събота, 18 октомври 2008 г.

Рекламният пазар се топи с € 20 млн.

Поглед - 13 стр.
Рекламният пазар се топи с € 20 млн.



Световната финансова криза ще увеличи приходите на пиар агенциите
Последната печеливша година за рекламния бизнес у нас ще се окаже 2007 г., прогнозират анализатори на пазара. Резонансът от световната финансова криза достигна и до България и вече се отразява на рекламодателите. Вместо очаквания ръст от 28-30%, който се предвиждаше за тази и следващата година, очакванията са за забавяне на темпото до около 20-25%. Това означава, че на рекламния пазар за тази година ще има около 20 млн. евро по-малко в сравнение с миналата година.
Рекламните агенции вече наблюдават свиване на бюджета за маркетинг и реклама за втората половина на годината, въпреки традиционно силните последни месеци за рекламни инвестиции. „Първо може би ще преосмислят бюджета си международните компании в България, защото световната криза засегна първо тях", казва Мариана Брашнарова, изпълнителен директор на Асоциацията
на рекламните агенции в България (АРА).
„При криза клиентите предпочитат да поддържат нивата на съществуващия бизнес, а не да харчат средства за бъдещо развитие и инвестиции. Зависи доколко кризата ще се отрази и в България. Ако това стане, тя ще засегне първо банките и застрахователните дружества", обясни тя.
Според Максим Бехар, управител на МЗ CoMMunications Group, предприемачите са объркани от това, което се случва на финансовите пазари и не са сигурни как събитията ще се отразят в България. „Логично е банките, застрахователните дружества и компаниите - инвеститори в недвижими имоти, да пренасочат бюджетите си от рекламата към пиара. По-убедително звучи посланието към потребителите, ако независим източник го произнесе", каза Максим Бехар за ПОГЛЕД.
Според него едва ли загубите от ръста на рекламата ще бъдат драстични, но сериозно ще се повишат приходите в пиар сектора. „Общият ръст в приходите за консултации за 2008 г. ще е най-малко 30-35% от 30 млн. евро, платени през миналата година. Това обаче се дължи не само на отлива от реклама, но и на цялостния икономичски ръст в държавата", обясни той.
събота, 18 октомври 2008 04:50:41

Няма коментари: