събота, 16 август 2008 г.

Ани Димитрова, директор „Маркетинг и реклама" на БНТ: Ще ми се да върна доверието на рекламодателите

Банкер - 40 стр.
Ани Димитрова, директор „Маркетинг и реклама" на БНТ: Ще ми се да върна доверието на рекламодателите

Мариян ТОМОВ

Отдавна е очевидно, че нещо не е наред 8 Българската национална телевизия. Аудиторията й се топи, а данъкоплатците недоволстват, че парите им отиват, за да гледат скучни предавания, суховати политически речи и предизборни обещания. Според данни на Market Links за рекламните приходи за първите шест месеца на 2008 г. излиза, че телевизията е загубим третата си позиция и вече се нарежда на пето място. Рекламните й приходи са паднали с цели 27% за този период.
Опитвайки се да промени ситуацията, в началото на миналия месец управителният съвет на БНТ направи редица кадрови промени и откри нови звена. Сред освободените е и директорът по маркетинг и реклама Димитър Димитров. „Не бяхме доволни от работата му и затова го отстранихме от поста", обясни генералният директор на медията У ляна Прьмова. Тя се надява, че заменилата го на длъжността Ани Димитрова ще успее да привлече повече рекламодатели в обществената телевизия.
Г-жо Димитрова, с какво ви привлече работата в БНТ?
- С новото предизвикателство. Живеем и работим в динамично променяща се пазарна среда.
Когато през 2004 г. встъпваше в длъжност, вече бившият директор на дирекция „Маркетинг и реклама" на БНТ Димитър Димитров заяви, че планът му е ясен -„да влезнат пари в телевизията". Това като че ли не стана. С какво вашата политика ще се различава от неговата?
- Искам да върна доверието на зрителите и рекламодателите към медията. Като се каже Българска национална телевизия, да не се мисли, че това е медия на застаряващата аудитория. За целта не трябва да чакаме рекламодателите да се свързват с нас, както е било досега, а сами да създаваме такива контакти. Откакто работя тук, на рекламодателите им прави приятно впечатление, че ги търся и осъществяваме директни срещи. Според мен не трябва да се разчита единствено на марката. Екипът на обществената телевизия работи в условията на пазарна икономика сред близо 170 конкуренти и всеки от тях се бори за своите рекламни пакети.
Очаквате ли по време на игрите в Пекин БНТ, която притежава правата за излъчването им, да изпревари по
рейтинг основните си конкуренти „Нова телевизия" и 6ТВ?
- Не желая да се сравняваме с рейтинга на другите телевизии. Не това е залогът. Важното е да привлечем колкото може по-голяма аудитория с качествен продукт, какъвто българският зрител е свикнал да гледа. Трябва да се има предвид и разликата във времето между България и Пекин, както и че разчитаме безрезервно на професионализма на коментаторите ни. Веднага след Пекин пък за Българската национална телевизия започва новият есенно-зимен сезон. Затова ще организираме специална пресконференция за рекламодателите и клиентите ни, на която да представим новите си предавания, филми и реалити шоута. Купихме и правата за световните квалификации на българския отбор по футбол.
Ще успеете ли да се преборите и за двугодишните права за вътрешното първенство по футбол?
- Все още се водят преговори.
Имате ли доверие на пийпълметричната агенция ТНС/ТВ ПЛАН?
- От срещите си с рекламодателите все повече се убеждавам, че те не се предоверяват на агенциите. Това, което се вижда на екрана, както и имиджът на дадено предаване сред обществото са по-показателни. Често се получават и аномалии - знае се например, че определена програма се гледа, но рейтингите показват точно обратното. Това е странно...
Какво първо ще направите на новата работа?
- Иска ми се да станем по-отворени и по-гъвкави спрямо зрителите и рекламодателите. Необходимо е те да знаят какво се случва в националната телевизия, за да няма неудовлетворени страни.
събота, 16 август 2008 03:31:20

Няма коментари: