вторник, 14 юли 2009 г.

Кризата вдъхновява иновации в маркетинга

Пари - 1 стр.
Кризата вдъхновява иновации в маркетинга



Кои са трите неща, които взимате със себе си, когато излизате от къщи? Според Виолетка Минкова това са телефон, пари и ключове. Като съдружник в първата агенция за маркетингови иновации в България, единствена предлагаща блутут реклама у нас, тя знае, че именно телефонът ще бъде най-ефективното място за реклама занапред. Компанията умело използва този факт, за да наложи у нас иновативни начини за реклама.
Как работи
Блутут рекламата дава възможност за получаване на безплатно съдържание от мобилните телефони на всички, които се намират в обсега на специално разработени блутут сървъри. Магазини, молове, билбордове, спирки на градския транспорт, конгресни и концертни зали - сървърите може да бъдат разположени почти навсякъде. Технологията е изключително популярна на обществените места из големите европейски столици, а горещите блутут точки вече са неизменна част от всички мащабни световни концерти и събития. В България тези кампании са все още прохождащи, а потенциалът им предстои да бъде открит, казва Минкова. Блутут мобилните кампании тепърва ще намерят своето място в маркетинг микса, ще се превърнат в добавената стойност на рекламата, убедена е тя. Две са заблудите, които масово властват сред потребителите у нас по отношение на използването на блутут. Включената постоянно блутут функция не означава, че ще получават спам на телефоните си, и не намалява живота на батериите на мобилните телефони. Данните на големите вносители на мобилни апарати в България показват, че над 80% от телефоните, които се продават у нас, разполагат с блутут функция. За да получите рекламното съобщение, трябва да се намирате в близост до специалния сървър и просто активирате своя блутут. Най-елементарният мобилен маркетинг според Минкова е да изпратиш на потребителя рекламно лого, картинка или мелодия, разбира се - безплатно. Блутут рекламата позволява да запишем в календара на телефона дадено събитие, да изпратим на потребителя програмата на провеждаща се конференция, информация за концерти и промоционални продукти - и всичко това директно в мобилния телефон, който носите постоянно в себе си, коментира Минкова.
бъдещето
Предимствата на подобен тип реклама са огромни, казва бизнес дамата. Тя има допълваща функция към цялата рекламна и PR кампания на една фирма, но позволява много прецизно таргетиране и отчитане на резултатите след кампанията, допълва Минкова. Компаниите, които поръчват подобни кампании, са предимно клонове на международни корпорации. Въпрос на време е и българските рекламодатели
да се научат колко могат да спечелят от блутут реклама. Плюсовете са както от финансова гледна точка, така и от факта, че кампаниите са изключително гъвкави като приложение. Това е най-евтиният вариант за изключително ефективна реклама в България, твърди Минкова. Бъдещето е в ръцете на мобилните комуникации - възможностите са разнообразни и са подходящи за широк спектър от продукти. Пазарът ни все още е малък, но компаниите вече са достатъчно зрели, за да търсят и алтернативни начини да рекламират.
***
Представяне Фирмено CV
JT International стартира като проект преди 6 години. Зад него стоят виолетка Минкова и настоящият й съдружник и управляващ директор Борис Колев. Компанията е регистрирана официално през 2007 г. Няколко месеца по-късно световното издание на Бизнес Уик обявява JT International за една от най-бързоразвиващите се маркетингови агенции в Европа, а управляващият екип печели второ място за най-добри млади предприемачи в Европа за 2007 г. в едноименния конкурс на бизнес списанието.
***
Коя е Виолетка Минкова
- виолетка е само на 25 години, но вече има солиден опит в сферата на PR, рекламата и маркетинга. Българка е, но е израснала в Техеран.
- владее няколко езика -руски, английски и малко персийски.
- връща се окончателно в България, когато е в 12 клас. Дипломира се и след това записва застраховане и социално дело в УНСС. Още като ученичка се включва в програмата на Джуниър Ачийвмънт, а след като завършва започва работа там. Определя
този период от живота си като основополагащ за всичко, което й се случва след него. Благодарение на петгодишната си работа за Джуниър Ачийвмънт България като PR и маркетинг мениджър придобива ценен опит в областта на маркетинга, връзките с медиите, организация, управление и развиване на проекти. През 2006 Джуниър Ачийвмънт България печели годишната награда на Европейската комисия и JA-YE EUROPE за Best PR strategy в неправителствeната сфера, а през 2007 - Media Award. виолетка е координатор за България на образователната програма на Hewlett-Packard и JAB Отговорен бизнес,
както и програмата за предприемаческо образование Глобален пазар на Мастър Кард Европа за България. Чрез обучения като Кризисен PR, Корпоративна и социална отговорност, PR и маркетинг, обвързани с кауза и връзки с медиите от Hill&Knowton, JA-YE и Европейската комисия тя придобива ценни качества и умения, които прилага на практика, като консултира или активно участва в множество проекти. От началото на 2009 г. виолетка се присъединява като външен консултант към екипа на Braun&Partners - Good CSR за България и работи по проекти за корпоративна социална отговорност на Ю Ен Ди Пи.
***
За какво се използва блутут по света
- По време на олимпийските игри в Пекин Кока-Кола инвестира повече от 9 млн.USD в блутут платформи из олимпийското село.
- Сони Ериксон и Кристина Агилера взривиха Белгия през 2008 г. с безплатна музика и рингтонове на известната певица по белгийските улици.
- Форд Мотърс промоцираха в цяла Америка своята нова технология за гласови функции във автомобилите си през интерактивни блутут точки.
- Пепси прави най-голямата блутут кампания в Америка, като предоставя на милиони фенове възможността да теглят безплатно музика и клипове на любимите си звезди. в същото време консуматорите на напитката имат възможност да спечелят огромни награди.

1 коментар:

Анонимен каза...

http://inovacii.bulboard.com/ - Тука може да следите за иновации и да подавате нови :)