Поглед - 17 стр.
Как рекламата превзема потребителите
Основният път да стигнеш до клиента е да предизвикаш 8 него емоция с това, което рекламираш. Емоцията обаче трябва да е положителна. Ако рекламата е прекалено скандална, пак ще предизвика емоция, но негативният скандал води до отклонение в решението на клиента. Най-вероятната реакция е клиентът да коментира скандала, но да откаже да използва продукта или услугата.
Например аз като автор си имам подходи, с които мога да стигна по най-лесния начин до самия клиент. Основният ми принцип е, че рекламата не трябва да се харесва на производителя, а на клиента. Обикновено производителят иска да представиш продукта му по най-лъскавия и бляскав начин, като последното най-доброто нещо, изваяно в света. Обаче този подход отблъсква потребителите. Колкото и да им обясняваш, че нещо е хубаво, златно или пък е най-съвършеното, никой не ти вярва. Затова пък, ако поднесеш по примамлив за зрителя начин информацията за продукта и си добър като автор, имаш всички шансове да спечелиш аудиторията за каузата.
Естествено, всеки рекламист си има свой стил. Както и при известните автори по света, всеки си има собствен подход към писането. Едно и също нещо може да бъде поднесено по различен начин. Един би акцентирал на хубавия например таргетът ти е от 20 до 30 години, трябва да удряш само там. Нали само след пет години същите тези хора ще са в таргет групата на 25-35-годишните. И Вече си ги изпуснал.
Рекламата ще достигне до клиентите само ако си истински, докато я правиш. Когато си двуличен, когато нещата идват при теб поръчково, никога не става. Емоиията не е поръчка. Нея или я има, или не, но само ако я има, можеш да накараш някого да се възхити от работата ти. Точно както в изкуството, никой не може да ти каже: „Така трябва!". Виртуозите в изкуството нарушават нормите, разчупват рамките и минават границите. Така те казват на слушателя или зрителя: „Ето с това се отличавам от другите. Иначе съм просто един от всички". Само ако си позволиш да си различен, ще успееш да избегнеш шаблоните. Ако не си различен, просто си плюеш на изкуството във всяко едно отношение. Когато държиш обаче на него, можеш да правиш чудеса.
Винаги убеждавам клиента, че рекламата е изкуство. Че е също като киното или картината например, само че там трябва да изразиш всичко за някакВи си 30-40 секунди. За толкова кратко време трябва да можеш да вложиш много информация на зрителя, да го откъснеш от множеството сиви реклами, които достигат до него. И тя да е поднесена по такъв начин, че да не остави никого безразличен.
***
ГЕНЧО ГЕНЧЕВ е сценарист на едни от най-известните български реклами. Някои от тях интерпретират сюжети от стари български филми. Има над 15 рекламни клипа, сред които „О, Пепи" - на кренвирши „Леки ", рекламата на мастиките „Пещера " и „Карнобатска", салам „Вежен ", „Македонска наденица ", водка „Бяла мечка ". В момента Генчев е част от екипа на продуцентската къща „СИА Адвъртайзинг '.
събота, 18 октомври 2008 04:31:18
събота, 18 октомври 2008 г.
Как рекламата превзема потребителите
Етикети: в. Поглед
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар