени.
Оказва се, че 65 % от ползващите интернет в ЕС не знаят къде да получат информация и съвет относно трансграничното пазаруване в рамките на съюза. Една трета от потребителите биха закупили продукт от друга държава, ако е по-евтин или качествен, но само 7 % пазаруват така.
Рединг посочи, че защитата на потребителите в мрежата е свързана с въвеждането и строгото прилагане на ясни права на потребителите.
Европейският комисар по въпросите на информационното общество и медиите Вивиан Рединг и европейският комисар по защитата на потребителите Меглена Кунева определиха и възможни области за действие – борба със спама, да се гарантира, че за потребителите няма значение от коя държава-членка на ЕС идва дигиталното съдържание, като се подготви основата за международна лицензионна система за онлайн съдържание, на потребителите да се предостави сигурност по отношение на това какво могат и какво не могат да правят с песни, видеоклипове и филми, защитени с авторски права. Освен това – да се разшири обхватът на принципите за защита на потребителите така, че да включват и лицензионните споразумения за продукти като софтуер, свален за антивирусна защита, игри или друго подлежащо на лицензиране съдържание, да се гарантира, че политиките за защита на личните данни при офертите онлайн се обясняват точно и съдържат справедливи договорни условия, да се проучат възможностите за засилване на доверието в плащанията онлайн, да се решат проблемите, свързани с разпокъсване и непълни правила във връзка с достъпа до електронни услуги.
В тази връзка ще се работи с промишления сектор и с асоциациите на потребителите за изграждане на европейска система за знак за доверие за уебсайтовете за търговия на дребно, съобразена с най-добрите практики.
Сайтът ще бъде онлайн от 5 май, 16.00 часа.
Адресът е : http://ec.europa.eu/eyouguide
Представянето на Платформата “Наръчник на потребителите в дигиталния свят” е организирано от Представителството на Европейската комисия в България и Информационна агенция “Фокус”.

Няма коментари: