четвъртък, 27 ноември 2008 г.

Искат 35 млн. лв. за реклама на туризма

Труд - 11 стр.
Искат 35 млн. лв. за реклама на туризма



„Годината на България в Русия (2009 г. - б. р.) трябва да бъде използвана за реклама на туристическия ни продукт. Това е една от важните мерки, които биха помогнали на сектора", заяви вчера вицепремиерът Ивайло Калфин след първото заседание на Държавно-обществената консултативна комисия по туризъм към МС.
35 млн. лева са необходими за ефективна туристическа реклама, но целият бюджет за издръжка на Държавната агенция по туризъм (ДАТ) за 2009-а е малко над 6 млн.
Калфин, който е шеф на комисията, е съгласен, че рекламата е най-важна в условията на финансовата криза. Но не даде надежда, че нужните за нея средства ще бъдат намерени. Заместникът му Милен Керемидчиев, който предизвика скандал с режима за издаване на визи за руски туристи, е готов да разреши всички руски туроператори да работят с българското консулство в Москва, а не с аутсорсинг фирма, казаха от бранша. „Не искаме България да бъде идентифицирана повече като евтина дестинация. На световния туристически пазар няма паника, но кризата се усеща", заяви шефката на ДАТ Анелия Крушкова. Според нея сега е подходящо време да излезем с ново послание към света: „България - целогодишна дестинация". В комисията е постигнато съгласие за изработване на стратегия за устойчиво развитие на туризма, която след екологична оценка да бъде приета от МС и парламента. Калфин е подкрепил промените в Закона за туризма, предложени от бранша: да се категоризират заведенията за хранене извън хотелите, както и жилищата в апартаментните комплекси, отдавани под наем за туризъм.
четвъртък, 27 ноември 2008 06:43:57

Няма коментари: