Капитал - 43 стр.
Обаждането ви се пренасочва
До неотдавна думи като аутсорсинг и кол-център бяха абсолютно непознати по българските земи. После в страната стотици млади хора заработиха в големи офиси, където говореха по телефона на различни чужди езици. Този бизнес се появи след като повече международни компании решиха, че им е по-изгодно да изнесат част от страничните си дейности към външни партньори и към по-евтини държави. Тази практика, позната като аутсорсинг, постепенно влезе и в България. През седмицата пък се случи и първата корпоративна сделка в този млад сектор, след като БТК продаде дъщерното си дружество "БТК Контакт" на "Софика груп".
"БТК Контакт" всъщност е сред пионерите на българския пазар на този тип услуги и е един от най-големите центрове за аутсорсване на дейности от местни фирми. Дружеството беше създадено през 2004 г., за да поеме част от дейността по обслужване на клиенти на международната компания за парични преводи MoneyGram. За четири години "БТК Контакт" успя да намери и други големи мултинационални клиенти - като застрахователното дружество AIG, британския доставчик на високоскоростен интернет Bе Unlimited и онлайн системата за хотелски резервации "Хотелопия" (Hotelopia), част от хотелиерската верига First Choice Holidays. Развиването на бизнеса с кол-център беше част от визията на тогавашния собственик на БТК - американския фонд Advent. Оттогава обаче компанията на два пъти смени собствеността си и явно сегашното ръководство е решило да се концентрира върху основния си бизнес по предоставяне на телекомуникационни услуги. Това е и официалният мотив за продажбата на аутсорсинг звеното. Пазарните позиции и опитът на "БТК Контакт" в работата с международни партньори пък я направиха привлекателна за потенциални купувачи.
Цената на сключената сделка остава в тайна. Ясно е обаче, че купувачът "Софика груп" ще продължи обслужването на вече сключените от "БТК Контакт" договори. Още преди сделката "Софика" беше най-голямата независима българска аутсорсинг компания. С новата си придобивка фирмата ще затвърди позициите си. "Искаме да останем фокусирани върху тази дейност, затова и участвахме в конкурса за придобиване на "БТК Контакт", тъй като те имат доста сходен профил на дейност", коментира управителят на "Софика" Стефан Бумов. "Имаме много агресивни планове за развитие и оценяваме тази сделка като инструмент да направим още една крачка в тази посока", добавя той. По думите му компанията се развива изключително динамично и това се вижда и от финансовите й резултати - към края на юни 2008 г. вече е постигнат годишният оборот за 2007 г., а очакванията са до края на годината да се реализира ръст от около 250% на годишна база. При това тези прогнози са правени, без да се отчита придобиването на "БТК Контакт".
"Софика груп" е създадена през 2004 г. от група български инвеститори, като реалните операции започват година по-късно. Дружеството обслужва основно компании от секторите IT, телекомуникации, финанси, медии. Сред клиентите му са HP, "Мобилтел", Coca Cola, "Икономедиа", Булбанк, ДСК и др. "Вече имаме богато портфолио на аутсорсинг тип услуги и придобиването на "БТК Контакт" е още една стъпка към разширяване на пазарното ни присъствие", посочва Бумов. Според него може да се говори за "културна прилика" между "Софика" и новото й дъщерно дружество, тъй като клиентите на "БТК Контакт" са основно във финансовата сфера - пазар, в който и ръководената от него фирма се цели.
Предстои и интегрирането на дейността на двете компании. "В момента много внимателно подготвяме интеграцията на екипите, като този процес ще отнеме около 3 до 6 месеца", пояснява Стефан Бумов и допълва, че около стотина души, които работят за "БТК Контакт", ще се прехвърлят към "Софика". Самата "Софика" към момента има персонал от около 200 души, а прогнозите са до края на 2008 г. броят им да се увеличи до 350.
събота, 16 август 2008 04:10:59
събота, 16 август 2008 г.
Обаждането ви се пренасочва
Етикети: в. Капитал
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар