събота, 16 август 2008 г.

Лодер пак напира за bTV

Поглед - 13 стр.
Лодер пак напира за bTV

Надежда НИКОЛОВА

Трима са мераклиите за bTV, а първоначалната цена за телевизията е 1,2 млрд. евро. Новият собственик на ТВ2 Роналд Лодер е с най-сериозни шансове да вземе и Мърдоковата телевизия, твърдят източници, близки до медията. Конкуренти обаче са му два западни консорциума. В началото на юли „Нюз корпорейшън" на Рупърт Мърдок обяви, че подготвя bTV и още две телевизи в Сърбия и Латвия за продажба. Тогава „Нюз корпорейшън" възложи на инвестиционните банкери от „Лемън брадърс" да направят оценка на медиите. „Със сигурност медията ще бъде продадена до края на август. Цената й обаче едва ли ще надхвърли милиард евро (1, 5 млрд. долара)", заявиха източниците на ПОГЛЕД. Независимо от това очакванията на медийните специалисти са, че продажбата на bTV ще се превърне в най-голямата медийна сделка в България. Телевизията бе изложена за продажба при първоначална цена от 800 милиона долара. След като вторият по големина тв канал у нас Нова тв стигна цената от 968 милиона долара, то едва ли медията на Мърдок ще бъде продадена за по-малко. „В момента не бих могла да коментирам тази хипотеза, но може би е логично сделката между „Антена" и MTG да увеличи цената на bTV. Това ще го уточнят специалистите, когато имат по-богата информация относно нашата телевизия", обясни преди седмица пред ПОГЛЕД изпълнителният директор на медията Вики Политова. През 2007-а bTV запази лидерските си позиции с пазарен дял от 36,9% срещу 17,8 на сто за следващата я Нова тв, сочат данните на Асоциацията на рекламните агенции. Между 40 и 50 милиона лева пък е само чистата годишна печалба на bTV (освен другите й предимства като разпространение, ръководен екип, пазарен дял и т.н.). Според данни на пийпълметричната агенция „ТВ план ТНС" за периода 14 юли -11 август bTV и през тази година е първа по рейтинг. От 50-те най-гледани предавания 31 са на телевизията на Мърдок, като на първо място е късният новинарски блок с рейтинг от 14,15% и пазарен дял 45,8%. Другите две предавания в челната тройка са „Комиците" и „Шоуто на Слави" с рейтинги съответно 13,07% и 12,84%. В делничните дни пазарният дял на bTV е бил 37,60%, следван от 15,50% за Канал 1 и 14,50% за Нова тв. Трите национални телевизии са най-гледани и през почивните дни, когато bTV владее 28,8% от пазара. Делът на Канал 1 е 18,80%, а на Нова тв -13,60%. Както ПОГЛЕД вече писа, Роналд Лодер се е опита да купи bTV за втори път. Наследникът на парфюмерийната кралица Ести Лодер лично е водил преговори с медийния магнат Рупърт Мърдок. „Искам да купя телевизионен канал във вашата страна, но Рупърт ми иска прекалено много пари", споделя през лятото на 2003-та Роналд Лодер на среща в Ню Йорк с официални представители на тогавашното българско правителство. Милиардерът потърсил институционална подкрепа от страна на изпълнителната власт за сериозните си инвестиционни намерения в България, които далеч надхвърлят медийните му проекти и парфюмерийния бизнес на гиганта „Ести Лодер". На евентуалната покупка на bTV тогава той гледа като на флагман и медиен гарант за останалите си инвестиционни проекти за стотици милиони долари. За първи път Лодер идва в България през далечната 1994-та, а последната му визита е в началото на юли тази година, когато се среща и с премиера Сергей Станишев. Магнатът вече успя да купи ТВ2 и с това повлече крак и за останалите сделки на медийния пазар. На 28 юли регистрираната на Бермудите компания на Лодер Central European Media Enterprises Ltd. (СМЕ) обяви в сайта си, че се е споразумяла с Top Tone Media Holdings LiMited за закупуването на 80% от собствеността на две наши телевизии. Консултант по сделката е рекламният бос Красимир Гергов, а 172-та милиона долара са за четвъртата национална ефирна телевизия ТВ2, за кабелния канал „Ринг", за радио „Мила" и за ефирната честота в София, на която сега се излъчва Би Би Ти. В официалното съобщение на СМЕ се казва още, че ще бъде подписано консултантско споразумение с Красимир Гергов, който ще продължи да осигурява експертните си оценки и съвети както за развитието на ТВ2 и „Ринг", така и за останалите медийни активи на компанията в България.
събота, 16 август 2008 04:23:19

Няма коментари: