сряда, 26 ноември 2008 г.

Звездни реклами

Експрес - Експерт - 16 стр.
Звездни реклами

Валя СТОЯНОВА

Какъв е еталонът за добър продавач? Да пробута дезодорант на Венера Милоска, гласи един стар анекдот. В днешно време добрият продавач все по-често приема облика на някоя свръхактуална звезда, която ни убеждава от билбордове и телевизионни реклами, че точно този парфюм, дреха или банка са най-добрите на света. Колкото по-известна е избраната личност, толкова повече клиенти за производителя. През последните години рекламата в банковия сектор в България предложи на хората не само креативност и приказни герои, но и ги облъчи многократно и по всевъзможен начин. Потенциалните клиенти са затрупани с рекламни съобщения навсякъде и по всяко време. През 90-те години банковите институции залагаха на обичани актьори за рекламите - Таня Лолова, Зуека, Митко Рачков и др. През последната година предпочитани са известни спортисти. Банките имат топло чувство към тях. Бербатов u неговата карта
От сутрин до вечер от екрана и на улицата се срещаме с любимците на народа, които агитират за ипотечни кредити. Рекламата с Димитър Бербатов и "моята карта" с негов автограф е една от емблематичните сред комуникацията на карти. PR специалистите са категорични, че Първа инвестиционна банка е направила удар с привличането на Бербо за рекламно лице. "Любовта" между банката и нападателя пламна по време на последната церемония "Футболист на годината", на която ПИБ награди Митко с дебитна карта с 10 000 евро.
Гибона
За първи път в тв реклама Капитанът на националния отбор по волейбол Пламен Константинов и бившият световен шампион по шахмат Веселин Топалов са новите рекламни лица на Сосиете Женерал Експресбанк. Заедно с певицата Мария Илиева участват в имиджовата кампания "Успяваме заедно". Тримата бяха заснети в три различни клипа, които показват как служители на банката впечатляват звездите именно в областите, в които са популярни."Беше ми много приятно да участвам в заснемането на този клип, защото изживяването е напълно ново. Винаги ми е било интересно да видя как се работи в тези среди", заяви Пламен Константинов, който досега не беше използван за рекламно лице. Ветеранът
Ники Кънчев и "ипотечният" Христо Мутафчиев
Ветеран в рекламирането е Ники Кънчев, който се очертава и като най-ангажираното лице в дисциплината. "Първата ми истинска реклама беше за Хеброс банк", признава журналистът. Малко хора не са виждали хипотетичната реклама на СИБанк. Става въпрос за онзи скеч на Христо Мутафчиев, в който героят му хипотетично трябва да работи на три места, за да може след 10 години да си купи жилище, в което да живее с третата си жена. Явно три е щастливото число за този герой, защото той успя да се уреди с фотокомикс за "ипотетичните" си приключения в три епизода, замислен и изработен от ICYGEN. Фотокомиксът е всъщност новата интернет рекламна кампания за ипотечните кредити на СИБанк, в която героят носи многозначителното име "Ицо Хипотезата" и разказва за своя живот в същия скечов стил. Първата част от комикса резюмира ежедневието на Ицо - работи зад бюро, кара "любимия" на повечето българи "Голф" двойка и привидно всичко му е наред, но все още живее в дома на мама и тате.
Спират Янакиев за кредит но улицата Друг светъл образ, който ни гледа от поредния билборд или банкомат, е на Робърт Янакиев. Засмян и избръснат, Данчо аха да каже "да-да" и от плаката. Защото навик му е двойно да отрицава от малкия екран. Образът му обаче някак си се разви и наднича откъде ли не. Знаят кой е той театралите, киноманите и всички, които се интересуват от изкуство. За масовия зрител си е Данчо от Пощенска банка. Приятелите му казвали, че трябва да си смени личната карта. Питали го "На тебе някой вика ли ти Робърт изобщо?". Иначе жилищен кредит няма. Но хората по улицата редовно го питат как да получат пари и му се сърдят, че от банката не им дават. "Държат ме отговорен. А то има условия, които те да изпълнят", гледа с насмешка на ситуациите актьорът, който е лице на Пощенска банка. Мартина Вачкова
не остава назад по брой но рекламни превъплъщения Първата й подобна изява беше преди 11 години, когато се снима за американска фирма за памперси. Тогава Вачкова играе ролята на бременна, а по стечение на обстоятелствата малко след снимките наистина забреме нява. И рекламите за перилни препарати не я подминават. "Рекламите са допринесли за по-добрия ми имидж. За разлика от мои колеги обаче не взимам тлъсти суми за хонорари, а като за детски закуски", сподели водещата на токшоуто "Жените" по БНТ. В момента тя заедно с Тончо Токмакчиев, с когото изградиха образа на Кирето и Сийка, са лица на ПИБ. Три банки искат олимпийската шампионка Румяна Нейкова
За първи път у нас три конкурентни институции, опериращи на един пазар, негласно се споразумяха да използват едно рекламно лице. Преди време стана ясно, че Българска обединена банка. Първа инвестиционна банка и Кооперативна търговска банка джентълменски са си стиснали ръцете, за да могат пълноценно да използват популярността на единствената наша златна медалистка от Китай - Румяна Нейкова.
Иван и Андрей се блъскат в "Лев инс" Иван и Андрей от "Сблъсък" пък заснемат първата си тв реклама преди две години и стават лица на застрахователната компания "Лев инс". Последното им участие в подобни начинания - два спота за Globul, обаче се превърна в хит сред младите. Някои още си припяват "защо няма Cooper за теб и за мен", вдъхновена от песен на Софи Маринова. Реализацията и на двата клипа отново е дело на Ashley and Holmes. И тук главните действащи лица дават приноса си за сюжета, режисирани от Драгомир Шолев, като измислят популярната фраза.
Ето няколко наистина запомнящи се реклами:
Пощенска банка - "Чудното семейство" с Любо Нейков и Виктор Колев - "И но мен ще ми дойдат добре до 50 лв. подарък". Или друго мило семейство, което се обясняво пред приятел - "То не може пари за всичко", и съответният отговор "Да, да...". И накрая - "Дават ли ти, вземай!"
ПИБ - Татяна Лолова и нейните спътници в маршрутка.
"Живот в небесата" с Восил Василев-Зуека и Димитър Рамков.
Известният музикален хит от времето на предаването "Риск печели-риск губи" със Зуека и Светльо - "С колко искате да пораснете".
Банката заложи и но други хитови елементи - сериала "Сексът и градът" и футболната звезда Димитър Бербатов.
Societe General Expressbank - банката заложи на известни личности като Мария Илиева, Веско Топалов и Пломен Константинов.
СИБанк - актьорът Христо Мутафчиев с "Хипотетично или ипотетично".
в. Експрес - Експерт - стр. 16-17
сряда, 26 ноември 2008 04:44:51

Няма коментари: