сряда, 13 август 2008 г.

ABC, NBC u CBS завземат търговските площи

Класа - 11 стр.
ABC, NBC u CBS завземат търговските площи



Големите телевизионни мрежи в САЩ вече имат опит в подпомагането на рекламодателите да достигнат до повече потенциални клиенти, докато си стоят пред телевизора вкъщи. Сега Голямата тройка преследва тези потребители и извън домовете им, пише AdAge. Трите най-влиятелни телевизионни мрежи в Щатите -ABC на Walt Disney, NBC -на Universal u CBS Corp., решиха да поставят реклами на екрани на обществени места, които потребителите да гледат, докато зареждат гориво, купуват продукти в супермаркетите или пазаруват в моловете.
"В нашата динамична среда конкуренцията бързо расте", заяви Ед Пиърсън, вицепрезидент на ABC New Media Sales. Той обясни, че необходимостта от такъв проект се е появила, след като телевизионните мрежи са усетили спад в рейтингите си заради технологията, която позволява на потребителите да пропускат рекламите или да гледат телевизия в интернет. Целта на новия проект е чрез инсталирането на екрани на обществени места медиите да промотират предаванията си и да привличат рекламодатели, които желаят техните послания да достигнат потребителите в движение. Традиции в областта Идеята за показване на материали по нетрадиционни начини не е нова за нито една от трите мрежи. NBC дълго време имаше сделка с United Airlines да пускат предавания на медията в самолетите, а CBS предоставяше програмата си на American Airlines. Според данни на изследователската компания Forrester Research до 2013 г. възприемането на видеосъдържание ще се увеличи с 25%, до пет часа на ден, в сравнение с четирите часа на ден, предвидени за 2008 г. Причината е може би възможността да се поставят сравнително евтини екрани на повече места. Неотдавна телевизионната мрежа CBS купи компанията SignStorey, сега позната като CBS Outer-net, която предлага програмно съдържание и реклами на монитори в търговски вериги. Подразделението на CBS продава търговски послания на екраните в 10 400 супермаркета, в GameStop магазините и в чакалните на автосервизите. "Пред нас съществуват още много възможности. Можем да използваме съдържанието на местните канали на CBS и на други доставчици", коментира Вирджиния Каргил, президент на CBS Outernet. Влияние и приходи
В началото на тази година NBC представи на рекламодателите своите многобройни партньори, които ще й съдействат при излъчването на реклами на тв монитори в супермаркети, училища, спортни салони, таксита и на други обществени места. Компанията е успяла да осъществи серия партньорства с външни мрежи и вече притежава рекламно пано на Times Square u болнична мрежа, насочена към родители на новородени деца.
Другата голяма мрежа, ABC, също има съдружници, които й позволяват да пласира реклами на голф игрища и туристически дестилации, във вериги за продажби на дребно, бензиностанции и на Times Square. Не е ясно дали успехът в сферата на външното рекламиране ще повиши приходите на телевизионните мрежи. "Разширяването на дейността в тази насока не може да навреди, но няма и да промени много, тъй като основният приход от реклама на мрежата е със стойност милиарди долари", коментира Майкъл Натансън, медиен анализатор в Sanford C. Bernstein. Според него в най-добрия случай външната реклама може да добави от 2% до 4% към приходите от основния бизнес. От CBS съобщиха, че постъпленията от външните рекламни кампании са се вдигнали с 8% за първата половина на годината до близо $1.1 млрд. от $1,02 млрд. за същия период миналата година. Приходите от телевизионни кампании са се покачили с 1% до около $4,8 млрд. от предишните $4,7. млрд. От своя страна разходите за външна реклама са се вдигнали с 4,9% през 2007 г. до близо $4,02 млрд., според TNS Media Intelligence. Разходите за реклами в телевизиите като цяло обаче са спаднали с 1,7% до сумата от $64,4 млрд.

сряда, 13 август 2008 04:56:05

Няма коментари: